StoryEditor

Obrat Notina za rok presiahol miliardu eur. Slováci preferujú dermokozmetiku

21.06.2023, 09:13
Autor:
redred

V predošlom fiškálnom roku firma odoslala viac ako 20 miliónov zásielok, priemerne teda viac ako 56-tisíc balíkov denne a celkovo viac ako 109 miliónov produktov

Notino, najväčší európsky e-shop s produktmi pre krásu a zdravie, prekročil v poslednom fiškálnom roku (máj 2022 – apríl 2023) obrat 1 miliardu eur. Veľký úspech zaznamenáva Notino aj v zahraničí, kde pôsobí v 27 krajinách a celkový počet zákazníkov presahuje 24 miliónov.

Notino stabilne rástlo v každom kvartáli a vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí. V porovnaní s minulým fiškálnym rokom spoločnosť zaznamenala 32 percentnný nárast. V predošlom fiškálnom roku firma odoslala viac ako 20 miliónov zásielok, priemerne teda viac ako 56-tisíc balíkov denne a celkovo viac ako 109 miliónov produktov.

Rekordnými dňami sa stali 19. december, keď bolo odoslaných viac ako 205-tisíc zásielok, a Čierny piatok, počas ktorého spoločnosť Notino prijala najvyšší počet objednávok – presnejšie 194-tisíc zákaziek za jeden deň. Notino sa zároveň tento rok umiestnilo medzi desiatimi najväčšími online predajcami podľa prestížneho výročného rebríčka TOP 500 európskych cezhraničných obchodov, ktorý už piatykrát zostavila belgická platforma Cross-Border Commerce Europe. Konkrétne sa umiestnilo na 9. mieste.

Spokojnosť zákazníka na prvom mieste  

„Naše úspechy sú dôkazom toho, že e-commerce budovaný v Českejrepublike je na najvyššej úrovni v celej Európe. Naše štandardy a úroveň služieb, ktoré český zákazník očakáva, nás posúvajú ďalej, a pokiaľ sa nám podarí udržať túto kvalitu v celej Európe, sme presvedčení, že môžeme ešte veľa dosiahnuť,hodnotí ďalší rok Notina jeho generálny riaditeľ Zbyněk Kocián.

„Ako prví v odvetví osobnej starostlivosti sme využili výhody spoločného trhu Európskej únie a vytvorili jedinečný centralizovaný model spolupráce s partnermi ako LVMH, LOréal Group, Estée Lauder Companies, COTY či Shiseido. To nám umožňuje spájať najväčšie značky z celého kozmetického priemyslu v našej centrále v Brne a spolu s nimi vytvárať nové služby pre zákazníkov v celej Európe. A to oni oceňujú, dodáva.

„Okrem toho máme veľmi vysoké net promoterscore, ktoré odráža spokojnosť zákazníkov s našimi produktmi a službami. Viac ako 80 percent z nich by naše služby odporučilo ďalej, čo výrazne prevyšuje hodnotenia inýcheurópskych e-shopov, vysvetľuje.

Svedčí o tom aj ďalšie ocenenie – Notino tento rok opäť získalo titul ShopRoku. Vďaka hlasom zákazníkov obsadilo prvé miesto v súťažných kategóriách Cena kvality: krása a zdravie, Cena kvality: parfumy a Cena popularity: krása a zdravie a navyše celkové víťazstvo v kategórii Cena kvality. Notino sa na súťaži zúčastňuje od roku 2014 a v Cene kvality v oblasti krásy a zdravia sa umiestnilo na prvom mieste už ôsmykrát.

Notino ponúka viac ako 100 000 unikátnych produktov od 2 500 svetových aj menších lokálnych značiek. Spoločnosť neustále pracuje na tom, aby svojim zákazníkom prinášala nové produkty a stále lepšie služby. Okrem tradičného sortimentu rozšírila svoju ponuku aj o starostlivosť o zdravie. Zákazníci si v Notine môžu kúpiť voľnopredajné lieky, vitamíny, minerály a iné výživové doplnky, ako aj zdravú a športovú výživu či výrobky pre matky a deti.

image

Infografika.

Slováci minuli na kozmetiku medziročne viac o 34 percent

Nakupovanie kozmetických produktov a služieb je čím ďalej lákavejšie. Počet transakcií v segmente beauty medziročne narástol o 41 percent, a to na 3,4 milióna. V porovnaní so zvyškom Európy preferujú Česi a Slováci značky zamerané na starostlivosť o pleť a vlasy. Najpredávanejšou kategóriou kozmetiky boli v roku 2022 dámske parfumy. Vyplýva to z dát spoločností GlobalPayments a Notino.

Z dát Notina vyplýva, že zákazníci na Slovensku nakupujú predovšetkým značky zamerané na dermokozmetiku. Záujem o starostlivosť o pleť však nie je v európskom meradle úplne bežný. Napríklad v Rumunsku a Grécku sú v prvej päťke najžiadanejších značiek umiestnené len značky dekoratívnej kozmetiky.

„Oproti mnohým európskym štátom dávajú Česi a Slováci podľa našich dát prednosť kozmetike, ktorá sa stará o pleť. Podobných geografických odlišností však môžeme pozorovať v našich dátach oveľa viac. Veľmi zaujímavé sú napríklad predaje organickej a bio kozmetiky. V západoeurópskych krajinách, ako je Veľká Británia, Írsko alebo Švajčiarsko, zaznamenávame o biokozmetiku zvýšený záujem, v krajinách východnej Európy sú predaje zatiaľ na polovičnej úrovni,“ komentuje rozdiely medzi jednotlivými trhmi marketingový riaditeľ Notino Radek Ondrášík.

