Na hrane s Remišovou a Tarabom aj o zmenách na čele polície a špeciálnej prokuratúry Po voľbách a volebných štúdiách ponúkne JOJka svojim divákom opäť tradičnú štvrtkovú politickú diskusnú reláciu.
Budvar dnes oslavuje inšpiratívne ženy v českom pive Pivovary boli v minulosti neraz miestami, kde hlavné slovo pri výrobe zlatistého moku mali ženy. Ako v mnohých iných odvetviach, aj tu ich nové metódy postupne posunuli na vedľajšiu koľaj.
September bol na Hodnotení špičkový, nekazme si náladu prácami, ktoré tam nepatrili Tento mesiac bol plný silných predklincových prác. Tvrdí Creative Director, freelancerka Katka Králiková v backstage z Hodnotenia Stratégií.
OOH: Znova jasná dominancia "práce mesiaca september" Nezničiteľná vlajka bola minulý mesiac na Hodnotení Stratégií nezastaviteľná.
Vizuál: Ďalšia z kategórií, v ktorej dominoval Dúhový pride Nezničiteľnej vlajke v tejto kategórii tesne uniklo celoročné finále. Stopku jej dalo hodnotenie poroty zadávateľov.
Najlepším influencerom septembrového Hodnotenia je Vlado Voštinár Práca THIS IS LOCCO pre neziskovku Deťom s rakovinou získala najvyššie hodnotenie v kategórii Digital Influencer marketing.
Septembrové Hodnotenie Stratégií: Zažili sme aj „wow efekt“ Backstage zo septembrového Hodnotenia Stratégií píše výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Eva Tiko Rajčáková.
Nezničiteľná vlajka zabodovala aj v kategórii PR Skvelé body posunuli túto unikátnu prácu do ročného finále. Porotcovia nešetrili chválou.
Miestenky pre zážitky víťazia v Promo, activation and event: Porota ocenila ich autentickosť Porota v septembri v tejto kategórii hodnotila iba jednu prácu, ale nakoniec to dopadlo celkom úspešne.
Online film a video: Opäť zabodovali Najkrajšie zvuky pre Škodu Táto práca Wiktor Leo Burnett získala uznanie za najlepší craft aj online video.
Októbrové kinohity: Posledný film Dana Heribana, návrat Deppa a historický DiCaprio Prinášame 15 kinopremiér, ktoré sa oplatí si v októbri pozrieť na veľkom plátne.
Media: Je to krásny, ľudský a veľkorysý nápad. Ale ten case film... Vlado Voštinár hľadá nové bývanie. Ale teraz trošku inak.
Film TV reklama: Skutočné pohodlie s WOW wifi je svieže a má super casting Hodnotili sme päť prác, ale iba jedna dostala výnimočné body. Tešíme sa na ňu aj v ročnom hodnotení.
Soňa Kaprálová: S hrdosťou hlásim, že robím to, čo ma baví! V rubrike Talenty z brandže predstavujeme mladých a šikovných ľudí z reklamy, PR, médií aj sociálnych sietí. Na otázky nám odpovedala Soňa Kapralová, Account manager zo Zaraguzy.
Craft: Je to audiovizuálny skvost, a ešte aj pekne prepojený na produkt Kategória Craft býva už tradične silná. A inak tomu nebolo ani Hodnotení Stratégií v septembri.
Kampaň: Vyhrala jednoduchá, silná a mrazivá idea 6,70 bodu od zadávateľov a ešte viac od kreatívcov. To je vizitka víťaznej kampane Nezničiteľná vlajka. Gratulujeme.
Pán profesor a Mama na prenájom boli v pondelok najúspešnejšie seriály na trhu Len tri programy slovenských televízií dokázali včera zaujať viac ako 400 tisíc divákov a jeden program mal dokonca pred obrazovkami viac ako pol miliónové publikum.
