Strategie Forum - panelová diskusie televízna budúcnosť.archív
StoryEditor

Sledujeme online: Strategie Forum 2024

08.10.2024, 09:00
Na tohtoročnej konferencii STRATEGIE FORUM sa zišli lídri médií a marketingu, aby diskutovali na aktuálne témy z trhu. Sledujte s nami online prenos.
15:59

Týmto naš mediálny panel uzatvára tohtoročnú konferenciu STRATEGIE FORUM. Ďakujeme za pozornosť a tešíme sa náv opäť o rok. 

15:57

Všetci traja spíkri sa záver panelovej diskusie zhodli, že je viac ako potrebná regulácia v rámci AI. 

15:50

Spíkri sa zhodli, že veľa veľkých klientov si dáva pozor, aké ich dáta dávajú napríkaklad do GPT, lebo tie dáta sú automaticky vonku a už nad nimi nemajú úplnú kontrolu. 

15:44

Kde bude pridaná hodnota človeka pri AI?

"Umelá inteligencia je stále len nástroj, preto je ľudský nástroj stále veľmi dôležitý," hovorí Miroslav Roško, Chief Strategy and Data Officer.

Ľudia umelú inteligenciu učia a nastavujú dáta, ktoré má spracovávať, práve preto je ľuský faktor v mediálnych agentúrach stále veľmi dôležitý. 

15:37
image
Posledná panelové diskusia tohtoročnej konferencie STRATEGIE FORUM.
archív
15:29

A prichádza posledná panelová diskusia tohtoročnej konferencie STRATEGIE FORUM. 

Technológické inovácie zefektívňujú prácu mediálnych agentúr a prinášajú lepšie výsledky pre klientov. Ako sa mení svet plánovania, cielenia, optimalizácie kampaní a aj tvorby mediálnej stratégie? Kde sú hranice AI a aké riziká prináša?

O téme diskutujú spíkri: Barbora Gabrižová, Head of Data and Analytics, GroupM Slovakia, Miroslav Roško, Chief Strategy and Data Officer, dentsu a Vlado Cintula, Head of roiblu. 

15:23

"Budovanie brandu nám vyšlo ako veľmi dôležité tak u marketérov. tak aj u PR-istov," povedal Ľubomír Šimášek, CEO Mediaboard Slovensko.  

15:17

Aby PR fungovalo, nemôže hrať druhé husle. Aké má postavenie PR v slovenských firmách? Ako by také PR oddelenie malo fungovať, čo všetko na to potrebuje a aká je realita nielen na Slovensku? Odpovede priniesol unikátny prieskum popredného poskytovateľa mediálneho monitoringu - Mediaboard naprieč 7 štátmi východnej a strednej Európy. 

V téme Mediaboard: PR patrí do boardu prichádza spíker Ľubomír Šimášek, CEO Mediaboard Slovensko. 

15:03
image
Efektívne plánovanie display reklamy.
archív
15:00

"Už je tu doba, kedy dokážeme s 95 percentnou úspešnosťou predikovať, akú dlhú dobu spočinuli oči návštevníka na stránke na danej reklame," povedal Marcel Vašš, CEO Etarget.

14:53

A sme späť s ďalšou témou konferencie a to - Efektívne plánovanie display reklamy: Úspešné kampane vďaka optimalizácii na attention. 

Investície do display reklamy (non-video + video) tvoria na Slovensku až 54 percent z celkových výdavkov do online reklamy. Display je súčasťou väčšiny brandových kampaní veľkých zadávateľov. Ako pristúpiť k efektívnemu nasadzovaniu display reklamy v roku 2025? Aké nové metriky vieme sledovať a čo nám prinášajú? 

Spíkri Patrik Sabo, Digital Director Zenith a Marcel Vašš, CEO Etarget sa podelia o najnovšie skúsenosti s nasadzovaním kampaní, ktoré sú optimalizované na attention. 

14:42

Po 10 minútovej prestávke sme späť. 

14:38

Aké sú najväčšie výzvy v blízkej budúcnosti čo sa týka rádií? "Mňa zaujíma, ako sa online a aj ofline rádia prispôsobia AI trendom," myslí si Peter Povýšil, Senior Digital Manager, Wavemaker.

14:35

"Tak ako samotné televízie prechádzajú nejakou formou transformácie, tak prechádza transformáciou aj rádio. A to je dobré," myslí si Marin Kučera, Head of Digital, Omnicom Media Group.

14:27

Diskutujúci sa zhodli, že v dopoludňajších hodinách, čo sa týka počúvanosti, hrá prím skôr klasické rádio, v popoludňajších hodinách vyhráva v počúvanosti skôr digitálna forma vysielania rádia.   

