StoryEditor

Čo sme zistili po 1 000+ kampaniach? A ako z toho môžete vyťažiť? (5 prípadoviek od Strossle)

Na druhom pokračovaní Festivalu natívnej reklamy (2018) prednášal i Filip Kuna, managing director spoločnosti Strossle pre Slovensko a Českú republiku, člen Správnej rady IAB Slovakia a expert na natívnu reklamu a obsahový marketing.

Strossle je Facebook pre médiá

Posledné dva roky sme venovali veľa času evanjelizácii content marketingu a natívnej reklamy. Zistili sme, že obsah, ktorý ľudí najviac zaujíma, sú čísla, dáta, vplyvy na predaj. Oslovili sme našich top klientov a chceli spracovať case study z najúspešnejších kampaní. Klienti sa bránili, báli sa zneužitia dát konkurenciou. Všetci chceme vidieť výsledky, ale málokto ich zverejňuje. Preto nebudem hovoriť o kreatívnych riešeniach, ale o číslach, ktoré môžeme vidieť cez platformu Strossle,” začal svoju prednášku Kuna.

“Dáta sú zozbierané z viac ako 100 prémiových webov, naprieč všetkými kategóriami. Mesačne máme 68 miliónov reálnych videní, z toho si ľudia na odporúčania kliknú 10 miliónov krát. Zisťujeme, čo čítate, čo sa vám páči, dokážeme ponúknuť vhodný obsah a vy tak zostanete u vydavateľa dlhšie,” vysvetľuje Kuna a dopĺňa: “Napriek umelej inteligencii a algoritmom je priemerné CTR len 15%. Inými slovami, z desiatich ľudí, ktorí vidia obsah, naň nekliknú ani dvaja. Prečo je to tak? Desiatky hodín venujeme písaniu článkov, točeniu videí, ale nadpis a titulný obrázok máme hotové za 30 sekúnd. Práve tie však rozhodujú o tom, či si užívateľ na váš článok klikne. Všetky PPC siete fungujú spôsobom: čím viac ľudia klikajú, tým je nižšia cena za klik. Až tretinu času a peňazí by sme mali venovať hraniu sa s nadpisom, a/b testingu.” 

Festival natívnej reklamy

Pozornosť používateľa je jedna z najhodnotnejších mien

“Veľa klientov väčšinu času a rozpočtu použije na tvorbu kvalitného obsahu, ale na jeho distribúciu im už nezostane priestor. Mať kvalitný obsah, ktorý nikto nevidí, je veľmi demotivujúce,” myslí si Kuna. Nie nadarmo sa preto hovorí, že obsah je king, ale distribúcia je King Kong.

Podľa Kunu je ukážkovým príkladom "landing page istého modelu automobilu. Do distribúcie najprv importér neinvestoval nič, stránku promoval svojpomocne: webovou stránkou, cez fanpage a ďalšími vlastnými kanálmi. Na webe ju navštívilo približne 5 000 ľudí, získala 500 call to action, jednu v hodnote 24 eur. Pri vyčlenení extra peňazí na distribúciu dosiahla podstatne väčší traffic a viac konverzií. Cenu boli schopní zredukovať na štvrtinu. Toto je príklad, ako môžeme investovaním do proma doslova šetriť peniaze.” 

“V Strossle je naším najväčším klientom rakúska agentúra venujúca sa rozvoju cestovného ruchu. Investuje dvojnásobne viac financií ako najväčší slovenský klient, dokonca viac ako všetci slovenskí klienti cestovného ruchu dohromady. V Nórsku, pri zohľadnení veľkosti trhu a HDP, klienti investujú do distribúcie desaťkrát viac peňazí,” tvrdí Kuna a pokračuje v prednáške slovami: “Podľa IAB a prieskumov sú výdavky na natívnu reklamu len 3 %. Tento rok očakávame nárast na 5 %. Myslím si, že trendy k nám ešte len prídu, do natívnej reklamy budeme investovať viac, tým skvalitníme výrobu aj obsah pre čitateľov.”

Chcete vedieť všetko potrebné, príklady, dáta a zaujímavosti zo sveta content marketingu? V tom prípade určite neprehliadnite ešte stále čerstvú príručku Obsah, ktorý ľudia milujú.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 13:37