StoryEditor

Politická antikampaň ako skvelý príklad content marketingu (Brexit case)

Briti majú čas do piatka ostať v EÚ. Pomôcť im však môže skôr iba zázrak, alebo výborná kampaň, na ktorú sa poskladali samotní občania.

Nedôverujete našim politikom? Myslíte si, že klamú a to, čo sa deje na Slovensku, nikde inde možné nie je? Nezúfajte. Rovnaké to bude najskôr všade na svete, je jedno, do ktorej krajiny by ste išli.

Vzorom nech je taká Veľká Británia, kde si (aj vďaka fake news kampaniam) ešte v júni 2016 obyvatelia zvolili odchod z Európskej únie, tzv. brexit. Takmer dva roky mali politici na to, aby dohodli podmienky, ale zjavne to nestačilo. Čas sa kráti, odchod sa má uskutočniť najneskôr tento piatok, otázok a chýbajúcich dohôd je však stále veľa.

Twitter, @Ledbydonkeys

Politické kampane a content marketing

V krajine vznikla v januári tohto roku iniciatíva „Ledbydonkeys“ (vedení somármi), ktorej autori vytlačili klamlivé výroky politikov podporujúcich brexit na sociálnych sieťach a v médiách. Tými sa snažili svojho času presvedčiť, že vystúpenie bude bezproblémové a pre Britániu prospešné. Takéto bilbordy, vyzerajúce ako príspevky na Twitteri, následne načierno vylepili na outdoorové nosiče regulárnych zadávateľov.

Aj keď plagáty na druhý deň bilbordové spoločnosti strhli, bolo to dosť dlho na to, aby „zvirálnili“, rozšírili sa po sociálnych sieťach a napísali o nich najväčšie domáce médiá. Autori iniciatívy následne zorganizovali verejnú zbierku na 10 000 libier, za ktoré chceli kúpiť už regulárne plochy.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 03:00