„Súťaž je otvorená všetkým prácam a kampaniam, ktoré boli nasadené od 1. augusta 2022 do 30. júna 2023. Ostalo zachovaných všetkých 12 hlavných súťažných kategórii, napriek inflácii sme sa rozhodli ponechať zastropované na úrovni predchádzajúcich rokov aj ceny za prihlášky a zľavy pre prvoprihlasovateľov. Ďalšou pozitívnou správou je, že po rokoch obmedzení sa vraciame záverečným eventom, kedy súťaž vyvrcholí na kapacitu 1 000 účastníkov. Predaj lístkov spustíme v auguste. Pozývam preto všetkých ľudí z branže, poďme sa spoločne odmeniť a tešiť sa z prác, ktoré na Slovensku vznikajú a posúvajú nás všetkých vpred,“ hovorí výkonná riaditeľka súťaže Silvia Cyprichová.
Organizátori aj tento rok priniesli výnimočnú tému, ktorá hýbala reklamným priestorom, a ktorá bude prepájať komunikáciu súťaže a galavečer s vyhlásením výsledkov. Aktuálny ročník má podtitul AGE OF A.I.
Nástroje, ktoré využívajú umelú inteligenciu, vznikajú každý deň. Generujú texty, obrázky, videá, hlas aj hudbu, a pritom sú stále len na začiatku svojej cesty. Rozmach A.I. sa prirovnáva k objavu internetu či smartfónov. Existujú dokonca domnienky, že niektoré pracovné pozície práve v kreatívnom priemysle by mohla čoskoro úplne nahradiť.
Prípravu témy aj komunikáciu súťaže má pod palcom členská agentúra KRAS, Wiktor Leo Burnett.
„Cítili sme, že túto šancu musíme využiť. Umelá inteligencia ovládla mediálny priestor a významne zasahuje aj do kreatívneho biznisu už zopár mesiacov. Ak sa k nej máme ako reklamná brandža niekedy vyjadriť, je to práve teraz,“opisuje kreatívny koncept Peter Kačenka, Executive Creative Director z Wiktor Leo Burnett.
O produkciu eventu sa postará agentúra LEOPARD production. „Veľmi sme sa potešili téme „Age of a.i.“, keďže sme nadšenci najnovších technológií, ktoré nás bavia a pracujeme s nimi dennodenne na najnovších projektoch pre rôznych klientov.Ďakujeme za príležitosť a tešíme sa na to, ako sa všetci uvidíme 8. septembra!“ odkazuje Lukáš Kočiš, Business Development Manager.
Najvýznamnejšia kreatívna súťaž na Slovensku odštartovala svoj 29. ročník. Prihlášky do súťaže je možné podávať do 21.7.2023 cez stránku sutaz.zlatyklinec.sk.
V úlohe partnerov kategórii a podporovateľov Zlatého klinca AGE of A.I. sa predstavia:
- Slovenská sporiteľňa – partner kategórie KREATIVITA V PR
- TV JOJ – partner kategórie MEDIA
Vyhlasovateľom súťaže Zlatý Klinec je spoločnosť Ad Awards Association, s. r. o. a odbornými garantmi Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director‘s Club Slovensko (ADC) a mesačník Stratégie.