Ako Facebook pri toľkom množstve reklám zabezpečí kontrolu je otázne. Na snímke je Mark Zuckerberg.Reuters
StoryEditor

Facebook by mohol vydavateľom platiť za spravodajstvo, hovorí Zuckerberg

02.04.2019, 14:25
Autor:
ČTKČTK
O špeciálnom produkte sa vo vnútri firmy diskutuje už mesiace.

Facebook uvažuje o vytvorení špeciálneho produktu v rámci svojej sociálnej siete, ktorý by používateľom sprostredkoval "vysoko kvalitné spravodajstvo". Za materiály by mohla technologická spoločnosť priamo platiť vydavateľom, zatiaľ čo pre spotrebiteľov by služba bola bezplatná.

​Šéf spoločnosti Mark Zuckerberg to povedal v rozhovore s riaditeľom vydavateľstva Axel Springer Mathiasem Döpfnerem. Detaily ohľadom nového zámeru Facebooku sú nateraz nejasné. Technologický server Recode ale podotkol, že vo vnútri firmy sa o téme diskutuje už mesiace. "Ako odchádzajúci produktový šéf Chris Cox, tak vedúci oddelenia mediálnych partnerstviev Campbell Brown tento projekt presadzujú a Facebook už myšlienku špeciálnej spravodajskej záložky interne testoval," uvádza americký web.

Zuckerberg o projekte hovorí vo viac než hodinovom rozhovore s Döpfnerom, ktorého záznam v pondelok umiestnil na svoj facebookový profil. "Hovorili sme o role, ktorú kvalitná žurnalistika hrá v budovaní informovaných komunít a o tom, akými princípmi by sa mal Facebook riadiť pri vytváraní spravodajskej záložky na šírenie vysoko kvalitných správ," napísal k videu Zuckerberg.

V rozhovore so šéfom Axel Springer uviedol, že v zvláštnej spravodajskej platforme na facebooku vidí "skutočnú príležitosť pre vydavateľov, ako dosiahnuť lepšieho speňaženia" obsahu. "Facebook by potenciálne mohol mať s vydavateľmi priamy vzťah, aby mohol zaistiť, že ich obsah bude dostupný, ak bude naozaj vysoko kvalitný," povedal zakladateľ sociálnej siete. O žiadnych plánoch na účtovanie poplatkov od používateľov sa pri tom nezmienil.

Médiá pripomínajú, že zo strany Facebooku by šlo o výraznú zmenu kurzu potom, čo sa pred rokom rozhodol znížiť prioritu mediálnych materiálov na "hlavnej stránke" používateľov v prospech príspevkov od priateľov a rodinných príslušníkov. Predchádzajúce snahy spoločnosti o spoluprácu s médiami boli naviac podľa magazínu Wired rozpačité.

"Sociálna sieť tiež predtým skúmala vytvorenie zvláštneho feedu pre vydavateľov, ale projekt zavrhla. Aby sme vedeli viac, musíme si počkať, čo, a či vôbec niečo, bude tentokrát inak," píše Wired.

Reportérka agentúry Bloomberg Sarah Frier na twitteri upozornila na jednu dôležitú okolnosť, ktorou je nedávno schválená európska reforma autorského práva. "Zuckerbergovo vyjadrenie o tom, že teraz zvažuje platenie vydavateľom za obsah, prichádza zrazu týždeň potom, čo EÚ odhlasovala, že im (Facebooku) to aj tak nariadi," napísala.

01 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 02 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 03 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 04 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 05 - Modified: 2022-11-14 08:07:07 - Feat.: - Title: 4 novinky zo 4 sociálnych sietí: Veľká zmena pre administrátorov Facebook stránok
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 15:51