Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.04.2018, 13:16 Aktualizované dňa 19.04.2018 o 14:06

V RTVS vznikajú Spravodajské odbory. Zakladá ich Kovačič Hanzelová s kolegami

Podľa reportérky majú už desiatky prihlášok.

V RTVS vznikajú Spravodajské odbory. Zakladá ich Kovačič Hanzelová s kolegami
Zdroj: reprofoto RTVS

Reportérka Zuzana Kovačič Hanzelová spolu s ďalšími dvoma kolegami zakladá Spravodajské odbory v RTVS. Kovačič Hanzelová to oznámila v statuse na Facebooku s tým, že už majú desiatky prihlášok.

Tento krok odôvodnila tým, že posledné mesiace boli náročné, až sa dostala do bodu, kedy zvažovala čo ďalej. "Priznám sa, že včera som mala veľmi zlý deň a po prvý raz za sedem rokov, ktoré v RTVS pracujem, som vážne rozmýšľala, čo ďalej. Už to tak ale býva, že sa na veci treba vyspať, otriasť sa a ísť ďalej," napísala Kovačič-Hanzelová s tým, že to vyústilo do rozhodnutia založiť odbory.

RTVS v stanovisku zaslanom HNonline prostredníctvom hovorkyne Eriky Rusnákovej reaguje, že "je slobodným rozhodnutím a právom každého zamestnanca, ak splní všetky náležitosti, založiť odborovú organizáciu, rovnako ako do nej vstúpiť."

Rozhodnutie rady

Reportérka sa v príspevku vrátila aj k včerajšiemu rozhodnutiu Rady pre vysielanie a retransmisiu, v ktorom Rada udelila RTVS tvrdý trest za jej minuloročnú reportáž o parlamentných voľbách v Česku.

"Rada pre vysielanie a retransmisiu nás potrestala za reportáž o Andrejovi Babišovi a médiách, ktoré v Česku vlastní. Potrestala nás napriek tomu, že mala na stole vlastnú právnu analýzu, ktorá im hovorila, že reportáž je v poriadku. Dôvod je, že sme nedali priestor vydavateľstvu Mafra, pričom v reportáži bol dvakrát jeho majiteľ Andrej Babiš." napísala Kovačič Hanzelová.

Chýbalo vyjadrenie druhej strany

V reportáži Zuzana Kovačič Hanzelová hovorila, že médiá, ktoré v Česku vlastní neskorší víťaz volieb Andrej Babiš, mu v kampani výrazne pomáhajú a zamerne vynechávajú isté kauzy.

Problémom bolo, že v reportáži RTVS hodnotila Lidové noviny a Mladú frontu DNES, denníky patriace českému vydavateľstvu Mafra, avšak zástupcovia Lidových Novín a Mladej fronty DNES či vedenie vydavateľstva priestor nedostali.

Sťažnosť podalo vydavateľstvo Mafra Slovakia, do portfólia ktorého patria aj Hospodárske noviny a je dcérskou spoločnosťou Mafry. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.