archív R.S.
StoryEditor

Omyly a fenomény komunikácie: Neuvažujme rovnako

Prekročiť hranice stereotypného uvažovania je jeden z najefektívnejších spôsobov ako prísť na nápady, ktoré sú “out of the box”.

Dnes jedna z najväčších taxislužieb na svete - Uber - nevlastní ani jeden taxík. Firma, ktorá vám vie vyriešiť ubytovanie kdekoľvek na svete, nevlastní ani jednu garzónku - Airbnb.

Nedávno značka Harley Davidson známa burácajúcimi motorkami, ktorých zvuk si vraj kedysi aj chcela ochrániť patentom, začala s výrobou elektormotoriek. Takých, ktoré sú totálne tiché. Zistila totiž, že má aj takú cieľovku, ktorá chce drsný motorkársky lajfstajl skĺbiť s ekológiou.

​Inak, keď sme pri harleyákoch, videli ste ako si z nich urobil srandu Mercedes? Je to zároveň spot, ktorý sa mi hodí na úplne iný fenomén - podceňovanú cieľovku 50+. To dám nabudúce, teraz kuknite aspoň toto:

Steva Jobsa mali aj niektorí jeho kolegovia a spoločníci za poloblázna, keď naschvál vyrábal počítače, ktoré boli totálne nekompatibilné s ostatnými. Každý jeden doplnok, káblik ste museli mať špeciálny. Od Apple. A vďaka tomu nakoniec tá firma dodnes zarába aj na všetkých tých blbostiach, čo k ich počítačom potrebujete.

No a napríklad propagovanie gej manželstiev, či párov rovnakého pohlavia vychovávajúcich deti, znie na prvý pohľad ako neštandardné uvažovanie. Avšak aj jeho propagátori niekedy uvažujú stereotypne. Zažil som búrlivú diskusiu o tom, či je lepšie ukazovať gej svadbu ako normálnu vec, ako to robia v kampaniach značky ako Google či Tiffany &Co, aha:

Avšak my sme v Respect APP pred rokmi pripravili kampaň “Ak by som bol gej/lesba, zmení sa niečo?”, ktorá búrala aj stereotypné uvažovanie o propagácii tejto témy. Vystupovali v nej totiž iba heterosexuálne orientovaní ľudia, veď pozrite si to v tomto case videu:

Prekročiť hranice stereotypného uvažovania pri témach, ktoré už samé o sebe nie sú stereotypné, je na hrane uvažovania v metarovine. Ašak to je jeden z najefektívnejších spôsobov ako prísť na nápady, ktoré sú “out of the box”. Ako to robili napríklad členovia slávneho Monty Python's Flying Cirkusu, všakže.

01 - Modified: 2018-10-29 09:09:16 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ilúzia permanentného rastu 02 - Modified: 2018-11-04 07:46:54 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Nepotrebujeme 100 percent informácií 03 - Modified: 2018-11-13 05:36:17 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Flow v marketingu 04 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: 0 - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix
01 - Modified: 2018-12-17 08:35:35 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Aj brand je len človek 02 - Modified: 2018-12-09 16:43:33 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kreatívne postupy 03 - Modified: 2018-12-03 09:56:51 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Ako uvažovať mimo škatule 04 - Modified: 2018-11-19 08:19:24 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Všetko je remix 05 - Modified: 2018-11-13 05:36:17 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Flow v marketingu
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 12:50