Facebook bez reklamy by mohol stáť až desať eur mesačne, na mobile ešte viac O plánoch Meta Platorms na spoplatnenie svojich sociálnych sietí píše denník The Wall Street Journal.
IKEA spúšťa novú brandovú kampaň „Buďte láske bližšie“ S láskou ozdobíte každý kút svojej domácnosti, IKEA vám ponúka inšpiráciu. To je hlavná myšlienka novej vianočnej kampane IKEA, ktorá začala 1. októbra a potrvá do konca roka.
Conventa Crossover: Najlepšie eventy „novej Európy“ V Ľubľane sa už od roku 2015 pravidelne stretávajú marketéri a organizátori podujatí. Conventa Crossover sa udomácnila na mape festivalov, ktorých cieľom je propagovať výnimočné myšlienky, inšpiratívne prednášky, zdieľať skúsenosti a trendy eventového marketingu. Tento rok malo značné zastúpenie aj Slovensko.
Brand safety: Značky majú svoje taktiky na výber médií aj blacklist stránok Značky chcú byť v bezpečnej zóne a súčasne upútať pozornosť. Ako to zabezpečiť? Ako často vôbec pracujete s požiadavkou na brand safety? Prejavuje sa aj vo výbere médií? Pýtali sme sa zástupcov digitálnych agentúr združených v ADMA.
Vieme, čo má spoločné seriál Hranica s legendárnou ságou Game of Thrones Kreatívny producent a scenárista jojkárskeho komediálneho seriálu Stano Gustafík nám porozprával, prečo sa od tretej série dejovo vzdialili od pôvodnej licenčnej predlohy a idú vlastnou cestou.
Volebné štúdiá miešali karty, silný súboj Pečie celé Slovensko s Talentom. Kto vyhral? Kým sa Markíze s piatkovou Farmou darí, v nedeľu s Duelom výrazne zaostáva za konkurenciou.
Výdavky do slovenskej online reklamy rástli v prvom polroku o 7 percent Združenie IAB Slovakia na polročnej báze vydáva správu o vývoji výdavkov do internetovej reklamy. V prvom polroku roka 2023 bolo do internetovej reklamy preinvestovaných v absolútnej hodnote 93 miliónov eur.
PSS zvyšuje úrokový bonus a spúšťa novú kampaň na podporu sporenia Prvá stavebná sporiteľňa zlepšuje podmienky pre sporiacich klientov a k produktu mojeSPORENIE ponúka úrokový bonus, vďaka ktorému všetci, ktorí sa rozhodnú začať si sporiť, získajú v tomto a budúcom roku úrokovú sadzbu až 4 percent ročne. Úrokový bonus bude klientovi pripísaný na sporiaci účet po 6 rokoch.
Zlaté klince sú pre nás uznaním brandže, že robíme niečo výnimočné Brandová komunikácia je pre Slovenskú sporiteľňu kľúčová. Prostredníctvom nej sa banka snaží budovať svoju značku na hodnotách. S Head of Marketing Communications Petrom Holíkom sme hovorili o tom, ako sa prostredníctvom unikátnej kreativity stáva ich značka líderskou, prečo sa pustili do produkcie programu Jama levova a čo ...
Voyo na víťaznej vlne. Tentoraz zabodoval jeho Kráľ Šumavy. Pokračovanie príde do roka Medzinárodná porota prestížneho festivalu Finále Plzeň vyzdvihla najmä výnimočné filmové prevedenie, skvelé herecké výkony a to, ako dobre bola trojdielna séria napísaná.
Poznáme shortlisty súťaže Golden Drum. Získali ich aj slovenské agentúry? Body sa počítajú aj do Agentúry roka 2023.
Sunday ADucation #10: Päť tipov Mia Valúšeka, traja králi a fejkový Chuck Norris V blogu Lukáša Lukoniča sa tento meciac objavujú najznámejší marketéri, CCO jednej z najlepších svetových agentúr aj Associate Creative Director Istropolitana Ogilvy.