14:23

A prichádza ďalšia téma zo sekcie rádio. V panelovej diskusii na tému - príležitosti a výzvy audio reklamy (v digitále aj v rádiách) diskutujú Marin Kučera, Head of Digital, Omnicom Media Group, Miroslava Brtková, Offline Media Director, UM a Peter Povýšil, Senior Digital Manager, Wavemaker.  

14:17

"Pri oslovovaní GEN Z nám veľmi zapadá do celého nášho contentu okrem rádia, pocastov, videopodcastov a sociálnych sietí aj účasť na eventoch," povedala Michaela Vrábová, šéfproducentka rádia Európa 2.

Silu eventov pri budované značky pri GEN Z potvrdil aj Rasťo Dutka, generálny riaditeľ Radio Group.

14:08

"V prieskumoch o najsilnejších motívoch pre počívanie rádií sú u nás, vo Fun rádiu, okrem hudby aj naši moderátori," prezradil Rasťo Dutka, generálny riaditeľ Radio Group.

14:01

"Vždy najlepšie bude fungovať, ak sa obsah tvorí práve s tými na koho chceme cieliť, teda v tejto téme s GEN Z. Počúvať čo ich baví a čo je teraz trendy," povedala Michaela Vrábová, šéfproducentka rádia Európa 2

13:57

"Keď nie sme na mobile, tak nie sme nikde," hovorí o tom, ako zaujať GEN Z Roman Bomboš, poverený vedením Slovenského rozhlasu.

13:53

Na pódiu sa striedajú s Dávidom Tvrdoňom spíkri z rádio sekcie. V téme Mission (Im)possible: Ako pritiahnúť Gen Z k rádiám?

Najmladšia cieľovka konzumuje médiá úplne inak ako staršie generácie. Svoj voľný čas tvári na sociálnych sieťach alebo digitálnych platformách. Ako sa rádia snažia upútať pozornosť mladých? A prečo nemôžu rezignovať na boj, ktorý vyzerá ako vopred prehratý? 

V panelovej diskusii sú spíkri - Rasťo Dutka, generálny riaditeľ Radio Group, Michaela Vrábová, šéfproducentka rádia Európa 2 a Roman Bomboš, poverený vedením Slovenského rozhlasu. 

13:46

Očakávania sú, že v roku 2025 bude mať až 50 percent podcastov namiesto audio už video stvárnenie.  

13:43

"Väčšina populárnych podcastov na Slovensku sú hlavne rozhovory," povedal Head of Podcasts, Petit Press Dávid Tvrdoň. 

13:38

Tri hlavné dôvody prečo sa oplatí investovať do reklamy v podcastoch podľa Zuzany Čubrík: Rozšírenie mediamixu, zvýšenie povedomia značky a oslovenie špecifického publika/cieľovej skupiny. 

13:34

Aké sú top kategérie podcastov?

Na prvom mieste je kategória správy. Druhé miesto obsadila téma komédia, nasledovaná krimi témami. 

13:31

Rozbehla sa nová téma. IAB: Prečo sa oplatí chytiť podcastovú vlnu medzi prvými?

Podcasty rastú v tvorbe obsahu ako aj v jeho konzumácii. Rovnako tak i digitálna audio reklama. Aké veľké publikum dokážu podcasty osloviť? A kto sú ich poslucháči?

Ako si stojí audio reklama dnes a aká bude jej budúcnosť? Kedy je vhodné ju zaradiť do mediálnej stratégie a čo môže značkám priniesť?

Spíkri tejto časti sú Zuznana Čubrík, Data Strategy Director Digiline a Dávid Tvrdoň, Head of Podcasts, Petit Press. 

13:25

V dnešnej dobe podcasr bez video sekcie to má oveľa komplikovanejšie. Video stopa je veľmi dôležitá," zakončil svoju prezentáciu Matej Sajfa Cifra. 

13:21

"Slovenskí poslucháči nie sú zvyknutí platiť za obsah, na rozdiel od Čechov. Preto u nich intenzívne funguje herohero," dopĺňa Sajfa. A dodáva, že podľa jeho skúseností dokonca aj tvorcovia na Slovensku si nezvykli pýtať za svoju robotu peniaze.

13:13

"Trend podcastov na Slovensku stále rastie. Nie o závratné čísla, ale stále ideme dopredu," povedal Matej Sajfa Cifra.

13:10

1,2 milióna Slovákov týždenne počúva podcasty a na Slovensku máme dokopy 2977 druhov podcastov.

Cez Toldo 55 podcastov dostáva podporu od svojich poslucháčov a fanúšikov. Viac ako tisíc eur masačne však zarába len 7 z nich. 

