StoryEditor

Mastercard nasadzuje umelú inteligenciu pre ešte vyššiu ochranu spotrebiteľov

07.02.2024, 12:05
Autor:
redred

Počiatočné modelovanie ukazuje, že posilnením o umelú inteligenciu sa úspešnosť detekcie podvodov zvyšuje v priemere o 20 percent a v niektorých prípadoch dokonca až o 300 percent.

Ochrana a bezpečnosť spotrebiteľov aj celej platobnej siete bude ešte vyššia. Technologická a platobná spoločnosť Mastercard na to nasadzuje prostriedky generatívnej umelej inteligencie (AI). Nová technológia Decision Intelligence Pro pracuje v reálnom čase a zvyšuje úspešnosť detekcie podvodov v niektorých prípadoch až o 300 percent. Napriek tomu, že je úroveň zabezpečenia bezhotovostných transakcií už dnes na špičkovej úrovni, podvodníci sa čoraz častejšie snažia obrátiť moderné technológie proti bankám a ich klientom.

Špičkové riešenie Decision Intelligence (DI) od spoločnosti Mastercard už teraz pomáha bankám vyhodnotiť a bezpečne schváliť 125 miliárd transakcií ročne. Nová technológia Decision Intelligence Pro, postavená na generatívnej AI, bude skúmať informácie v bezprecedentnom rozsahu bilióna dátových bodov. V reálnom čase dokáže predpovedať, či je posudzovaná transakcia pravdepodobne oprávnená alebo nie. Tým sa výrazne posilnia existujúce schopnosti spoločnosti Mastercard analyzovať informácie o účtoch, nákupoch, obchodníkoch a používaných zariadeniach.

image

Mastercard logo. 

REUTERS
Decision Intelligence Pro vyhodnocuje v reálnom čase vzťahy medzi subjektmi spojenými s posudzovanou transakciou a na základe toho stanovuje mieru rizika. Za menej ako 50 milisekúnd dokáže nové riešenie skvalitniť celkové hodnotenie DI a tým spresniť informácie poskytované bankám. Počiatočné modelovanie ukazuje, že posilnením o umelú inteligenciu sa úspešnosť detekcie podvodov zvyšuje v priemere o 20 percent a v niektorých prípadoch dokonca až o 300 percent.

„Nasadením generatívnej umelej inteligencie posúvame rýchlosť a presnosť našich riešení na boj proti podvodom na úplne novú úroveň. Umožňuje nám tozabraňovať trestnej činnosti a chrániť banky aj ich klientov. Nové výrazné posilnenie našich algoritmov zlepší naše schopnosti predvídať budúci potenciálny pokus o podvod a posilňovať dôveryhodnosť každej uskutočnenej transakcie,“ hovorí Barbora Tyllová, produktová riaditeľka spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.

image

Mastercard. 

Vylepšenie nástroja Decision Intelligence posilňuje schopnosť bánk chrániť držiteľov platobných kariet pred podvodnými transakciami a zároveň obmedzovať výskyt falošnýchpoplachov, teda situácií, keď sú legitímne transakcie označené ako podvodné.

„Podľa našich analýz sa nielenže zvyšuje miera presnosti výstupov nášho riešenia, dosahovaná sledovaním možných predajných miest v reálnom čase, ale zároveň sa znižuje počet nesprávneho označenia transakcie ako neoprávnenej o viac ako 85 percent,“ dodáva Barbora Tyllová.

Riešenie Decision Intelligence je dostupné celosvetovo.

menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. marec 2024 20:12