archív M.R.
StoryEditor

Connecting the Dots: Dobrá reklama, zlé okolnosti alebo 4 zaujímavosti zo sveta komunikácie

Aj o tom, že keď reklama nefunguje, treba sa zamerať na neviditeľné prekážky.

Bolo by veľmi jednoduché tvrdiť, že za neúspechom našich kampaní stojí iba zlá kreatíva. V skutočnosti môže ísť o nekonečnú kombináciu náhod, vstupov a iných okolností. Často je za úspechom iba jednoduché a podceňované šťastie a za neúspechom stoja nepredvídateľné okolnosti.

#1
Keď kampaň nefunguje, mnohí z nás majú pocit, že treba viac tlačiť na zákazníkov, pridať budget, byť všade. Psychológ Loran Nordgren v časti podcastu The Obstacles you don't see od Hidden Brain však hovorí, že efektívnejší prístup je zamerať sa na neviditeľné prekážky, ktoré zákazníkom bránia v kúpe. Napríklad od kúpy sedačky vás môže odradiť banálny fakt, že nemáte kam dať tú starú.

#2
Dôvera v značku je iluzórna, tvrdí Mark Ritson.
Pri pátraní, prečo kampaň nefunguje, sa občas musíme pozrieť na začiatok - k nesprávne definovanému cieľu. Neprejde v agentúrach mesiac, keď by sa v nejakej podobe neobjavila kampaň na zlepšenie dôvery v značku. A predsa je tu podľa najnovších dát najmenej dôveryhodná značka na planéte, ktorá vo všetkých štatistikách napreduje.
Nikto iný ako samotný Facebook.

#3
Kolaborácie sú super, až do momentu... Koncert Travisa Scotta vo Fortnite je už legendou a bezmála sa na ňom zúčastnilo 12 miliónov hráčov. Po nedávnej tragédii, ktorá sa odohrala počas jeho koncertu, sa však Fortnite rozhodol odstrániť z hry prvky pripomínajúce ich spoločnú spoluprácu vrátane tanečných pohybov, ktoré si hráči mohli zakúpiť.

#4
Na úsvite nového tisícročia sa stal záhadný vynález virálnou senzáciou. Zariadenie dnes známe ako segway. Jeho odhaleniu predchádzali “leak”, špekulácie a obrovské očakávania verejnosti. No po predstavení bol segway viac sranda ako skutočná revolúcia. Dodnes sa špekuluje nad tým, že to naozaj mohol byť revolučný prostriedok, keby mal lepší timing a okolnosti.

 

Connecting the Dots je pravidelný dotcom newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane. Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na connectingthedots.sk.

 

01 - Modified: 2022-10-17 13:12:51 - Feat.: - Title: dotcom advertising sa mení na oh my DOT 02 - Modified: 2022-06-24 05:03:01 - Feat.: - Title: New York Festivals zverejnil shortlisty. Medzi stovkami zahraničných prác je osem od štyroch slovenských agentúr 03 - Modified: 2022-05-13 13:15:46 - Feat.: - Title: Ďalší ročník Talentov Novej Európy s novou kampaňou od dotcom advertising 04 - Modified: 2022-05-10 11:06:36 - Feat.: - Title: Dotcom advertising hlási viaceré personálne zmeny. Kľúčovou je nový Client Service Director 05 - Modified: 2021-10-01 11:15:20 - Feat.: - Title: Nové Lido dostalo novú vizualitu od agentúry dotcom advertising
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 23:48