PR agentúry 2024: Klienti vyžadujú merateľné KPI namiesto tradičných vanity metrics (Anketa) Ako hodnotíte uplynulý rok? Zmenili sa rozpočty klientov na PR aktivity? Došlo k rastu alebo poklesu dopytu po vašich službách?
PR agentúry 2025: Trh je stabilný, agentúry hlásia mierny rast Opäť sme pre vás pripravili špecializovanú prílohu, v ktorej sa venujeme PR trhu. Na 68 stanách nájdete bohatý obsah aj názory expertov.
Gaming vám nič neodpustí, potrebujete ohýbať svoje brandy. Ale kto sa bojí, nech nejde do lesa Expert na gaming Karol Cagáň z agentúry Yvents v podcaste OK360° vysvetľuje, prečo by mal byť gaming a e-športy súčasťou marketingových stratégií značiek.
Nový Superman letí do kín. Superhrdinu famózne zahral sexsymbol David Corenswet Ikonický hrdina s červeným plášťom opäť vstupuje na veľké plátna. Pripravte sa na akciu, emócie a najľudskejšiu verziu najmocnejšieho hrdinu všetkých čias. Zároveň prinášame rozhovor s mladým hercom Davidom Vorenswetom, ktorý supermanovi vchýchol v najnovšom filme život.
Nie sú to len benefity. Čo naozaj tvorí silné Employer Value Proposition? Firmy po celom svete majú problém prilákať a udržať si kvalifikovaných ľudí. Tradičné HR prestáva fungovať, pretože sa menia očakávania a hodnoty zamestnancov.
Mikulčík a Haydu: Naše výkony boli zneužité na podujatí, ktoré sa zvrhlo na politickú manifestáciu Herci Kamil Mikulčík a Ady Hajdu reagujú na víkendové oslavy Cyrila a Metoda na Devíne.
Zomrel Jozef Krošlák. Bol Mečiarovým hovorcom, aktuálne viedol Radu STVR Informáciu o úmrti potvrdila manželka zosnulého. Jozef Krošlák mal 68 rokov a zomrel náhle.
Po dlhej a ťažkej chorobe zomrel novinár Vladimír Donner Informáciu potvrdil Nový Čas, ktorý ju dostal od jeho blízkych..
Sunday ADucation: Kánske levy sú v skutočnosti levice Tento mesiac o spoločnej črte mnohých víťazných prác Cannes Lions z posledných rokov aj o tom, čo inšpiruje ikonu Wiktor Leo Burnett, Vladimíra Lefíka.
Michal Hornický: Vďaka reklame môžem byť predajcom poistenia aj podprseniek S Michalom Hornickým z Kreatívnej Dvojice sa rozprávame o jeho inšpiráciách aj názoroch na dobrú reklamu.
Odvaha a poistenie sa nevylučujú. Hovorí nová letná kampaň poisťovne KOOPERATIVA Poistenie nie je pre mladých sexy téma. Spája sa s opatrnosťou a plánovaním, ktoré sú opakom spontánnosti a adrenalínu.
Kaufland Slovensko mení generálneho riaditeľa Novým šéfom sa od augusta stane Michal Dendeš. Dlhoročný člen tímu vystrieda Svena Reinharda.
Ďalší návrat kultového seriálu. Na Markíza KLASIK štartuje Stratený svet dinosaurov Už od 4. júla 2025 každý piatkový večer o 21:00 hodine uvedie menšia stanica televízneho lídra až tri epizódy plné napätia, tajomstiev, exotických tvorov a nebezpečenstva na každom kroku.
Peter Sagan je novou tvárou a ambasádorom značky Pierre Baguette Imidžovú kampaň pripravila agentúra Yolka Agency so strategickým back-upom od Inspirations Minar.
Flašíková pokračuje v personálnych zmenách. Vedením Slovenskej televízie poverila Petra Begányiho Režisér a producent pôsobí v STVR od mája ako poradca generálnej riaditeľky Martiny Flašíkovej.