Štartuje 3. séria Pečie celé Slovensko, V šou súťažiaci minuli 2 tony surovín a piekli 90 hodín Počas jedenástich týždňov predstaví svoje cukrárske a pekárske umenie opäť 12 amatérskych pekárok a pekárov, ktorých čaká v súťaži množstvo originálnych výziev.
Volebné štúdiá: Televízie prinesú exit polly, reakcie politikov aj prieskum spokojnosti s voľbami Slovenské televízie plánujú po zatvorení volebných miestností vysielať špeciálne relácie o voľbách hlboko do noci. A v nedeľu ponúknu politické diskusie so stranami, ktoré sa dostanú do parlamentu, už od samého rána.
Úsmev ako dar prichádza s novou kampaňou Rodina sa počíta: Destinácia domov Komunikáciu na podporu zbierky pre ohrozené rodiny s deťmi pripravila agentúra Respect APP.
Chceme prinavrátiť starý dobrý Orange Orange nedávno predstavil svoj nový komunikačný koncept. Do centra pozornosti sa dostáva čLOVEk – so svojimi emóciami, potrebami aj túžbami. Čo to v praxi znamená? Ako bude vyzerať nová kreatíva telekomunikačného operátora? Zisťovali sme v agentúre MADE BY VACULIK aj priamo u zástupcov značky.
Dunaj v absolútnej forme, konkurencia v úzadí, podvečerná sledovanosť na hojdačke Štyri programy dňa dokázali pokoriť 400 tisícovú hranicu sledovanosti, okrem Dunaja, to noli Televízne novny Markízy a relácie o počasí oboch komerčných staníc.
Zlatý klinec 2023: Pozrite si kompletný rebríček Agentúry večera Sviatok kreativity, sviatok odvahy, sviatok odhodlania vyniknúť, vystúpiť z radu, ukázať sa. To je Zlatý klinec. Festival reklamy, také slovenské Cannes Lions.
Slobodné médiá sú pilierom demokracie, pripomínajú súkromní televízni vysielatelia Vrcholiaca predvolebná kampaň priniesla aj pravidelné útoky na médiá. Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska apeluje na verejne činné osoby, aby nešírili nenávisti proti štandardným médiám.
Petíciu 4ky podporilo 30-tisíc ľudí. Štát sa s ňou teraz musí zaoberať! Cieľom petície je zastaviť rozbehnutú aukciu frekvencií, ktorá je podľa organizátorov petície neprofesionálne pripravená a v konečnom dôsledku môže znamenať pre spotrebiteľov vyššie ceny.
Rok Kódexu influencer marketingu: Zvýšila sa kvalita reklamy na slovenskom Instagrame? Od septembra 2022 je slovenský influencer marketing samoregulovaný Kódexom influencer marketingu. Stoja za ním združenia IAB Slovakia a ADMA. Za rok fungovania sa k nemu pridala väčšina agentúr, influencerov a značiek.
Slovenský startup elv.ai má nového klienta. Dohodol sa na spolupráci v najväčšou zdravotnou poisťovňou VŠZP bude bojovať proti nenávisti a dezinformáciám v online priestore.
Svet Harryho Pottera v smútku! Zomrel predstaviteľ Albusa Dumbledora Herec Michael Gambon sa bohužiaľ už nikdy neposadí na stoličku riaditeľa Rokfortskej strednej školy čarodejníckej.
RTVS vystrelila posledná predvolebná debata, Na nože na čele, vlažná Prokurátorka Posledný deň pred moratóriom stále najviac divákov lákala politika. A to tak počas spravodajských blokov aj v posledných predvolebných diskusiách.
Creative express: Vlak, ktorý si nechceš nechať ujsť Art Direction club spúšťa registráciu do lokálneho kola projektu pre mladých kreatívcov, Creative Express Česko Slovensko.
