StoryEditor

MAGNA uviedla sugestívnu guerilla kampaň: 473 ukrajinských detí neprežilo, ďalších 1,5 milióna je v ohrození

09.03.2023, 15:49
Autor:
redred

Na kampani spolupracovala reklamná agentra Istropolitana Ogilvy. 

Od začiatku ruskej vojenskej agresie na Ukrajine zdravotnícka organizácia MAGNA priamo na mieste denne zasahuje v akútnych kritických stavoch, pri traumách, poskytuje psychosociálnu podporu, zvyšuje dostupnosť liekov a vytvorila systém odosielania ťažko chorých pacientov do zariadení zdravotnej starostlivosti.

Aby MAGNA sprostredkovala bezútešnú realitu detí na Ukrajine slovenskej verejnosti, pripravila presne na deň výročia vojny, v piatok 24. februára, na ôsmich miestach v Bratislave inštaláciu detských patologických vakov. Tieto vaky boli vyplnené tak, aby pôsobili, že sú v nich umiestené telá detských obetí. Každý vak dopĺňala opustená detská hračka a nálepka s informáciou, koľko detí vo vojne na Ukrajine doteraz zomrelo, že obrovské množstvo z nich je stále v ohrození a je potrebné im pomôcť prostredníctvom SMS.

„Deti na Ukrajine už rok žijú v strachu a ohrození. Je ich 1,5 milióna. V chlade, tme a bez detskej radosti. Trauma, ktorú zažívajú, je pre nás nepredstaviteľná. Nezabúdajme na nich a pomôžme im!“ vyzýva Denisa Augustínová, operačná riaditeľka organizácie MAGNA.

„Stráviť osobne čas pri inštaláciách a vypočuť si názory okoloidúcich či výpovede ľudí zasiahnutých vojnou na Ukrajine bolo silným zážitkom. Niektorí so slzami v očiach krútili hlavou, ale mnohí uznali, že je potrebné spraviť niečo až takto vyhranené, aby si ľudia vážne uvedomili, čo sa stále deje. Som hrdý na všetkých, ktorí sa zastavili a prispeli. Nezabudnem ani na asi 10-ročné dievčatko, ktoré vytiahlo z vrecka 2 eurá ako príspevok pre ohrozené deti. Bol to mimoriadny okamih,“ priznáva Michal Valúšek, Associate Creative Director z agentúry Istropolitana Ogilvy.

Inštalácia neunikla pozornosti širokej verejnosti, ale aj mnohým médiám, denníkom aj televíziám, ktoré priamo z daných miest vytvorili množstvo reportáží a ďalej tak šírili naliehavé posolstvo kampane.

 

Vizitka kampane:

KLIENT: MAGNA – Zdravotnícka humanitárna organizácia

CREATIVE DIRECTOR: Peter Darovec, Mio Valušek, Roman Hríbik

ART DIRECTOR: Mio Valúšek

STRATEGY DIRECTOR: Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský

COPYWRITER: Roman Hríbik

ACCOUNT MANAGER: Petra Lukáčová, Lucia Dešťová

SOCIAL: Zuzana Frtúsová, Michal Porubovič

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 11:36