Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
14.06.2021, 11:28

Šéf bývalého Perexu: Ozdravili sme značku Pravda, čo sa prejavilo aj rastom v online

Z rozhovoru sa dozviete:

  • Najvýraznejšie personálne zmeny, ktorými prešlo vydavateľstvo
  • Kde vidí  šéf bývalý Perex, dnes Our Media, potenciál rozvoja digitálu a príjmov z neho
  • Aká je dnes Pravda z pohľadu orientácie na spravodajstvo
  • Prečo sa značka vrátila do oficiálneho monitoringu predaja tlače
  • Či šéf vydavateľstva verí printu
  • Prečo Our Media už nemá Parlamentné listy
  • Ako by malo externé prostredie vnímať značku Pravda dnes
Šéf bývalého Perexu: Ozdravili sme značku Pravda, čo sa prejavilo aj rastom v online
Zdroj: archív

Srdcom hotelier, pred dvoma rokmi dostal ponuku viesť mediálny dom Perex. Dnes hovorí o tom, že mediálny dom Our Media s vlajkovou loďou Pravda je po desiatich rokoch v zisku. Ján Svoboda sa na budúcnosť mediálneho biznisu pozerá optimisticky. Print podľa neho v budúcnosti nezanikne, bude to však exkluzívny produkt. A online? Je to potenciál na rozširovanie obsahu aj formátov – najmä videa. Preto dnes vydavateľstvo Our Media s vlajkovou loďou Pravda, aktívne rozširuje hlavný web o ďalšie „ostrovy“.

Aké boli vaše prvé postrehy po tom, ako ste prebrali vedenie mediálneho domu? Predsa len, vašou doménou bolo hotelierstvo.
Riadenie mediálneho domu som zobral ako výzvu a nezľakol som sa. No dôležité je povedať aj to, že úplná šoková terapia to pre mňa nebola. Mám vyštudovanú masmediálnu komunikáciu, mám z toho rigoróznu aj dizertačnú skúšku, pôsobil som ako vysokoškolský pedagóg. Pripravoval som študentov v rámci predmetu – media relation – public relation. Pripravoval som budúcich hovorcov, novinárov, ako reagovať na nepríjemné otázky, na krízovú komunikáciu a podobne. Mediálny svet som skôr poznal z tej druhej strany, ale nevenoval som sa mu, pretože som uprednostnil cestovný ruch. Vstupenkou na slovenský mediálny trh bola kúpa Parlamentných listov, potom prišla ponuka na Perex. Majiteľ ma oslovil s ponukou na riadenie Perexu, do mediálneho vlaku som nastúpil asi rok po akvizícii. Samozrejme, kým som sa venoval hotelierstvu, myslel som si, že najťažšia práca s ľuďmi je práve v tomto odbore. A potom prídete do oblasti médií, kde máte všetko edukovaných ľudí. Bez toho, aby som sa niekoho dotkol, sú to všetko špecifickí ľudia. Musíte pri nich zvoliť úplne inú taktiku, vysvetľovaciu. Je to možno aj tým, že ľuďom v Perexe som poskytoval informácie, ktoré predtým nemali.

Dalo by sa povedať, že vás niečo prekvapilo, keď ste vstúpili do mediálneho sveta, konkrétne Perexu?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 87% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.