VSE v kampani hľadá východniarske názvy pre svoje produkty. Ponúka za ne až 3-tisíc eur Kreatívny koncept pochádza z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett.
Colin O‘Toole sa stal novým marketingovým riaditeľom spoločnosti Mondelēz Na svojej pozícii chce podporovať silné lokálne značky Opavia, či Figaro, ale posilniť aj pozíciu ich globálnych značiek ako napríklad OREO, Milka či Toblerone v našom regióne.
Sila AI naberá na obrátkach: Novinky predstavila Meta, ChatGPT dal K.O. Googlu Meta má chatovací systém, ktorý dokáže generovať textové odpovede či vytvárať realistické obrázky a ChatGPT už nie len píše, ale podľa tvorcov aj vidí, počuje a hovorí.
Do kín mieri snímka Tvorca. Zahraniční novinári ho titulovali sci fi filmom roka Epický akčný sci-fi thriller odohrávajúci sa v budúcnosti uprostred vojny medzi ľudskou rasou a silami umelej inteligencie.
Náklady stúpajú, zvyšujú sa aj sadzby agentúr? (anketa Stratégií so zástupcami digitálnych agentúr) Áno aj nie. Je to veľmi citlivá téma. Takto väčšinou odpovedajú zástupcovia digitálnych agentúr na otázku, či sa im darí premietať zvyšujúce sa náklady do cien pre klientov.
ta3 s politickou superdebatou vystrelila do nadpriemeru, no s Dunajom to nezamávalo Iba tri relácie dokázali vyskočiť nad 400 tisíc divákov, celkovo najviac zabodovali Televízne noviny.
Toto nie je práca, ktorá sa dá odsedieť a pretrpieť. Musíte ju chcieť V rubrike Talenty z brandže predstavujeme mladých a šikovných ľudí z reklamy, PR, médií aj sociálnych sietí. Na otázky nám odpovedal Ladislav Macko, Copywriter z reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett.
Sociálna sieť Threads zatiaľ zaostáva za sieťou X, ktorej chcela konkurovať Sieť Threads získala za päť dní od spustenia viac ako 100 miliónov užívateľov, no do mesiaca prišla o viac ako polovicu užívateľov.
Mám svoj plán, spieva v novej kampani VÚB banka Reklamná agentúra TRIAD v nej využila známy slovenský hit.
Väčšina ľudí si myslí, že predvolebná kampaň sa nevenuje dôležitým témam Podľa kontinuálneho prieskumu „Ako sa máte, Slovensko?“ ľudia na Slovensku nepovažujú témy, ktoré politické strany riešia v predvolebnej kampani za dôležité pre kvalitu života.
Politický marketér o kampani: Ak niekoho neodvedú policajti, tak sa do volieb nič zásadné nestane S Adamom Znášikom sme sa pozreli na predvolebnú kampaň z pohľadu jej obsahu, formy aj tém, ktoré jej dominovali.
Hyundai a Respect APP vo svojej kampani prinútili Slovákov spomaliť Stará známa marketingová pravda znie: čím menší rozpočet, tým lepšia musí byť kreatíva. A o tom, že o úspechu kampaní rozhoduje nápad, nie megalomanská produkcia, svedčia aj Pomalé Vianoce. Poďme si túto spoluprácu Hyundai a ich agentúry Respect APP rozobrať na drobné.
Predvolebnú diskusiu si na Markíze zaplo takmer milión divákov Na milión sledujúcich dosiahla svojou predvolebnou diskusiou minulý týždeň aj Jojka. Tá nazbierala toľko divákov vysielaním debaty na dvoch svojich staniciach naraz.
