Marketing a predaj v B2B (čiže medzi firmami) si neviem predstaviť bez priameho kontaktu na človeka na druhej strane. Nič na tom nezmenila ani pandémia COVID-19. B2B marketing a predaj je o vzťahoch a o ľuďoch. Pozrime sa na to, aké B2B údaje nám pomôžu tieto vzťahy budovať.
V tomto článku sa budem zameriavať na malé obchodné tímy (do 10 ľudí). Veľké a nadnárodné obchodné tímy možno benefitujú z oveľa väčšieho množstva dát o svojich B2B kontaktoch. Malé obchodné tímy by veľké množstvo dát zbytočne zahltilo a nútilo premýšľať nad tým, ako tieto dáta udržiavať aktuálne.
Predpokladám, že čitateľ alebo čitateľka pozná pojem CRM systém, čo je systém na riadenie vzťahov so zákazníkmi. Pri malých obchodných tímoch môže ako CRM poslúžiť aj zošit v Exceli, no bežne sa stretneme skôr s ľahko použiteľnými a cenovo dostupnými online nástrojmi ako Pipedrive či Odoo, alebo so sofistikovanými a s komplexnými riešeniami ako Salesforce.
Zima, zima, teplejšie, horúco...
Pamätáte si detskú hru, pri ktorej ste niečo skryli a váš kamarát alebo kamarátka to hľadali? Pomáhali ste im tým, že ste hovorili „zima“, keď boli od skrytej veci ďaleko, a „teplejšie“ až „horúco“, keď sa k nej blížili.
Podobne je možné kategorizovať naše B2B konta...
Zostáva vám 85% na dočítanie.