Sila brainrotu. Pochopte, čo baví dnešné deti Generácie Alfa podľahla sledovaniu nič nehovoriacich obrázkov či krátkych videí, ktoré dokážu sledovať na internete dlhé hodiny.
Cif Sneaker Zone: Kreativ Gang a Cif zaujali guerillou v uliciach Reklamná agentúra Kreativ Gang a Cif potešili Gen Z prvou čistiacou stanicou na tenisky – Cif Sneaker Zone.
Novou šéfkou ľudských zdrojov v spoločnosti O2 sa stáva Monika Martinková Nová šéfka HR prichádza do telekomunikačnej spoločnosti z farmaceutického a zdravotníckeho prostredia s bohatými skúsenosťami v oblasti HR doma aj v zahraničí.
Finax rozširuje externú komunikáciu. Nový PR tím povedie Linda Gáliková Najväčší digitálny správca majetku na Slovensku, spoločnosť Finax, v uplynulých týždňoch vstúpil do novej fázy strategického repositioningu, súčasťou ktorého je aj vytvorenie vlastného tímu PR a komunikácie.
ADMA víta vo svojich radoch novú členskú agentúru daren & curtis ADMA sa rozrastá sa o ďalšieho silného hráča, ktorý asociácii pomôže plniť spoločné ciele a ďalej rozvíjať slovenský digitálny trh.
Midjourney náš každodenný. Aké pravidlá a licenčné podmienky pri ňom platia? Pomocou generatívnej AI vytvoríte originálne a pútavé obrázky za niekoľko sekúnd, čo šetrí čas aj náklady. Poznáte však pravidlá a licenčné podmienky týchto nástrojov?
Veronika Rybárová: Young Lions je hektická, trochu stresujúca, turborýchla, nepredvítateľná súťaž Copywriterka z Made by Vaculik sa tento rok do súťaže Young Lion dostala ako náhradná parťáčka Dominika Mičudu z This is Locco.
Kronika večných snílkov: Kiná oživí magická groteska s excelentným Milanom Ondríkom Čo sa stane s národom, ktorý všetko prežije, ale nič si z toho nevezme? Režisér Rasťo Boroš prichádza s výnimočnou filmovou novinkou, ktorá originálne prepája slovenskú literárnu klasiku s magickým realizmom a absurdným humorom. Do slovenských kín vstúpi už zajtra, 3. júla.
Influencer marketing: Ktoré mená naozaj fungujú u publika a kde sa marketéri (možno) mýlia? V ďalšom kole výskumu Paralelné svety, ktorý Stratégie realizujú v spolupráci s WPP Media, sme sa pozreli na zúbky influencerom.
ČSOB sa v novej kampani cielenej na mladých spája s obľúbeným médiom Gen Z Cieľom kampane je motivovať mladých ľudí, aby si otvorili Smart účet a zároveň refreshnúť ich pohľad na svet a dianie okolo nich. Banka preto spája sily s s najväčším mienkotvorným médiom Refresher.
Raketový rast na TikToku. Profil Lidl Slovensko má už 340 tisíc sledujúcich Najúspešnejšie video dosiahlo vyše 10 miliónov videní a takmer 900 tisíc reakcií. Ani v ňom nechýba hlavná tvár profilu – Andrej Bičan, ktorý vtipným a originálnym spôsobom predstavuje pečivo v ponuke reťazca.
Dominik Mičuda: Raz v živote si musíš ísť overiť, či tvoja práca stojí za to Art Director v This is Locco, cestoval do Cannes prvýkrát a jeho parťáčkou v súťaži Young Lion sa nečakane stala copywriterka Veronika Rybárová z Made by Vaculik.
A čo skrývate v zásuvke vy? Telekom v novej kampani vyzýva na recykláciu Za starý nepotrebný smartfón, tlačidlový mobilný telefón, notebook, mobilný router, tablet či smart hodinky ponúka Telekom EKO kupón – zľavu na nové zariadenie.
