Po úvodnom predstavení novej poroty sme sa zladili na spôsobe, akým budeme reklamy hodnotiť tak, aby sme, hlavne my, noví porotcovia, nestrieľali hodnotenie od buka, ale aby to bol relevantný feedback pre agentúry aj zadávateľov.
V prvej kategórii Film – televízna reklama sme väčší priestor venovali reklame Budúcnosť je vaša od SLSP. Vo väčšine poroty panoval konsenzus, že SLSP robí skvelú prácu na budovaní značky. Diskutovali sme však aj o tom, či také veci ako pôrod patria do reklamného spotu. Ako naznačujú niektoré podania na Radu pre reklamu, je to citlivá téma, ale kto, ak nie veľké a silné značky, môžu a možno aj majú otvárať v komunikácii takéto tabu? Kampaň bola konzistentná aj v online, škoda, že inak pekný rádiospot bol ukončený trochu zbytočnou poznámkou o sexe.
V kategórii Film – online video zaujala práca pre neziskovú organizáciu Vagus, ktorá by vyčnievala aj medzi prácami v kategórii Film – televízna reklama. Práce v tejto kategórii boli rôznorodé, niektoré však zostali nepochopené. Napríklad Jeleň, otras sa, výhra, objav sa! či práca Opel Mokka, kde sa síce v prihláške hovorí o neprvoplánovej komunikácii, o novej vizuálnej reči a smerovaní značky, ale nám porotcom sa to v reklame, žiaľ, nepodarilo nájsť.
Zhodli sme sa na peknom využití komunikácie na sociálnych sieťach použitím memečka Bad luck Brian pre značku Ortodoncia Klostermann. To, či tá práca mení svet k lepšiemu, sme však neotvárali.
Medzi prácami v kategórii Vizuál bola najlepšie hodnotená práca Superhrdinovia klasickej hudby priamo od kreatívneho oddelenia RTVS, kde sa milým spôsobom podarilo prepojiť trendovú tému superhrdinov s autormi klasickej hudby na odpromovanie relácie Virtuosos.
V kategórii Out of home zasa zaujala práca Lidl – flexibilný pracovný čas, kde si však porotcovia kládli otázku, či inak veľmi kreatívny a zaujímavý nápad dostatočne využil potenciál aj v čase, keď mali pracovníci na citylighte voľno a „nepózovali“, alebo tam zobrazil len prázdnu plochu, ktorú okoloidúci nemusel tak ľahko pochopiť.
Po dlhšom čase boli prihlásené aj práce v kategórii Audio reklama, kde zaujal vtipný a podarený spot Čo je na papieri, to platí. Škoda len, že ani niektorí porotcovia si nezapamätali po vypočutí spotu značku, ktorú mal spot komunikovať. Tu by sme odporučili komunikovať radšej jednoduchšiu doménu, ktorá by mohla zvýšiť šancu, že sa zo spotu bude tešiť aj predajné oddelenie. Porota nemusela dlho diskutovať a zhodli sme sa na tom, že spot Mamahotel od PSS bol dobrý.
Vo všeobecnosti bola väčšina prác dobrá. A to je škoda. Platí totiž, že dobré je nepriateľom skvelého.
Toľko moje hlásenie z prvého hodnotenia Stratégií s novou porotou. Verím, že nás čaká rok inšpiratívnych stretnutí, kde si pozrieme skvelé a zmysluplné práce postavené na dobrých hodnotách, skvelých insightoch s potenciálom dobyť svet reklamy!