StoryEditor

Ťahúňom digitálnej komunikácie budú e-shopy, hovorí šéfka IAB Slovakia

12.04.2021, 12:25
V roku 2020 na Slovensku rástol mediálny priestor a výdavky do reklamy stúpli o 2,4 percenta na 140 miliónov eur.

V roku 2020 bolo na Slovensku preinvestovaných do internetovej reklamy 140 miliónov eur. O vývoji slovenského digitálneho trhu, ako aj o očakávaniach na rok 2021 sme sa rozprávali s výkonnou riaditeľkou združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia Dašou Karpelovou.

Ako by ste zhodnotili vývoj návštevnosti slovenského internetu v roku 2020?

Ak by som to chcela zhodnotiť jednou vetou, poviem, že marec bol kráľom slovenského digitálu. V marci (nástup COVID-19) sme v rámci výskumu IABmonitor zaznamenali prudký nárast celkovej návštevnosti, keď počet reálnych používateľov zo Slovenska, ako aj zo zahraničia dosiahol rekordnú úroveň 4,7 milióna. V ostatných mesiacoch však žiadne výraznejšie zmeny nenastali. Čo sa týka čisto slovenskej návštevnosti (používatelia zo Slovenska), najsilnejším mesiacom bol január, čoho dôvodom mohli byť prichádzajúce parlamentné voľby. V porovnaní s rokom 2019 sme nezaznamenali poklesy v letných mesiacoch, keď návštevnosť zvyčajne klesá pre dovolenky. Tie sme si však v minulom roku až tak neužili.

Výrazne rástol tiež potenciálny reklamný priestor slovenských hráčov zapojených v IABmonitore, ktorý je daný počtom zobrazených stránok (Page Views – PV). Oproti roku 2019 vzrástol o 12 percent, za týmto rastom je predovšetkým rast PV z mobilných zariadení, ktorý dosiahol až 24 percent. Najviac sme browsovali v marc...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-04-08 11:55:31 - Feat.: 0 - Title: Televízie si v marci polepšili, stúpla aj návštevnosť ich webov 02 - Modified: 2021-03-31 05:25:43 - Feat.: 0 - Title: Digitálna audioreklama ponúka nové príležitosti. Na Slovensku je stále iba na začiatku 03 - Modified: 2021-03-09 16:11:15 - Feat.: 0 - Title: Výdavky do online reklamy v roku 2020 rástli o 2,4 percenta. Tento rok sa očakáva rast o 7 percent 04 - Modified: 2021-04-06 11:42:09 - Feat.: 0 - Title: Koľko Slovákov je online a koľko z nich chodí na slovenské stránky? 05 - Modified: 2021-01-05 13:31:09 - Feat.: 0 - Title: Návštevnosť webov za minulý rok stúpla, rekordy priniesla korona a voľby
01 - Modified: 2022-03-29 09:35:54 - Feat.: - Title: Pokuta 250-tisíc eur pre IAB Europe za porušenie GDPR. Agentúram hrozí, že prídu o údaje z cookies 02 - Modified: 2021-12-15 15:52:29 - Feat.: - Title: Výdavky na reklamu klesli o 8 percent 03 - Modified: 2021-09-21 14:11:44 - Feat.: - Title: Online reklama rastie dvojciferným tempom. Za prvý polrok sa zvýšila o takmer 30 percent 04 - Modified: 2021-08-01 16:23:38 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov: Top trojka publisherov v prvom polroku rástla 05 - Modified: 2021-04-06 11:42:09 - Feat.: - Title: Koľko Slovákov je online a koľko z nich chodí na slovenské stránky?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 16:19