Nadácia VUB má novú manažérku. Stáva sa ňou Lucia Luptáková Nová manažérka Nadácie VÚB Lucia Luptáková, ktorá doteraz v banke riadila internú komunikáciu a CSR projekty, od 1. júla nahrádza dlhoročnú správkyňu nadácie Martinu Slezákovú.
Premiérové časti Extrémnych premien uvedie Markíza aj v lete. Chudnúť však budú Česi Televízny líder štartuje od stredy 2. júla nové Extrémne premeny. Reality šou mapuje prelomový rok života trinástich Čechov, ktorí sa rozhodli bojovať s morbídnou obezitou pod dohľadom odborníkov.
Katarína Remiaš: Sme svedkami konca "fake purpose" Predsedníčka poroty PROKOP 2024 a majiteľka 1st CLASS AGENCY Katarína Remiaš zhodnotila, čo priniesol aktuálny ročník súťaže PR projektov, prečo je v PR dôležitá autentickosť, upadá účelovosť a nestačí sa venovať témam bez dlhodobej kontinuity.
KRAS víta nových členov Do klubu najlepších slovenských reklamných agentúr vstupujú Free Andy a Mannschaft
dm pokračuje v podpore škôl, ktoré vedú žiakov k udržateľnosti Grantový program dm Školy na zelenú už po tretí raz poskytne školám peniaze na inštaláciu fotovoltických panelov.
Pietro Ščasnovič: V Cannes som zistil, že reklama nemusí byť iba o predaji, môže meniť veci k lepšiemu Bol najmladším spomedzi všetkých slovenských súťažiacich na Young Lions. Tento stredoškolák sa prebojoval do Cannes z pozície stážistu v Istropolitana Ogilvy, súťažil s Vlastimilom Meskom v kategórii Design. Pre Stratégie zhrnul svoje dojmy z festivalu.
Expedícia do Jurského sveta odhalí či majú dinosaury potenciál zachrániť ľudský život Tropický ostrov v blízkosti rovníka obávaný tými najnebezpečnejšími dinosaurami - to sú kulisy a antihrdinovia nového filmu z legendárnej jurskej série. Páve sem sa vydáva expedícia s túžbou urobiť zásadný vedecký prelom. Jurský svet: Znovuzrodenie príde do kín 3. júla.
Flašíkovej vietor v STVR pokračuje. Do správ vráti dvojice moderátorov. A to nie je všetko Nové vedenie telerozhlasu počíta od septembra s výrazným zdynamizovaním reportáží, pridá živé vstupy redaktorov z newsroomu či terénu, ale aj zintenzívni využívanie grafických prvkov či LED obrazoviek v štúdiu.
Televízia TA3 má nového generálneho riaditeľa. Je ním bývalý novinár Maroš Havran Vlastník TA3 Blueberg Media je novým majiteľom vydavateľa denníka Pravda a rozšíril tak svoje pôsobenie na slovenskom mediálnom trhu. Zmeny nastali aj vo vedení oboch médií.
Mesačne uskutočnia 30 miliónov transakcií. Kto sú a prečo tak radi nakupujú v Pepco? Výsledky Shopper Study potvrdzujú, že v Pepco radi nakupujú ženy zo Slovenska, Poľska, Grécka, Srbska, Portugalska, Chorvátska a ďalších 12 európskych krajín.
Festivalové partnerstvo. Ako dosiahnuť zážitok a zachovať hodnoty značky? Festivaly by dnes bez partnerov ani nemohli existovať. Čo jedna strana druhej prináša? Prečitajte si komplexný materiál aj so skúsenosťami firiem a samotných festivalov.
Thalia Earl: Cannes mi dodalo neuveriteľnú energiu a spolupatričnosť v reklamnej komunite Thalia súťažila spolu s Leou Hadnagyovou. Vybrali si najťažšiu kategóriu FILM. A oplatilo sa. Tu sú jej zážitky.
SARTI ROSA: Nový ružový spritz prináša letný taliansky zážitok Je ružový, má chuť červeného pomaranča, manga a marakuje. Taký je SARTI ROSA, nový ovocný aperitív z dielne Gruppo Campari, ktorý tento týždeň uviedla na slovenský trh spoločnosť Ultra Premium Brands.
