Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
23.09.2020, 13:15

Najobjektívnejšie spravodajstvo má RTVS. V prieskume to uviedlo najviac divákov

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Median SK medzi divákmi.

Najobjektívnejšie spravodajstvo má RTVS. V prieskume to uviedlo najviac divákov
Zdroj: RTVS

Najobjektívnejšie spravodajstvo v druhom kvartáli 2020 mal Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS), nasledujú televízie Markíza a TA3. Vyplýva to z pravidelného prieskumu spoločnosti Median SK.

Spravodajstvo RTVS označilo v druhom kvartáli tohto roka za najobjektívnejšie 22,4 percenta respondentov. Verejnoprávny telerozhlas si tak pozíciu najobjektívnejšieho televízneho spravodajstva obhájil už tri kvartály za sebou. Ako najobjektívnejšie si verejnoprávne spravodajstvo zvolili respondenti v prieskume vôbec prvýkrát v 3. kvartáli roku 2016, kedy prekonalo o 0,2 bodu dlhodobého lídra – televíziu Markíza. Obidve televízie sa na prvej pozícii následne striedali.

„Nesmierne ma teší, že spravodajstvo RTVS si dlhodobo udržiava priazeň a dôveru divákov. Výsledky prieskumu sú ocenením práce celého spravodajského tímu, s ktorým sa snažíme informovať verejnosť o aktuálnom dianí v našej krajine vyvážene a nestranne. Zároveň potvrdili, že aj v rámci spravodajstva si RTVS plní svoje záväzky verejnoprávneho média," uviedol riaditeľ Sekcie spravodajstva RTVS Vahram Chuguryan.

Na druhom mieste skončilo spravodajstvo televízie Markíza, ktoré označilo za najobjektívnejšie 21,2 percenta respondentov. Za ním nasleduje TA3 s 18,8 percenta a televízia Joj s 18,2 percenta. Spravodajstvo inej televízie považuje za objektívne 2,9 percenta respondentov, pričom 15,5 percenta sa k otázke nevyjadrilo.

Zdroj: MML Omnibus, 2020/II, MEDIAN SK

Respondenti odpovedali na otázku "Ktorá televízia má podľa Vás najobjektívnejšie spravodajstvo?" Označiť mohli iba jednu televíziu. Prieskum sa uskutočnil od apríla do júna 2020 na reprezentatívnej vzorke 2079 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.

Najobjektívnejšie, ale s najmenej divákmi

Paradoxom je, že napriek tomu, že verejnoprávne spravodajstvo označili v ankete respondenti za najobjektívnejšie, diváci si pozrú radšej správy na Markíze alebo na Jojke.

V druhom kvartáli v cieľovej skupine mladších divákov 12-54 rokov boli v júni lídrom dňa Televízne noviny Markízy 27 z 30 dní, 3 dni si pripísali prvenstvo Noviny TV Joj. V širšej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov si víťastvá komerčné televízie podelili. Správy RTVS nezabodovali ani v jeden júnový deň.

Kým komerčné televízie mali so svojimi hlavnými spravodajskými reláciami 27 percentný podiel na trhu, RTVS zaznamenala trhový podiel len 17,7 percenta.

V júli bola situácia obdobná, hoci v širšej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov sa presadili viac Noviny TV Joj. Správy RTVS neuprednostnili diváci pred komerčnými spravodasjkými reláciami ani v jeden júlový deň. V auguste bodovala Markíza u mladších divákov v cieľovej skupine 12-54 a televízia Joj v širšej cieľovej skupine 12+. Správy RTVS sa nepresadili ani v jednej a ich podiel na trhu sa naďalej držal o takmer 10 percentných bodoch pod podielmi hlavného večerného spravodajstva komerčných televízií.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.