13:06

"Keď poviem že Toldo je sociálna sieť, tak veľa ľudí sa chytí za hlavu. Načo je komu ďalšia sociálna sieť? Ale keď poviem, že je to Onlyfans pre podcasterov, tak to znie už atraktívnejšie," hovorí so smiechom Chief Acquisition Officer Toldo Matej Sajfa Cifra.  

12:49

Začína téma Toldo mení svet podcastov.

Slovenský startup vytvoril unikátnu sociálnu sieť, na ktorej sa stretávajú podcasteri so svojími fanúšikmi. Zároveň je to platforma, ktorá ponúka za predplatné prémiový obsah. Ako sa jej darí presviedčať poslucháčov, aby podporili svojich obľúbených tvorcov? Má ambíciu expandovať aj do sveta?

Diskutovať na túto tému bude Chief Acquisition Officer Toldo Matej Sajfa Cifra. 

12:02

Teraz prichádza obedová prestávka a potom sa môžete tešiť na Sajfu. 

11:59
image
STRATEGIE FORUM.
archív
11:53

Brand vs. Performance. Na čo sa pri budovaní značky sústrediť viac? "Som presvedčená, že v dobe, krotú teraz žijeme, je jedinou cestou budovať značku na oboch poliach súčasne," myslí si Lenka Jesenáková, Business Develipment a Strategy Lead Zenith.  

11:45

Teraz nám Lenka Jesenáková, Business Development a Strategy Lead Zenith prinesie prezentáciu na tému - Čo robiť, keď narazíte s výkonom? Odpoveďou bude upgrejd či zmena vášho mediamixu?  

11:39

"Online by sme už nemali brať ako jeden produkt, ale mali by sme ho už začať rozmienať na drobné," povedal Strategy director, Unimedia Ján Pagáč. 

11:37

Roky 2024 a 2025 v rámci objemu investícií do reklamy televízie dobehol online. 

11:33

V roku 2015 sa na Slovensku do povedomia dostávajú prví influenceri a aj tento krok začal výrazne prerozdelovať reklamné investície do médií.  

11:30

V roku 2015 spustil Facebook reklamu aj na Slovensku. 

11:30

Média ovplyvnil aj veľký technický pokrok v 2013-2014. Začali sme používať dotykovú obrazovku. 

11:27

V roku 2004 neprišiel na Slovensko len nástup Superstar do televízie, ale aj peoplemetrové meranie sledovanosti. 

11:26

Ako to vyzeralo v kreatívnych agentúrach v polovici 90-tych rokov? "Práca nákupcu v mediálnej agentúre bola o tom, že 50 percent jeho práce bola o tom, že stál pri faxe a roznášal podklady do médií," odznelo na STRATEGIE FORUM v téme 30 rokov médií na Slovensku.  

11:13
11:04

Čaká nás ďalšia téma a to 30 rokov médií na Slovensku.

Ukážeme vám, ako sa počas troch desaťročí vyvíjal mediálny trh a reach jednotlivých mediatypov. Pozrieme sa na zmeny mediálneho nákupu a tiež na to, čo sa od začiatku vôbec nezmenilo. Čo sa udialo s výdavkami do jednotlivých mediatypov a ako ovplyvnil mediálny trh príchod digitálu? Kedy sa to vlastne celé udialo?

image
Kam smerujú slovenské médiá?
10:58

Panelová diskusia Mediálna stratégia sa končí, po prestávke sa vrátime s ďalšími zaujímavými témami. 

10:53

Diskutujúci sa ostrejšie, ale s úsmevom, do seba pustili, že kto je kráľ audiovizuálneho contentu. Generálny riaditeľ NMH Michal Teplica tvorí, že to je práve ich content, televízie mu to vyvrátili, že práve ich content je najsledovanejší.  

10:46

"V Českej republike ohlásili v rámci obchodnej politiky na budúci rok 20 percentnú infláciu. My svoju obchodnú politiku na rok 2025 prezradíme koncom októbra," povedal obchodný riediteľ TV Markíza Juraj Máťuš. Ale vraj bude na podobnej úrovni ako v Česku.  

10:40

"Digitálne predplatné ubližuje televíziám. A do digitálneho predplatného rátam nie len našu streamingovú platformu, ale aj predplatné u operátorov," hovorí obchodný riaditeľ TV JOJ Martin Heržo.  

10:37

"V rámci investícií do médií, online reklama už dobieha televíziu. Niekde sa hovorí, že dokonca ju už predbehol," povedal Miroslav Gregor, Investment & Activation Director, Omnicom Media Group Slovakia. No do onlinu sa rátajú aj investície do sociálnych sietí.