Vlastimil Mesko: Skúsenosti, ktoré sme získali, majú pre nás nevyčísliteľnú hodnotu Junior copywriter z Istropolitana Ogilvy sa do súťaže Young Lions zapojil s grafickým dizajnérom Pietrom Ščasnovičom v kategórii Dizajn.
Hudbu cítiš, odkazuje Orange vo svojej festivalovej kampani Hudba spája, hudba nerobí rozdiely, hudbu cítiš. To je hlavný odkaz novej imidžovej festivalovej kampane Orangeu.
Patrícia Al-Hadi: Mojich 7 NAJ z Cannes Copywriterka z agentúry Istropolitana Ogilvy tvorila súťažné duo s Art Directorkou Katarínou Sopkovou. Do Young Lion sa zapojili v kategórii PR.
Víkendové diskusie: Debata o ďalšej podobe konsolidácie a dáme do zbrojenia 7 miliárd? Tento víkend sa do debát dostali len dvaja predstavitelia opozície. Keďže prezident, aj predseda vlády budú debatovať len s moderátormi relácií. Budúci víkend už politické debaty nebudú. Relácie naskakujú na letnú dvojmesačnú prestávku, s výnimkou V politike na ta3. Tá pokračuje celé leto.
Ikonická Anna Wintour končí po 40 rokoch na čele americkej verzie Vogue Šéfredaktorka, ktorá dokázala otriasť módnym svetom a bola inšpiráciou k natočeniu filmu Diabol nosí Pradu, si ale naďalej ponechá značný vplyv v módnej časopisovej biblii.
Zločin nespí ani na vidieku. Česká kriminálka Vraždy v kraji mieri na obrazovky TV Markíza Seriálovú novinku s obľúbeným českým hercom a moderátorom Ondřejom Sokolom v hlavnej úlohe budú môcť diváci sledovať každý utorok o 20:30 hodine.
Brad Pitt naštartoval adrenalínový kinohit. Veľké plátna si podmaní film Formula 1 Do slovenských kín prichádza očakávaný film F1 FILM, v ktorom Brad Pitt sadá za volant skutočného monopostu Formuly 1. Výnimočný titul z prostredia reálnych veľkých cien ponúka divákom strhujúci príbeh, napätie aj dychberúcu jazdu.
Vladimír Mužík po 11 rokoch opúšťa MAFRA Slovakia Spoločnosť MAFRA Slovakia oznamuje, že výkonný riaditeľ spoločnosti Vladimír Mužík sa rozhodol k 30. júnu 2025 opustiť svoju pozíciu. Michal Hanák, predseda predstavenstva spoločnosti MAFRA Slovakia, zostáva generálnym riaditeľom.
Športové práva sú prioritou pre Voyo, do televízie idú iba "čerešničky na torte" V rozhovore s riaditeľom Centra marketingu skupiny Markíza Michalom Borecom rozoberáme, ako sa zmenila distribúcia športových práv.
Lea Hadnagyová: Young Lions nám priniesli motiváciu, inšpiráciu a presvedčenie, že tu neexistuje strop Grafická dizjnérka vytvorila súťažnú dvojicu s kolegyňou Thaliou Earl. Spolu si trúfli na náročnú kategóriu FILM.
Zabodovať chce ten správny move – a značka tiež Podpora Slovnaft Cup patrí k najstabilnejším a najdlhšie trvajúcim partnerstvám spoločnosti Slovnaft.
Pre Kooperativu je mediálna agentúra súčasťou firmy. Potrebujeme, aby rýchlo reagovala na meniace sa trendy O zmenách vo fungovaní medzi klientom a mediálnou agentúrou hovorí manažérka marketingovej komunikácie KOOPERATIVA poisťovňa Zlatica Hartmanová.
