Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
21.09.2021, 15:00

Online reklama rastie dvojciferným tempom. Za prvý polrok sa zvýšila o takmer 30 percent

Zadávatelia v prvom polroku 2021 preinvestovali do online reklamy 79 miliónov eur.

Online reklama rastie dvojciferným tempom. Za prvý polrok sa zvýšila o takmer 30 percent
Zdroj: Dreamstime

Prvý polrok online reklamných výdavkov sa skončil s dvojciferným rastom. Zadávatelia preinvestovali 79 miliónov eur, čo je o 28 percent viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Do istej miery to spôsobil pokles v prvom polroku 2020, keď boli výdavky zadávateľov brzdené pandémiou a celoštátnym lockdownom. Vyplýva to z údajov združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.

Dominuje display reklama

Spomedzi reklamných formátov slovenskému trhu dominuje display reklama, ktorá medziročne vzrástla o 27 percent a vrátane videa tvorí takmer 60-percentný podiel na celkových výdavkoch. Videoreklama pritom už dlhodobo zaznamenáva vyšší rast ako non-video display. Druhým najsilnejším formátom je reklama vo vyhľadávaní, ktorá predstavuje podiel 22 na celkových výdavkoch.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.