Reklama liekov vo všeobecnosti, bez ohľadu na to, či ide ocieľovú skupinu z odborníkov alebo laikov, musí byť v každej časti v súlade s „SmPC“, čo v zmysle zákona znamená súhrn charakteristických vlastností lieku, alebo jednoduchšie aj dokument opisujúci vlastnosti a úradne schválené podmienky používania lieku.
Súhrn charakteristických vlastností lieku tvorí základ informácií pre zdravotníckych pracovníkov o tom, ako liek bezpečne a účinne používať. Ďalej musí reklama liekov podporovať racionálne používanie lieku objektívnym informovaním o vlastnostiach lieku bez zveličovania vlastností lieku a zároveň nesmie byť klamlivá.
Pod klamlivou reklamou liekov rozumieme takú reklamu, ktorá uvádza alebo môže uviesť do omylu adresátov reklamy, pričom za adresáta sa považuje konkrétna cieľová skupina spotrebiteľov, v dôsledku čoho môže ovplyvniť ich ekonomické správanie alebo poškodiť iného súťažiteľa alebo spotrebiteľov.Reklama liekov nesmie byť ani skrytá – takou sa rozumie platená reklama, ktorá je spracovaná do podoby novinárskej správy, rozhovoru alebo reportáže. Odhliadnuc od týchto špecifických pravidiel netreba zabúdať ani na to, že reklama liekov musí byť v súlade aj s pravidlami hospodárskej súťaže a dobrými mravmi, a súčasne nesmie vykazovať znaky nekalej obchodnej praktiky.
Reklama zameraná na laikov
Smerom k laickej verejnosti možno propagovať iba registrované lieky, ktoré nie sú viazané na lekársky predpis a taktiež nie sú
preplácané z verejného zdravotného poistenia. Vyslovene zakázaná je reklama liekov, ktoré nie sú na Slovensku registrované, obsahujú omamné látky, psychotro...Zostáva vám 85% na dočítanie.