Víťaz kategórie Outdoor
StoryEditor

Cannes udeľuje Grand Prix: Odnáša si ho aj netradičný bilboard v podobe bazéna

22.06.2022, 12:21
Autor:
redred

Spoločnosť Adidas apeluje na fakt, že nie všetky ženy sa chcú, či môžu slobodne kúpať v plavkách.

Najväčší reklamný festival Cannes lions sa koná v tomto týždni. Tretí deň vyberá svetová porota tie najlepšie práce zo svetových agentúr. Cannes Lions sa teší 67 ročnej histórii. Aj tento rok na festival zavítalo 290 porotcov, ktorí rozhodnú o tom, ktoré agentúry si odnesú povestného Leva.

Vybrali sme najlepšie práce z jednotlivých kategórií. Azda najväčší rozruch vyvolal billboard pre Adidas. Ako aj pri mnohých ďalších prácach, aj tu môžeme vidieť, že porota je tradične naklonená sociálnym témam, ženskosti a oslabených oblastiam sveta. Víta projekty, ktoré riešia zdanlivo neriešiteľné problémy v krajinách a oceňuje i samotné prevedenie nápadu. Celkovo porota hodnotí vyše 25 000 prác z 87 krajín sveta.

Festival sa tento rok otvoril aj B2B odvetviu. Plánuje sa zamerať na efektivitu a kreativitu práve pri službách, ktoré sú určené profesionálom a skrátka fungujú v B2B. Na svoje si rovnako prídu aj projekty zamerané na platenie a transakcie. Na ukážky tých najlepších prác si budeme musieť ešte počkať. Nateraz si pozrite víťazov, ktorí sú známi už teraz, postupne pre vás doplníme ďalších.

Názov: Liquid billboard

Agentúra: Havas Middle East, Dubai

Klient: Adidas

Kategórie: Outdoor

Cena: Grand Prix

Téma ženskosti a rovnoprávnosti neopúšťa festival ani tento rok tak, ako si vždy túto tému pamätáme z canneskych prednášok. Tentokrát v Dubajskej agentúre Havas Middle East sa rozhodli tému ešte viac akcelerovať. Pre svojho klienta Adidas pripravili billboard respektíve obrovský bazén, v ktorom sa potápali ženy – viditeľne, naživo a natáčané boli livestream. Išlo o ženy z rôznych pomerov a so skutočnými telami, žiadne modelky či herečky. Adidas tak chcel za pomoci agentúry ukázať, že je stále veľké množstvo žien, ktoré sa necíti dobre, ak pláva v plavkách na verejnosti. Cannesku porotu ešte vždy chytí za srdce sociálna problematika a najmä postavenie žien v mužskej spoločnosti. Úlohu nepochybne zohralo aj prevedenie daného nápadu, a tak si klient s agentúrou do Dubaja odnášajú Grand Prix hneď počas prvých dní festivalu (a nie je to jediná cena, z kategórie Outdoor si odnáša dva strieborné, jedného bronzového a zlatého Leva).

Názov: Election Edition

Agentúra: IMPACT BBDO, Dubai

Klient: AnNahar newspaper

Kategória: Print and Publishing

Cena: Grand Prix

Libanonské noviny AnNahar sa rozhodli ostro reagovať na kritickú situáciu v krajine – vláda odmietla uskutočniť demokratické voľby. Dôvod – nedostatok atramentu a hlasovacích lístkov. Krajina sa síce oficiálne formuje ako demokratická republika, avšak skutočné pomery ostávajú dodnes veľkým otáznikom. To sa samozrejme nemohlo páčiť novinám, ktoré túžia byť nezávislé. Preto na jeden deň zastavili produkciu, noviny nevydali a dodali atrament a hlasovacie lístky do hlasovacích miestností. Neexistujúce noviny si vyslúžili svoju dávku publicity a rovnako najvyššie ocenenie v Cannes.

Názov: Unfiltered History Tour

Agentúra: DENTSU CREATIVE, Bengaluru/DENTSU CREATIVE, Mumbai/DENTSU CREATIVE, Gurgaon

Klient: Vice Media

Kategória: Radio and Audio

Cena: Grand Prix

Táto kampaň umožnila návštevníkom britského múzea odhaliť pomocou AR filtra pôvod artefaktov. Návštevníci sa tak mohli pomocou rozšírenej reality premiestniť do čias, kedy boli múzejné kúsky nájdené. Rovnako si mohli vypočuť podcasty od expertov z krajín, z ktorých pochádzali.

Názov: Killer Pack

Agentúra: VMLY&R, Mumbai

Klient: MAXX FLASH

Kategória: Health and Wellness

Cena: Grand Prix

Aj tento rok obsadzujú najvyššie priečky v Cannes práce z oslabených oblastí či spoločenských tém. Grand Prix v kategórii Health and Wellness si odnáša projekt z Indie, kde sa rozhodli bojovať proti chorobám, ktoré spôsobujú komáre. Išlo skôr o revolučný produkt než samotnú myšlienku. Killer Pack, ako sa produkt volá, má zabrániť rozmnožovaniu lariev komárov, či už sa nachádzajú v kontajneri, vo vode, či na ulici. Za zmienku stojí aj samotný obal – ten je pre prírodu úplne neškodný.

Názov: I WILL ALWAYS BE ME

Agentúra: VMLY&R, New York

Klient: DELL TECHNOLOGIES & INTEL

Kategória: Pharma

Cena: Grand Prix

Spoločnosť Dell spolu s agentúrou ponúkli technológiu, vďaka ktorej si budú môcť ľudia uložiť svoj hlas. Je určená pre ľudí s chorobou MND, pri ktorej strácajú akúkoľvek svalovú mobilitu vrátane hlasu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 21:59