V roku 1918 získal Nobelovu cenu za fyziku Max Planck. Pozývali ho prednášať kade-tade a vždy hovoril tú istú prednášku. Jeho šofér ju už vedel naspamäť tak sa ho spýtal, či by ju nemohol odprednášať zaňho. Planckovi sa tento nápad zapáčil a so šoférskou čapicou si sadol do prvého radu a vypočul si dokonalú reprodukciu svojej prednášky v podaní šoféra.
Keď prišla doplňujúca otázka z publika, prednášajúci pohotovo zareagoval: „Toto je tak jednoduchá otázka, že vám na ňu môže pokojne odpovedať aj môj šofér!“ a ukázal na Plancka.
Mnohé značky bojujú so svojimi “nasledovníkmi”, ktorí sú však často iba obyčajnými plagiátormi a zlodejmi ich nápadov. Zaujímavo k tomu pristúpila značka Diesel, ktorá v rámci Fashion Weeku otvorila svoj vlastný obchod s “fake” výrobkami značky Deisel. Pozrite si video o tom, aký ošiaľ vyvolala táto canneským Levom ocenená aktivita:
Keď už sme pri zmenách mien, spomenul som si ako sa už dávnejšie sa pekne pohral so svojím názvom Lidl vo Švédsku. Otvorili pop-up reštauráciu s názvom Dill - prešmyčkou z názvu Lidl. Cieľom bolo dokázať, že produkty z Lidla sú tak kvalitné, že môžu slúžiť ako ingrediencie v luxusnej reštaurácii. Tá bola za pár týždňov kompletne vybookovaná a dokázala tak, že aj v Lidli sa nájde niečo normálne jedlé.
U nás na Slovensku je smiešnym príkladom “rebrandingu na svoj fake” značka kaviarní Štúr. Tá sa zmenila po odchode Martina Bajaníka z pôvodného názvu Shtoor. A žiaľ, okrem názvu stratila aj schopnosť komunikovať. Smutný príbeh.
Warren Buffet hovorieva, že vždy by ste mali ostať vo svojom „Circle of competence“. Teda netváriť sa ako šofér, ktorý "odpapagájuje" cudzie myšlienky, ale poznať svoje hranice a vedieť, kde naše vedomosti a schopnosti končia. Iba tí, ktorí majú skutočné vedomosti dokážu povedať vetu: „Toto už neviem." Šoféri vám to nikdy nepovedia.