StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Prečo potrebujeme "lebo"

Vitajte v druhej časti blogu o tom, že značky potrebujú komunikovať dôvod svojej existencie.

Prečo? Prečo? Prečo? Je to otázka, ktorú deti položia miliónkrát. Náš mozog je nastavený na to, aby poznal alebo sa aspoň zaujímal o dôvody, prečo sa veci dejú. Ak si niečo nevieme vysvetliť a nepripustíme, že to nemá dôvod, že sa to deje len tak, domyslíme si príčinu. Potom vznikajú teórie o Sorosom platených jašteroch, ktorí na nás sypú chemikálie z lietadiel. Logicky. Hľadanie príčin javov vo svete veľmi pekne využili v spote pre The Guardian z roku 1986.

Ellen Langerová, psychologička z Harvardu v sedemdesiatych rokoch robila test v rade na kopírku. Skúšala sa predbehnúť dopredu. Nepustili ju. Prečo? Lebo nemali dôvod.

Akonáhle pridala nejaký dôvod, napríklad „Mám len pár strán a ponáhľam sa.“, pustili ju. Ešte zaujímavejšia bola reakcia ľudí, keď ako dôvod k predbehnutiu sa v rade uviedla, že si chce len niečo skopírovať. Opäť ju pustili. Ľudia neriešili čo povedala, iba vnímali, že na to predbehnutie má nejaký dôvod.

archív

​Firmy a značky potrebujú, a dovolím si povedať, že musia, nájsť a komunikovať dôvod svojej existencie. Akýkoľvek. Samozrejme, čím relevantnejší, pochopiteľnejší a uveriteľnejší, tým lepšie. Mozgy cieľoviek si to vyžadujú.

archív

​Samozrejme, ako v každom pravidle, aj v tomto sú výnimky, ktoré ho podľa nejakého starého príslovia potvrdzujú. Isto si spomínate na slávny spot čokolády Cadbury, v ktorom bubnovala gorila:

Prečo? Prečo nie?!

Prečítajte si aj:

01 - Modified: 2018-12-17 08:35:35 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Aj brand je len človek 02 - Modified: 2018-12-09 16:43:33 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kreatívne postupy 03 - Modified: 2018-12-03 09:56:51 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako uvažovať mimo škatule 04 - Modified: 2018-11-26 08:29:19 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Neuvažujme rovnako 05 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. december 2024 16:03