On-line supermarket Košík vstúpil na slovenský trh. Z veľkoobchodov firmy Metro, s ktorou spolupracuje od vlaňajšieho januára, nákupy zákazníkom vozí do Bratislavy a Zvolena na strednom Slovensku. Svoju službu tento rok on-line supermarket rozšíri do ďalších šiestich slovenských miest, a to do Košíc, Prešova, Žiliny, Banskej Bystrice, Nitry a Trnavy. Košík v cudzine pôsobí ešte v Bulharsku.
Rovnako ako v Česku zákazníkom na Slovensku objednávky potravín a ďalšieho tovaru doručujú kuriéri spoločnosti DODO. "Od prvej chvíle chceme pre slovenské domácnosti to najlepšie, na trh preto vstupujeme so stratégiou, cenami i rýchlosťou doručenia, ktoré dlhé roky ponúkame v Česku," uviedol riaditeľ medzinárodnej expanzie v spoločnosti Košík Robert Brejc.
On-line supermarket Košík vykázal vo finančnom roku končiacom sa 31. marca 2022 stratu 403,9 milióna korún (vyše 16 miliónov eur), v porovnaní s predchádzajúcim obdobím ju prehĺbil z približne približne 359 miliónov korún (14,5 milióna eur). Tržby spoločnosti vzrástli len mierne, a to asi o 20 miliónov korún (800 tisíc eur) na celkových 1,9 miliardy korún (takmer 77 miliónov eur). Vyplýva to z poslednej účtovnej závierky spoločnosti uverejnenej v Zbierke listín. V Košíku má firma Metro, ktorá v Česku prevádzkuje veľkoobchody Makro, štvrtinový podiel.Najväčším konkurentom Košíka na českom trhu je on-line supermarket Rohlík.cz, ktorý patrí do skupiny Rohlik Group. Tá vlani dosiahla obrat 17,8 miliardy korún (720 miliónov eur), čo bolo medziročne o štvrtinu viac. V Česku tržby vzrástli o 18 percent, informoval už skôr zakladateľ a riaditeľ spoločnosti Tomáš Čupr. Hospodársky výsledok vtedy neuviedol. Podľa účtovnej uzávierky k finančnému roku končiacemu sa 30. apríla 2023 vykázala spoločnosť stratu takmer 348 miliónov korún (približne 14 miliónov eur). Rohlik Group pôsobí okrem Česka aj v Maďarsku, Rakúsku, Nemecku, Rumunsku, Španielsku a Taliansku.