Bolo by veľmi jednoduché tvrdiť, že za neúspechom našich kampaní stojí iba zlá kreatíva. V skutočnosti môže ísť o nekonečnú kombináciu náhod, vstupov a iných okolností. Často je za úspechom iba jednoduché a podceňované šťastie a za neúspechom stoja nepredvídateľné okolnosti.
#1
Keď kampaň nefunguje, mnohí z nás majú pocit, že treba viac tlačiť na zákazníkov, pridať budget, byť všade. Psychológ Loran Nordgren v časti podcastu The Obstacles you don't see od Hidden Brain však hovorí, že efektívnejší prístup je zamerať sa na neviditeľné prekážky, ktoré zákazníkom bránia v kúpe. Napríklad od kúpy sedačky vás môže odradiť banálny fakt, že nemáte kam dať tú starú.
#2
Dôvera v značku je iluzórna, tvrdí Mark Ritson.
Pri pátraní, prečo kampaň nefunguje, sa občas musíme pozrieť na začiatok - k nesprávne definovanému cieľu. Neprejde v agentúrach mesiac, keď by sa v nejakej podobe neobjavila kampaň na zlepšenie dôvery v značku. A predsa je tu podľa najnovších dát najmenej dôveryhodná značka na planéte, ktorá vo všetkých štatistikách napreduje. Nikto iný ako samotný Facebook.
#3
Kolaborácie sú super, až do momentu... Koncert Travisa Scotta vo Fortnite je už legendou a bezmála sa na ňom zúčastnilo 12 miliónov hráčov. Po nedávnej tragédii, ktorá sa odohrala počas jeho koncertu, sa však Fortnite rozhodol odstrániť z hry prvky pripomínajúce ich spoločnú spoluprácu vrátane tanečných pohybov, ktoré si hráči mohli zakúpiť.
#4
Na úsvite nového tisícročia sa stal záhadný vynález virálnou senzáciou. Zariadenie dnes známe ako segway. Jeho odhaleniu predchádzali “leak”, špekulácie a obrovské očakávania verejnosti. No po predstavení bol segway viac sranda ako skutočná revolúcia. Dodnes sa špekuluje nad tým, že to naozaj mohol byť revolučný prostriedok, keby mal lepší timing a okolnosti.
Connecting the Dots je pravidelný dotcom newsletter o stratégii, kreativite a všetkom zaujímavom, čo sa k nám dostane. Viac o týchto témach, ale aj o ďalších novinkách nájdete na connectingthedots.sk.