Slováci vedú v kategórii opaľovacích krémov

Na Slovensku, rovnako ako vo väčšine európskych krajín, dominujú z hľadiska predajnosti produktov dámske parfumy. Medzi najpredávanejšie kategórie sa u nás radia taktiež produkty starostlivosti o pleť, šampóny a produkty na tvár a oči. Slováci zároveň spolu so Slovincami a Švajčiarmi najviac nakupujú opaľovacie krémy.

„Na jedného Slováka ročne pripadá 0,13 balenia opaľovacieho krému. To sa na prvý pohlaď nemusí zdať veľa, ale v porovnaní so Švédmi, Francúzmi alebo Talianmi, ktorí ich nakupujú, naopak, najmenej, je to takmer štvornásobné množstvo. Napriek výrazne väčšej dávke slnečného svitu v krajinách južnej Európy je to zaujímavé zistenie,“ dodal Radek Ondrášík.

Najrýchlejší servis zo strategicky umiestnenýchdistribučných centier 

Cieľom Notina je ponúknuť zákazníkom produkty renomovaných značiek a zamerať sa na dokonalý a čo najrýchlejší servis. Na Slovensku sa zákazníci môžu tešiť na otvorenie novej predajne v nákupnom centre Eurovea, ktoré je naplánované na koniec leta.

Nová predajňa ponúkne viac ako 250 celosvetovo známych značiek, moderné technológie a inovácie pre krásu či exkluzívne služby. Ďalším krokom zameraným na skvalitnenie služieb pre zákazníkov je otvorenie nového distribučného centra v Taliansku. Práve Taliansko je krajinou, v ktorej má najviac objednávok a z tohto skladu s rozlohou 13 000 m² bude obsluhovať taktiež svojich zákazníkov v Španielsku a Portugalsku.

V období vianočných sviatkov je naplánované pokrytie dodávok pre ďalšie krajiny, ako je Chorvátsko a Francúzsko. Hneď v prvý deň otvorenia centrum vybavilo celkovo 1 229 objednávok a od 3. mája, keď sa spustila prevádzka, zabezpečilo 107 861 dodávok.

Od roku 2020 Notino zaisťuje aj distribúciu objednávok z Rumunska. Po Rajhrade spracováva objednávky z Bukurešti, a to nielen pre Rumunsko, ale aj pre Grécko a Bulharsko.

„Vďaka otvoreniu distribučného centra v Rumunsku sme výrazne zrýchlili doručovanie v krajinách juhovýchodnej Európy. Rovnaké ambície máme aj s centrom v Taliansku. Taliansko je jedným z našich kľúčových trhov a umožní nám byť bližšie k zákazníkom nielen tam, ale aj v Španielsku či Portugalsku, uviedol Kocián.

Rýchlosť odbavenia v distribučných centrách však nie je to jediné, na čo sa chce Notino sústrediť. Talianske distribučné centrum bude totiž už druhé v poradí, v ktorom Notino plánuje zaviesť aj automatizovanú baliacu linku, ktorá už teraz funguje v Rajhrade, a zaisťuje ekologickejšie balenie zákaziek.

Aktuálne je v tomto centre viac ako 40 percent zákaziek balených týmto spôsobom. U spomínaných 40 percent tak Notino vďaka automatizovanej linke dokáže znížiť spotrebu plastu o viac ako 90 percent. 

Rýchlo postupujúca zahraničná expanzia však nič nemení na tom, že „doma“ je Notino stále v Brne. V priebehu budúceho roka sa novým sídlom spoločnosti stane celý priestor novopostavenej budovy E v areáli Brno Business Park na Londýnskom námestí. Ten je certifikovaný medzinárodnou ekologickou certifikáciou Leed Gold. Výber nového sídla preto tiež potvrdzuje, že udržateľnosť je jedna z hodnôt, na ktorú sa Notino viac zameria aj v budúcnosti.

„Notino je centralizovaná organizácia, za ktorou stojí tím 2 500 ľudí, ktorí chápu potreby našich zákazníkov a každý deň premýšľajú o tom, ako im čo najlepšie uľahčiť cestu ku kozmetickým a zdravotným výrobkom v celej Európe. To všetko vzniká v Českej republike, kde sa zameriavame na vývoj nových služieb. Sme hrdí na našu prácu a našich kolegov. Srdečne im ďakujem za všetko, čo sme dosiahli. Veríme, že naše úspechy budú pokračovať a že v budúcnosti dokážeme zákazníkom ponúknuť ešte lepšie zážitky pri online nakupovaní produktov pre krásu a zdravie, uzatvára Zbyněk Kocián.

O spoločnosti Notino

Ide o najväčší internetový obchod s parfumami a kozmetikou v Európe. Jeho cesta sa začala v Českej republike už v roku 2004. Spoločnosť sa rýchlo začala transformovať na jedného z najsilnejších hráčov v oblasti krásy a e-commerce. K dnešnému dňu Notino pôsobí na 27 európskych trhoch, kde okrem iného prevádzkuje 26 obchodov. Je autorizovaným partnerom najväčších svetových beauty značiek, ako sú Dior, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé, Estée Lauder a mnohýchďalších. Vo svojom portfóliu má 100-tisíc produktov od viac ako 2 500 značiek. Práve tieto služby oceňuje viac ako 24 miliónov zákazníkov v celej Európe.

menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. január 2025 22:26