 

 

10:32

V Petit Press minulý rok prišli s novinkou - zamknutým obsahom na úrovni 100 percent. Znížil sa im však príjem z reklamy, tak tento rok vrátili zamknutý vs. nezamknutý obsah na rovnakú úroveň ako to bolo roky predtým.  

10:29

V akej kondícii je digitálne predplatné? "Už nerastie ako rástlo v minulosti. Posledné dva roky je to len jednociferný rast a to napriek tomu, čo sa deje v politike a okolo nás. Ale je tam stále priestor na rast tržieb. U nás to aktuálne tvorí 40 percent tržieb," povedal člen predstavenstva Petit Press Peter Mačinga. 

"Aj u nás je to na podobnej úrovni. Približne 30 percnet," potvrdil výkonný riaditeľ Mafra Slovakia, Vladimír Mužík. 

10:23
image

Panelová diskusia Mediálna stratégia.

archív
10:16

Je nejaký segment printových titulov v ohrození? "Ked sa bavíme o printových médiách, môžu prejsť niektoré denníky v priebehu niekoľkých nasledujúcich rokov napríklad na týždennú periodicitu. Alebo niektoré printové médiá budú čeliť fragmentácii," myslí si generálny riaditeľ NMH Michal Teplica. 

10:10

K diskutujúcim sa pridal aj Miroslav Gregor, Investment & Activation Director, Omnicom Media Group Slovakia.

10:06

V panelovej diskusii Mediálna stratégia privítame týchto spíkrov - generálny riaditeľ NMH Michal Teplica, člen predstavenstva Petit Press Peter Mačinga, výkonný riaditeľ Mafra Slovakia Vladimír Mužík, obchodný riaditeľ TV Markíza Juraj Maťúš a obchodný riaditeľ Martin Heržo. 

09:55

Panelová diskusia Televízna budúcnosť sa práve skončila. Ďakujeme generálnym riaditeľom televízií za diskusiu.

Nasleduje 10 minútová prestávka a po nej môžete očakávať ďalšiu panelovú diskusiu s témou Mediálna stratégia. 

09:51
image

Strategie Forum - panelová diskusie televízna budúcnosť.

archív
09:44

Generálny riaditeľ JOJ Group Marcel Grega povedal, že budúcnosť televízií je v tom mať ešte viac obsahu vlastnej tvorby. O 20, či 30 rokov bude v obyvačkách hrať dôležitý vplyv väčší komfort, viac pukancov a viac divákov, ktorí si budú vyberať čo a kedy si chcú pozrieť. "A na nás je, aby sme im pripravili taký content, ktorý ich zaujme," myslí si Grega. 

09:34

"Keď hlavne mladých divákov na sociálnej sieti nezaujme niečo do dvoch až troch sekúnd, tak idú ďalej. A toto už cítime aj na spravodajstve," povedal Ján Svoboda, generálny riaditeľ ta3.

09:29

"Slovensko je špecifický trh. Všade na svete televízni diváci sledujú hlavne domáce televízne stanice. Česko je veľmi dobrým príkladom. Tam až okolo 95 až 98 percent ich občanov sleduje české stanice. Na Slovensku to bolo inak. V minulosti to bolo okolo  60 percent, teraz je to ku 40 percentám," hovorí Marcel Grega, generálny riaditeľ televíznej skupiny JOJ Group.

09:19

"Cieľ komerčných televízií je hľadať také biznisové a produkčné uplatnenie, aby sme zachovali výnos," povedal Peter Gažík, generálny riaditeľ TV Markíza. 

09:13

Pôvodne pozvanie prijal aj dočasný generálny riaditeľ STVR Igor Slanina, ale do panelovej diskusie sa nedostavil. 

09:11

V prvej panelovej diskuii budú diskutovať so šéfredaktorou Stratégií Luciou Ležovičovou traja riaditelia slovenských televízií. Peter Gažík, generálny riaditeľ TV Markíza, Marcel Grega, generálny riaditeľ televíznej skupiny JOJ Group a Ján Svoboda, generálny riaditeľ ta3.

09:04

Ako prvá téma nás čaká Televízna budúcnosť. Lineárna televízia si stále udržiava status najvplyvnejšieho mediatypu. Na krk je však dýchajú streamingové platformy. Aký zmysel dáva televíznym skupinám otvárať nové a nové kanály a prečo kladú čoraz väčší dôraz na online a sociálne siete? Čo musia urobiť dnes, aby boli aj o 10 rokov lídrami mediálneho trhu?

09:02

Vítame vás na online prenose z konferencie STRATEGIE FORUM.

menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. október 2024 14:18