Tretinu všetkých interakcií na sociálnych sieťach vyvolal Smer. Matovič mu pomohol V spoločnosti Mediaboard (predtým Monitora) vytvorili projekt Mediálny obraz, ktorý mapuje mediálnu stopu vybraných politických strán a hnutí kandidujúcich v parlamentných voľbách 2023. Toto je desiaty zo série blogov, v ktorom bude na webe Stratégií každý týždeň až do volieb prehľadné zhrnutie toho najzaujímavejšieho, ...
Hollywoodske štúdiá dosiahli predbežnú dohodu so scenáristami, herci štrajkujú ďalej Protest scenáristov pozastavil natáčanie seriálov ako The Last of Us či Stranger Things, ale aj chystaných filmov ako Deadpool 3 alebo Superman: Legacy.
Začala sa najdôležitejšia sezóna roku. Ako sa podarí televíziám uspieť počas jesene? V televíziách ide do tuhého. Jeseň bude, tak ako vždy, mimoriadne horúca. Podarí sa televíziám uspokojiť inzerentov? Tí očakávajú kvalitné programy, ktoré zaujmú divákov a doručia im ich nové kampane.
Politické debaty a predvolebné diskusie sa stali víkendovými ťahúňmi sledovanosti Ak toľko voličov prilákajú voľby ku volebným urnám, ako lákajú politické diskusie ku televíznym obrazovkám, tak Slovensko zažije túto sobotu rekordnú volebnú účasť.
Nemocnica sa tlaku Dunaja odmieta podriadiť. Do deja povoláva ďalšie herecké esá Novými posilami jojkárskeho seriálu z lekárskeho prostredia sú herci Vlastina Svátková aj Braňo Deák. Túto niekdajšiu hviezdu Markízy tak Jojka obsadzuje už do svojho druhého projektu.
Tereza Trepáčová sa stala riaditeľkou ľudských zdrojov pre McDonald‘s S účinnosťou od 17. apríla 2023 tak zastáva pozíciu Chief People Officer pre novo zlúčené trhy v Českej republike, na Slovensku a Ukrajine.
Predvolebná debata Markízy: Šimečka zmenil názor. Televízia až do poslednej chvíle netuší, kto príde diskutovať Problémy sa Markíze nepodarilo vyriešiť ani dnes. Definitívne sa zoznam hostí dozvieme až večer.
Starmedia: Televízia je stále najefektívnejšia, ale pomer v mediamixe sa mení Televízie bojujú o divákov nielen zaujímavou programovou štruktúrou, ale aj mnohými inováciami. Čo by mali urobiť na zvýšenie atraktivity svojho obsahu a pritiahnutie väčšieho počtu sledovateľov k obrazovkám?
Najväčším trendom je idea. Buď ju máte, alebo nemáte nič „Na Slovensku neexistuje agentúra, ktorá by z výsledkov ktoréhokoľvek Zlatého klinca nebola trochu sklamaná, vrátane tej našej. Je množstvo prác, pri ktorých úprimne nerozumiem, ako mohli byť ocenené, ale to je ‘čaro‘ kreatívnych súťaží,“ tvrdí predseda jednej z porôt Zlatého klinca Jaroslav Vígh.
Niekto je po Zlatom klinci spokojný, iný smutný. Ale naozaj sme ocenili všetky práce, ktoré si to zaslúžili Svoje postrehy z poroty Zlatého klinca 2023 píše Associate Creative Director Free Andy Tomi Slobodník.
Voyo zabodovalo! Metóda Markovič: Hojer získal titul najlepší seriál strednej a východnej Európy Medzinárodná porota prestížneho festivalu Serial Killer jednohlasne vyzdvihla najmä „vysokú umeleckú hodnotu a silnú lokálnu tému s medzinárodným presahom.“ Seriál na Voyo uvidíte budúci rok.
Jojka načakane prekopáva podvečer. Odštartuje ho kontroverznou Norikou Televízia z Koliby spája dve svoje relácie Nákupné maniačky a Bez servítky do jedného reality bloku.
