StoryEditor

Case Study Pampers: Búvaj, dieťa krásne...

V tento pekný predvianočný čas som v Neopublicu vyhodnocovala kampaň na podporu predčasne narodených detí, na ktorej sme intenzívne pracovali vyše roka.

Kampaň sme realizovali na podporu predčasne narodených detí, ktoré na to, aby mohli zdravo rásť a vyvíjať sa, potrebujú naozaj veľa spinkať. Preto som zvolila tento príznačný nadpis. Poďme sa pozrieť na to, ako sme pri tvorbe kampane premýšľali a do čoho sme sa finálne pustili.

Zadanie prišlo od klienta Pampers...

...konkrétne k špeciálnym produktom Pampers Preemies, ktoré vyvinuli v spolupráci s OZ malíček – ide o jedinečné plienky pre predčasne narodené bábätká. Boli špeciálne vyvinuté v spolupráci so zdravotnými sestrami z novorodeneckých JIS oddelení, pretože bežné plienky pre novorodencov sú pre predčasniatka príliš veľké a nevyhovujú ich potrebám. Tieto mini plienočky sú špeciálne navrhnuté aj pre tie najmenšie a najzraniteľnejšie detičky s váhou od 500 g do 2 300 g, pričom prihliadajú najmä na tvar telíčka predčasniatok, aby im umožnili zdravý telesný vývoj, potrebné pohodlie a dopriali im  pokojný spánok nevyhnutný pre ich ďalší správny vývoj.

Neopublic

Téma kampane bola jasná,

spánok predčasniatok a jeho dôležitosť. Ciele sme mali taktiež dané, potrebné bolo odkomunikovať hlavnú informáciu, že každým nákupom produktov Pampers v dm drogerie markt počas septembra a októbra 2021 pomôžu nakupujúci pokryť náklad na darovanie 1 plienočky Pampers Preemie Protection pre predčasniatka na Slovensku.

Zdravého pokojného spánku sme sa držali po celý čas – čo pomáha deťom po celom svete zaspať? Krásne uspávanky. Vznikla idea, že nájdeme interpreta, ktorý by pre predčasniatka mohol zložiť uspávanku na mieru. Netrvalo dlho a voľba padla na Peťa Cmoríka, okrem toho, že je nadaný skladateľ a hudobník, má doma tiež dve predčasne narodené bábätká, dnes už šikovných veľkých chlapcov, takže téma sa ho dotýkala aj osobne. Peťo neváhal ani chvíľku a súhlasil, že s uspávankou nám pomôže. Vznikla krásna dojemná skladba s videoklipom, ktorá komunikuje všetko podstatné – krehkosť predčasniatok, pokoj počas spánku, a to, že pre svojich rodičov je predčasniatko ten najvzácnejší dar...

Spánok predčasniatok sme sa rozhodli aj zvizualizovať

Hľadali sme ilustrátora, ktorého tvorba je príjemná, snová, zasnená... A ako stvorená na mieru pre tento projekt bola ilustrátorka Tina Minor. Slovo dalo slovo a Tina pracovala na obrazoch predčasniatok. Tina dotiahla koncept maľby spiaceho bábätka do dokonalosti – obrazy boli zrazu dva, so spinkajúcimi bábätkami dvojičkami (keďže veľké percento predčasniatok sú práve dvojičky). Jedno bábätko je DEŇ, druhé NOC, keďže spia po narodení takmer celý deň. DEŇ je svetlá slnečná verzia, s ochrancom spánku jeleňom – symbolizujúcim otca a NOC je nočná tmavšia verzia, s ochrancom spánku sovou – symbolizujúcim mamu. Ako som už písala - do-ko-na-lé, čo poviete?

Prvú vlnu komunikácie okolo uspávanky sme odštartovali v relácii Teleráno

Komunikačne nám celú kampaň zastrešovala ambasádorka OZ malíček, úžasná Kristína Tormová. V Teleráne Kristína porozprávala o vlastných skúsenostiach s predčasniatkami, svojimi babami dvojičkami. Peťo Cmorík zaspieval naživo uspávanku, Tina Minor predstavila koncept obrazov, ktoré v tom čase ešte len tvorila a riaditeľka OZ malíček, Ľubica Kaiserová zasa porozprávala o tom, akú nenahraditeľnú starostlivosť v OZ malíček predčasniatkam a ich rodinám poskytujú. Téma bola tak dojemná, že ani jedno oko v štúdiu neostalo suché.
Médiá nám ďalej ochotne pomáhali s komunikáciou témy, využili sme aj influencerky z radov mamičiek, Vinárova žena a Double Trouble pripravili krásne príspevky o tom, ako je možné sa zapojiť a pomôcť predčasniatkam.

Neopublic

Finále zbierky pre OZ malíček...

...sme zavŕšili na benefičnom koncerte Purpurové srdcia 11.11., kde sa každoročne oceňujú osobnosti, ktoré významne prispeli k pomoci predčasne narodeným deťom. Tu sme prvýkrát vystavili obrazy od Tiny Minor a pripravovali sme sa na dražbu, ktorú sme mali v pláne spustiť práve 17.11., na Svetový deň predčasne narodených detí.

Dražba prebiehala na profile našej ambasádorky Kristíny Tormovej, ktorá zapojila všetky kreatívne bunky a obrazy aj s celou myšlienkou nám na videu predstavili jej dcéry – dvojičky Ela a Matilda. Dievčatkám zo srdca ďakujeme.? Informácie o dražbe zdieľal ďalší influencer, ktorý má doma predčasniatko, moderátor Martin Šmahel. Dražba trvala 5 dní a obrazy nakoniec poputujú k šťastným majiteľom, ktorí si ich vydražili dokopy za 800 €. Tieto peniažky poputujú tiež na ďalšiu pomoc do OZ malíček.

Na záver trocha čísel...

V rámci kampane sme získali skoro 40 mediálnych výstupov, až 7 589 325 impresií (z médií, komunikácie na sociálnych sieťach, Youtube prezretí uspávanky). Uspávanky majú na YouTube už cez 160 000 videní. Tešíme sa na výslednú sumu, ktorú sa podarilo získať pre OZ malíček z kampane v dm drogerie markt a ešte raz ďakujeme za zapojenie všetkým zúčastneným, po tejto kampani ostalo mnoho krásnych hmatateľných vecí, ktoré budú symbolizovať pomoc pre prečasniatka, ktoré už sú na svete alebo sa ešte len na svet chystajú.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 05:07