StoryEditor

Chobotnica prešla evolúciou. Sieť MullenLowe má novú identitu a pozicioning

16.06.2023, 14:37
Autor:
redred

Cieľom globálnej zmeny je väčšia unifikácia celej siete naprieč 57 trhmi a výraznejšie odlíšenie sa od konkurencie.

Chobotnica sa mení z maskota klasického typu na „spriaznenú bytosť“, ktorá sa dokáže prispôsobovať.

Kristen Cavallo, výkonná riaditeľka MullenLowe Global, o chobotnici ako symbole: "Náš symbol ponúka dokonalú metaforu. Chobotnica prežila viac ako 300 miliónov rokov práve vďaka svojej fluidite a schopnosti prispôsobiť sa. Je to jediný organizmus, ktorý sám pravidelne upravuje vlastnú DNA. Model permanentnej inovácie si musia osvojiť všetky značky, ktoré chcú na trhu uspieť."

João Paz, Head of Design MullenLowe US a autor nového dizajnu, hovorí o novej podobe chobotnice: "Naša chobotnica sa nebojí zmeny, má ju v DNA. Dokáže sa ľubovolne meniť a umožňuje maximálnu personalizáciu.“

Nové logo preto nemá jednu podobu,ale má niekoľko vertikálnych a horizontálnych variantov. Špeciálna aplikácia umožňuje zadefinovať si nekonečné množstvo ďalších tvarov.

image

16 podôb vertikálneho variantu loga, celkový počet podôb je však neobmedzený.

Kontrast medzi logom a slovnou značkou

Fluidnú chobotnicu sprevádza jedinečný wordmark. Pätkové písmo podčiarkuje jej jednoduchosť, spoľahlivosť a ukotvenosť. Uzemňuje nespútanosť chobotnice, kombinuje emócie s rozumom. Zatiaľ čo chobotnica víta všetko nové, wordmark nesie odkaz minulosti a dedičstva agentúry.

image

Vordmark MullenLowe.

Chápadlá ako písmená a čísla

Ďalším výnimočným dizajnovým prvkom nového  CI je abeceda vytvorená z chápadiel chobotnice. Použitie tejto obrázkovej abecedy je flexibilné naprieč rôznymi aplikáciami – od sociálnych sietí až po prezentácie.

image

Ukážka obrázkovej abecedy.

Nová podoba CI MullenLowe bola launchovaná 6. júna.

menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. október 2023 18:30