Reality šou plná flirtov, žúrov a emócií rozprúdi letnú zábavu už dnes na Voyo Pozrite si zábery z vily v Chorvátsku, v ktorej to osem mladých Slovákov a Sloveniek roztočí na plné obrátky.
JTI Slovak Republic vedie nový Country Manager Cedric Chucri Vo svojej pozícii bude zodpovedný za napĺňanie strategických cieľov spoločnosti a ďalší rozvoj značky na slovenskom trhu.
Leto v televíziách prinesie silné premiéry, obľúbené návraty aj legendárne klasiky Už dávno sú preč časy, kedy ovládol počas horúcich letných dní televízne obrazovky nudný program a samé reprízy. Televízie na toto leto pripravujú aj zaujímavé premiéry domácej, či svetovej tvorby.
Novou partnerkou komunikačnej agentúry Bison & Rose je Veronika Deckerová Veronika Deckerová sa už niekoľko rokov podieľa na strategickom vedení a na rozvoji aktivít agentúry Bison & Rose na českom i slovenskom trhu.
Kláštorná Kalcia v novej kampani otvára diskusiu o dlhovekosti a zdraví Kampaň má netradičnú štruktúru a zámerne sa vyhýba klasickej TV reklame. Jej hlavným pilierom je osemdielny podcast Pramene dlhovekosti, ktorý sa z rôznych perspektív pomeriava na tému zdravia.
Digitálna transformácia. Základom nie sú technológie, ale zmena myslenia Lucia Antošková, Digital Transformation Lead a Dávid Glosik, Digital Transformation Manager WPP Media vysvetľujú, ako pristupovať k digitálnej transformácii, aby bola reálne prínosná, udržateľná a nezostala iba "buzzwordom".
Zlatý středník predstavil shortlist: najväčšie šance zo Slovenska má 365.bank a z agentúr SKPR Strategies Česko-slovenská súťaž komunikačných projektov a firemných médií Zlatý středník pozná finalistov 23. ročníka. Do finále sa dostalo 34 slovenských projektov.
Ladislav Macko: Mám za sebou jeden z najformatívnejších zážitkov kariéry Ladislav Macko, Senior Copywriter z Wiktor Leo Burnett, nie je v súťaži Young Lions nováčikom, no tento rok sa konečne prebojoval až do Cannes s parťákom Richardom Sokolom, ktorý je Art Directorom WLB.
Novým generálnym riaditeľom Českej televízie je Hynek Chudárek Rada ČT zvolila za generáleho riaditeľa doterajšieho obchodného riaditeľa tejto inštitúcie. No stalo sa tak až po odstúpení jeho konkurenta, ktorým bol programový riaditeľ Milan Fridrich.
JOJ vráti na jeseň do vysielania niekdajší hit Markízy Dobre vedieť! Noví kapitáni prekvapia Televízna dvojka z Koliby si vybrala do Dobre vedieť! vlastných šéfov tímov. Štafetu po Kemkovi a Kobielskom preberú ďalší dvaja populárni herci. Stratégie vedia, kto bude stabilnou súčasťou nových súťažných tímov.
Cenu Homofób roka vyhráva Martina Šimkovičová. Za ňou skončili Kližan aj Huliak Víťazkou 12. ročníka ankety o anti-cenu Homofób roka sa stala ministerka kultúry. Celkovo získala vyše stotisíc hlasov, čo predstavuje "obľúbenosť" až u 55 percenta zo všetkých hlasujúcich.
Agentúra MADE BY VACULIK rozširuje a posilňuje svoje strategické kapacity Novou Head of Strategy sa stala Michaela Martonová. Spolu s Teou Šabovou a Alexandrou Remo tvoria nový ambiciózny tím, na ktorý sa klienti môžu plne spoľahnúť.
Asociácia na ochranu novinárskej etiky víta vo svojich radoch nových členov Novými členmi Asociácie, ktorej výkonným orgánom etickej samoregulácie je Tlačovo-digitálna rada SR, sa stali Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska a Asociácia rádií Slovenska.
