Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
02.04.2019, 14:25

Facebook by mohol vydavateľom platiť za spravodajstvo, hovorí Zuckerberg

O špeciálnom produkte sa vo vnútri firmy diskutuje už mesiace.

Facebook by mohol vydavateľom platiť za spravodajstvo, hovorí Zuckerberg
Zdroj: Reuters

Facebook uvažuje o vytvorení špeciálneho produktu v rámci svojej sociálnej siete, ktorý by používateľom sprostredkoval "vysoko kvalitné spravodajstvo". Za materiály by mohla technologická spoločnosť priamo platiť vydavateľom, zatiaľ čo pre spotrebiteľov by služba bola bezplatná.

​Šéf spoločnosti Mark Zuckerberg to povedal v rozhovore s riaditeľom vydavateľstva Axel Springer Mathiasem Döpfnerem. Detaily ohľadom nového zámeru Facebooku sú nateraz nejasné. Technologický server Recode ale podotkol, že vo vnútri firmy sa o téme diskutuje už mesiace. "Ako odchádzajúci produktový šéf Chris Cox, tak vedúci oddelenia mediálnych partnerstviev Campbell Brown tento projekt presadzujú a Facebook už myšlienku špeciálnej spravodajskej záložky interne testoval," uvádza americký web.

Zuckerberg o projekte hovorí vo viac než hodinovom rozhovore s Döpfnerom, ktorého záznam v pondelok umiestnil na svoj facebookový profil. "Hovorili sme o role, ktorú kvalitná žurnalistika hrá v budovaní informovaných komunít a o tom, akými princípmi by sa mal Facebook riadiť pri vytváraní spravodajskej záložky na šírenie vysoko kvalitných správ," napísal k videu Zuckerberg.

V rozhovore so šéfom Axel Springer uviedol, že v zvláštnej spravodajskej platforme na facebooku vidí "skutočnú príležitosť pre vydavateľov, ako dosiahnuť lepšieho speňaženia" obsahu. "Facebook by potenciálne mohol mať s vydavateľmi priamy vzťah, aby mohol zaistiť, že ich obsah bude dostupný, ak bude naozaj vysoko kvalitný," povedal zakladateľ sociálnej siete. O žiadnych plánoch na účtovanie poplatkov od používateľov sa pri tom nezmienil.

Médiá pripomínajú, že zo strany Facebooku by šlo o výraznú zmenu kurzu potom, čo sa pred rokom rozhodol znížiť prioritu mediálnych materiálov na "hlavnej stránke" používateľov v prospech príspevkov od priateľov a rodinných príslušníkov. Predchádzajúce snahy spoločnosti o spoluprácu s médiami boli naviac podľa magazínu Wired rozpačité.

"Sociálna sieť tiež predtým skúmala vytvorenie zvláštneho feedu pre vydavateľov, ale projekt zavrhla. Aby sme vedeli viac, musíme si počkať, čo, a či vôbec niečo, bude tentokrát inak," píše Wired.

Reportérka agentúry Bloomberg Sarah Frier na twitteri upozornila na jednu dôležitú okolnosť, ktorou je nedávno schválená európska reforma autorského práva. "Zuckerbergovo vyjadrenie o tom, že teraz zvažuje platenie vydavateľom za obsah, prichádza zrazu týždeň potom, čo EÚ odhlasovala, že im (Facebooku) to aj tak nariadi," napísala.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.