Slovensko má prvý kinomegaplex s ponukou neobmedzenej konzumácie jedla a pitia Cinema City v 17 sálach si budú môcť nadšenci kina vychutnať filmy v špičkovej kvalite. A ešte väčší zážitok z filmu a mimoriadny komfort prinesie samostatná VIP zóna.
Víkendové diskusie o predĺžení zákazu dovozu obilia z Ukrajiny či o ozdravení verejných financií V jednej politickej relácii dojde tento týždeň ku zmene moderátora.
Markíza v problémoch. Jej predvolebná diskusia sa otriasa v základoch, politici odmietajú účasť Do špeciálnej debaty lídrov politických strán zostáva iba pár dní. Markíza však ani netuší, ktorí politici prídu a ktorí nie.
Hľadali sme unikátnu ideu a nenechali sme sa strhnúť citovým vydieraním Daniel Vachuna je Head of Digital THIS IS LOCCO. A tento rok bol aj súčasťou poroty Zlatého klinca. Tu je jeho hodnotenie.
Ak chceme lepšiu budúcnosť, treba ísť voliť, hovorí v novej kampani Slovenská sporiteľňa Najväčšia slovenská banka sa spolu so svojou nadáciou spojila s iniciatívou PRETO VOLÍM/CHCEM TU ZOSTAŤ a prepojila jej message s aktuálnou kampaňou o Indexe prosperity. Zároveň prenecháva pre iniciatívu svoj priestor v televíznej kampani.
Pečte na zimu! Čedok podporí priame lety do exotiky novou kampaňou s použitím AI Cestovná kancelária predstavila novú kampaň, ktorá bude propagovať priame lety do exotických destinácií. Hlavnú úlohu hrá animovaný perníček a slogan „Pečte na zimu!“ Zimná postavička ukáže, že stojí za to v zimnom období radšej odletieť na dovolenku a užívať si pláž, more, koktaily a ďalšie zážitky.
Microsoft zaradí do operačného systému Windows asistenta s umelou inteligenciou Prvýkrát sa objaví 26. septembra v bezplatnej aktualizácii Windows 11. Asistenti AI dokážu okrem iného zhrnúť obsah textu, formulovať návrhy e-mailov alebo správ.
Katarína Pantáková z Media and Digital Services: Trh bude rásť aj v roku 2024 Jesenná televízna sezóna prináša širokú ponuku filmov a seriálov. Diváci sa môžu tešiť na novinky aj pokračovania obľúbených šou. Ako vyskladali slovenské televízie programovú štruktúru a popasovali sa s marketingovou stratégiou?
Leopard Production: Zlatý klinec bol pre nás výnimočný event Tender na zorganizovanie eventu Zlatý klinec 2023 s témou Age Of A.I. vyhrala agentúra Leopard Production. Výberovú komisiu presvedčila inovatívnym prístupom ako koncept, ktorý vznikol v agentúre Wiktor Leo Burnett, uchopila. Podrobnosti o kreatíve aj produkcii eventu nám prezradil Business Development Manager agentúry Lukáš Kočiš.
Kampaň Moji milí Slováci s medzinárodným úspechom Práca agentúry Zaraguza a Slovenskej sporiteľne získala zlato na súťaži World Public Relations and Communication Awards.
Streda patrila znovu Na nože, predvolebné diskusie zatiaľ s vlažným záujmom divákov Jojka síce dokázala s predvolebnou diskusiou počtom divákov dorovnať kuchársku šou na Markíze, ale má to jeden háčik.
Globálnu kampaň ESETu pripravili Free Andy Líder v oblasti digitálnej bezpečnosti spája sily s lokálnou agentúrou.
Zlatý klinec je lokálna oslava odvahy, rozmýšľania a kvality. Teší ma úprimná snaha poroty otvorene zdieľať názory Na úroveň prihlásených prác aj súčasný stav slovenskej reklamy sme sa pozreli s predsedom Single Channel poroty Petrom Kačenkom.