Ocenenia ShopRoku v týchto dňoch slávnostne udelovala Heureka už po pätnástykrát. Ceny udeľuje po novom v 4 hlavných kategóriách – Cena kvality, Cena popularity, Cena Heureky a po novom aj Cena za udržateľný shop.
„Výsledky Ceny kvality a Ceny popularity sa v značnej miere prekrývajú, čo potvrdzuje, že najobľúbenejšie e-shopy majú zároveň vysoké hodnotenie spokojnosti zákazníkov,“ hovorí David Chmelař, CEO Heureka Group a dodáva: “Sme radi, že súťaž ShopRoku aktívne prispieva k rastu úrovne kvality e-shopov a spolu s našou službou hodnotenia Overené zákazníkmi im pomáha získavať cennú spätnú väzbu od nakupujúcich.”
Cena za udržateľný shopTú udelila porota trom e-shopom, ktoré spĺňajú prísne kritériá udržateľnosti podnikania a môžu svoje stránky označovať certifikátom Udržateľný e-shop. Ide o predajcu širokého portfólia ekologických produktov ecolife.sk, sesterské duo vyrábajúce prírodnú kozmetiku vlastnej značky Soaphoria.sk a česko-slovenského výrobcu eko drogérie a eko kozmetiky TierraVerde.sk.
„Viac ako polovica Slovákov uvádza, že udržateľnosť je dôležitým faktorom pri výbere výrobku alebo služby. Sme radi, že môžeme byť garantom certifikátu potvrdzujúceho udržateľnosť e-shopu a pomôcť tak zákazníkom ľahšie identifikovať internetové obchody s nízkym environmentálnym či spoločenským rizikom,“ hovorí Ľubica Gubová, country manažérka spoločnosti Visa pre Slovensko, generálny partner ocenení ShopRoku.
Cena kvality
Cena kvality je ocenenie na základe reálnych hodnotení a recenzií všetkých zákazníkov, ktorí sa podelia o svoje skúsenosti s nákupom počas celého roka. Za uplynulý rok si ju odniesol cyklistický portál mtbiker.sk.
Víťazi Ceny kvality v jednotlivých kategóriách:
kategória |
víťaz |
---|---|
Absolútny víťaz |
|
Elektro |
|
Výpočtová a telekomunikačná technika |
|
Móda a doplnky |
|
Krása a zdravie |
|
Detský tovar |
|
Auto-moto |
|
Šport a fitness |
|
Dom a záhrada |
|
Bývanie a design |
|
Hobby |
|
Zábava a voľný čas |
|
Erotický tovar |
|
Obchodné domy |
Cena popularity
Pri Cene popularity hlasujú fanúšikovia jednotlivých e-shopov. Víťazom sa stal po štvrtýkrát v rade Lidl.sk.
Víťazi Ceny popularity v jednotlivých kategóriách:
kategória |
víťaz |
---|---|
Absolútny víťaz |
|
Elektro |
|
Výpočtová a telekomunikačná technika |
|
Móda a doplnky |
|
Krása a zdravie |
|
Detský tovar |
|
Auto-moto |
|
Šport a fitness |
|
Dom a záhrada |
|
Bývanie a design |
|
Hobby |
|
Zábava a voľný čas |
|
Erotický tovar |
|
Obchodné domy |
Cena Heureky
Špeciálnu kategóriu predstavuje Cena Heureky. O víťazovi rozhoduje odborná porota zložená z osobností slovenského a českého e-commerce a ďalších odborníkov. Porota berie do úvahy výnimočnosť e-shopu, príbeh, ktorý za ním stojí alebo sociálny presah. Tento rok bol za svoje pôsobenie odmenený e-shop Ritkavsuchu.sk, za ktorým je osobný príbeh mladej mamičky, ktorej snaha o hľadanie najlepších eko plienok ju doviedla až na cestu vlastného podnikania.
S rastúcim záujmom o online nákupy idú ruka v ruke online platobné metódy, ktoré ponúkajú nakupujúcim aj predávajúcim mnohé výhody. “Či už je to veľká firma alebo e-shop lokálneho výrobcu, vďaka online predaju viete osloviť zákazníkov po celom svete. S podporou lokalizácií, lokálnych mien i platobných metód špecifických pre jednotlivé krajiny tak máte možnosť rozšíriť svoje podnikanie na medzinárodnú úroveň,” hovorí Martin Prunner, Country Manager spoločnosti PayU poskytujúcej široký výber platobných metód a partner ocenení ShopRoku.
Víťaz a nominovaní na Cenu Heureky:
víťaz |
|
---|---|
2. |
|
3. |
Detailné výsledky súťaže sú dostupné na stránke súťaže www.shoproku.sk.