Dnes jedna z najväčších taxislužieb na svete - Uber - nevlastní ani jeden taxík. Firma, ktorá vám vie vyriešiť ubytovanie kdekoľvek na svete, nevlastní ani jednu garzónku - Airbnb.
Nedávno značka Harley Davidson známa burácajúcimi motorkami, ktorých zvuk si vraj kedysi aj chcela ochrániť patentom, začala s výrobou elektormotoriek. Takých, ktoré sú totálne tiché. Zistila totiž, že má aj takú cieľovku, ktorá chce drsný motorkársky lajfstajl skĺbiť s ekológiou.
Inak, keď sme pri harleyákoch, videli ste ako si z nich urobil srandu Mercedes? Je to zároveň spot, ktorý sa mi hodí na úplne iný fenomén - podceňovanú cieľovku 50+. To dám nabudúce, teraz kuknite aspoň toto:
Steva Jobsa mali aj niektorí jeho kolegovia a spoločníci za poloblázna, keď naschvál vyrábal počítače, ktoré boli totálne nekompatibilné s ostatnými. Každý jeden doplnok, káblik ste museli mať špeciálny. Od Apple. A vďaka tomu nakoniec tá firma dodnes zarába aj na všetkých tých blbostiach, čo k ich počítačom potrebujete.
No a napríklad propagovanie gej manželstiev, či párov rovnakého pohlavia vychovávajúcich deti, znie na prvý pohľad ako neštandardné uvažovanie. Avšak aj jeho propagátori niekedy uvažujú stereotypne. Zažil som búrlivú diskusiu o tom, či je lepšie ukazovať gej svadbu ako normálnu vec, ako to robia v kampaniach značky ako Google či Tiffany &Co, aha:
Avšak my sme v Respect APP pred rokmi pripravili kampaň “Ak by som bol gej/lesba, zmení sa niečo?”, ktorá búrala aj stereotypné uvažovanie o propagácii tejto témy. Vystupovali v nej totiž iba heterosexuálne orientovaní ľudia, veď pozrite si to v tomto case videu:
Prekročiť hranice stereotypného uvažovania pri témach, ktoré už samé o sebe nie sú stereotypné, je na hrane uvažovania v metarovine. Ašak to je jeden z najefektívnejších spôsobov ako prísť na nápady, ktoré sú “out of the box”. Ako to robili napríklad členovia slávneho Monty Python's Flying Cirkusu, všakže.