Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.03.2020, 13:50

Regulačný orgán dočasne zmierni niektoré podmienky i povinnosti pre vysielateľov

Rada pre vysielanie a retransmisiu dočasne zjednoduší administratívu i niektoré zákonné povinnosti.

Regulačný orgán dočasne zmierni niektoré podmienky i povinnosti pre vysielateľov
Zdroj: RVR

Slovensko dôsledkom pandémie koronavírusu prechádza veľmi náročným obdobím. Okrem zdravotných a spoločenských, má táto situácia aj stále silnejúce negatívne ekonomické dopady, ktoré sa nevyhýbajú ani médiám, ktoré v súčasnej situácii plnia nenahraditeľnú úlohu poskytovaním dôležitých informácií o vývoji krízy samotnej a o tom, ako sa pred vírusom čo najlepšie chrániť.

Na ekonomický dosah pandémie, ktorá vplýva aj na prevádzku audiovizuálnych médií, reaguje Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) viacerými opatreniami, dočasne zjednodušujúcimi administratívu i niektoré zákonné povinnosti pri zmenách vo vysielaní. O rozhodnutí informovala hovorkyňa RVR Ivana Čaučíková.

„Všetky dočasné zmeny vo vysielaní, vynútené súčasnou situáciou, je možné jednoducho nahlásiť e-mailom a nie je pre ne potrebné meniť licenčné podmienky," spresnila jedno z opatrení, ktoré RVR dočasne zavádza.

"Pokiaľ sú vysielatelia nútení prestať dočasne vysielať, stačí túto skutočnosť nahlásiť aj s jej časovým ohraničením, a táto sa bude považovať za objektívnu prekážku nemajúcu vplyv na využívanie licencie v budúcnosti," dodala.

Rada bude v súčasnej situácii vymáhať len nevyhnutné povinnosti súvisiace s majetkovými prevodmi a tým, aby neboli vysielacie frekvencie využívané nezákonným spôsobom.

V obsahovej oblasti sa kontrolný orgán obmedzí na sledovanie najzásadnejších pravidiel so špeciálnym dôrazom na objektivitu informácií týkajúcich sa šírenia koronavírusu.

​Čaučíková zároveň uistila, že hoci si súčasná situácia vyžiadala zmeny aj v organizácii činnosti RVR, jej zamestnanci sú k pripravení flexibilne reagovať na potreby a otázky subjektov spadajúcich pod jej právomoc.

Rada je zároveň pripravená spolupracovať so všetkými orgánmi a ostatnými relevantnými subjektmi na tom, aby mohol mediálny trh fungovať a najmä plniť svoju kľúčovú informačnú funkciu aj v súčasnej náročnej situácii.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.