StoryEditor

Šéf bývalého Perexu: Ozdravili sme značku Pravda, čo sa prejavilo aj rastom v online

14.06.2021, 11:28
S Jánom Svobodom sme sa rozprávali o tom, akými zmenami prešiel mediálny dom za uplynulé roky a ako vidí budúcnosť vydavateľstva.

Srdcom hotelier, pred dvoma rokmi dostal ponuku viesť mediálny dom Perex. Dnes hovorí o tom, že mediálny dom Our Media s vlajkovou loďou Pravda je po desiatich rokoch v zisku. Ján Svoboda sa na budúcnosť mediálneho biznisu pozerá optimisticky. Print podľa neho v budúcnosti nezanikne, bude to však exkluzívny produkt. A online? Je to potenciál na rozširovanie obsahu aj formátov – najmä videa. Preto dnes vydavateľstvo Our Media s vlajkovou loďou Pravda, aktívne rozširuje hlavný web o ďalšie „ostrovy“.

Aké boli vaše prvé postrehy po tom, ako ste prebrali vedenie mediálneho domu? Predsa len, vašou doménou bolo hotelierstvo.
Riadenie mediálneho domu som zobral ako výzvu a nezľakol som sa. No dôležité je povedať aj to, že úplná šoková terapia to pre mňa nebola. Mám vyštudovanú masmediálnu komunikáciu, mám z toho rigoróznu aj dizertačnú skúšku, pôsobil som ako vysokoškolský pedagóg. Pripravoval som študentov v rámci predmetu – media relation – public relation. Pripravoval som budúcich hovorcov, novinárov, ako reagovať na nepríjemné otázky, na krízovú komunikáciu a podobne. Mediálny svet som skôr poznal z tej druhej strany, ale nevenoval som sa mu, pretože som uprednostnil cestovný ruch. Vstupenkou na slovenský mediálny trh bola kúpa Parlamentných listov, potom prišla ponuka na Perex. Majiteľ ma oslovil s ponukou na riadenie Perexu, do mediálneho vlaku som nastúpil asi rok po akvizícii. Samozrejme, kým som sa venoval hotelierstvu, myslel som si, že najťažšia práca s ľuďmi je práve v tomto odbore. A potom prídete do oblasti médií, kde máte všetko edukovaných ľudí. Bez toho, aby som sa niekoho dotkol, sú to všetko špecifickí ľudia. Musíte pri nich zvoliť úplne inú taktiku, vysvetľovaciu. Je to možno aj tým, že ľuďom v Perexe som poskytoval informácie, ktoré predtým nemali.

Dalo by sa povedať, že vás niečo prekvapilo, keď ste vstúpili do mediálneho sveta, konkrétne Perexu?


Nie je tajomstvom, že za poslednú dekádu toto vydavateľstvo produkovalo stratu, niekde na úrovni 1,7 milióna ročne. Preto ma ako manažéra prekvapilo, že tu to nikdy nikto neriešil. Do istej miery to bolo pre mňa šokujúce.

Čo ste vo vydavateľstve po tomto zistení urobili ako prvé?
Moja filozofia je, že niektoré informácie by ľudia mohli vedieť, niektoré by mali a niektoré musia vedieť. A jedny z tých informácií, ktoré ľudia musia vedieť...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 23:00