Plytvanie potravinami: tretina Slovákov vyhadzuje jedlo každý týždeň Hlavným dôvodom plytvania je uplynutie dátumu spotreby a pokazenie potravín. Odhalil to prieskum spoločnosti Ipsos zameraný na „foodwaste“ Slovákov.
Richard Sokol: Keď sa nás porota spýtala, ako sme prišli na takú kreatívnu ideu, zasiahla ma eufória Keď sa nás porota spýtala na prezentácii, odkiaľ sme prišli na takú kreatívnu ideu, tak ma zasiahla eufória.
Roman Berger: Pomáhať má pre nás obrovský zmysel S generálnym riaditeľom Niké Romanom Bergerom sme sa rozprávali o ich pomoci športovcom, ale aj iným znevýhodneným skupinám.
Do Skupiny FM Logistic prichádza nová riaditeľka ľudských zdrojov Laëtitie de Montgolfier bude vo svojej funkcii priamo podriadená Jean-Christophe Machetovi, generálnemu riaditeľovi FM Logistic, a bude aj členkou výkonného výboru.
Fragmentácia médií mení pravidlá plánovania. Rastie krátke video, streaming aj retail media Médiá aj ich čitatelia, poslucháči, diváci sa menia. Expertov mediálnych agentúr sme sa pýtali, akú najzásadnejšiu zmenu zaznamenali za posledný rok.
Sľub sa rozlúčil najdramatickejšou epizódou. Divákov prikoval ku obrazovkám Všetkých 110 doterajších epizód Sľubu zaznamenalo priemerný rating 7,9 percenta a trhový podiel 35,1 percenta. K obrazovkám TV Markíza lákal seriál v priemere 472 tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Infografika: Top sponzori a média na MS v hokeji 2025 Prieskumná spoločnosť Kantar si posvietila na celkové investície do reklamy k Majstrovstvám sveta v hokeji 2025.
Turbulencie na printovom trhu. Končí, alebo nekončí český Playboy po 34 rokoch? Časopisy určené pre mužov už dlhodobo zažívajú ťažký boj. Za posledné roky odišlo do printového neba až osem časopisov pre mužov. Tento mesiac sa k nim mal pridal český Playboy, ale razom je všetko inak.
Gabriela Kaňová: Festival v Cannes je kreatívnou infúziou, ktorú musí zažiť každý O svoje dojmy z účasti na Young Lions sa s nami podelila Gabriela Kaňová, Social Media Specialist z agentúry MullenLowe GGK.
JOJ Svet uvedie nový dokument Veroniky Homolovej Tóthovej o večnom nepriateľovi Oceňovaná novinárka, spisovateľka a režisérka sa systematicky venuje príbehom tých, ktorí prežili hrôzy koncentračných táborov, komunistického prenasledovania, či tých, ktorí sa postavili zlu. Príbeh Otta Šimku je silný v tom, že bol nepohodlný väčšinu svojho života.
Lovci búrok budú celé leto mapovať extrémy počasia pre TN live a Televízne noviny TV Markíza po roku reštartuje jedinečný spravodajský projekt, ktorého nový tím bude prinášať zábery z epicentier búrok či iných extrémov počasia – priamo odtiaľ, kde sa dejú.
Potrebujeme dostať tresku k mladým, preto sme si zvolili Separa Ryba Žilina a SEPAR predstavili najlepší slovenský merch – NEVIEM Treska by SEPAR! Spojili tak tradičnú chuť s hudobnou tvorbou populárneho rapera.
Prečo slovenská reklama opäť nezískala v Cannes leva ani shortlist? Kreatívni riaditelia vysvetľujú dôvody Najprestížnejšia súťaž kreativity na svete Cannes Lions je za nami. Kým česká reklama oslavovala Grand Prix, my sme na cenu čakali márne.
Katka Sopková: Festival v Cannes je niečo ako Disneyland pre reklamnú branžu Art Directorka Istropolitana Ogilvy súťažila v Young Lions spolu s Patríciou Al-Hadi v kategórii PR. Pre Stratégie zhrnula svoje dojmy z festivalu aj zo súťaže.