Google v uplynulom týždni zverejnil dáta o pohybe Slovákov za uplynulé dni. Opatrenia, prijaté v súvislosti s pandémiu sa odrazili aj na zverejnených dátach. Logicky poklesla návštevnosť reštaurácií, kaviarní, obchodných centier, múzeí či knižníc, a to až o 82 percent.
O 89 percent poklesol pohyb ľudí na miestach ako sú potraviny, sklady potravín, trhy, obchody so špeciálnymi potravinami, drogérie či lekárne. Tu je potrebné pripomenúť, že tieto dáta boli zaznamenávané aj v nedeľu, kedy zostali potraviny a obchody zatvorené. Relevantnejším údajom je pokles o 20 - 30 percent. Menej ľudí sa zdržiavalo aj na staniciach verejnej dopravy, kde klesol pohyb o 61 percent, na pracoviskách o 38 percent. Naopak, stúpol pohyb ľudí v miestach bydlísk, a to o 10 percent.
Nevieme žiť bez parkov
Slováci neprestali navštevovať, minimálne podľa údajov z Google, parky. Tu sa mobilita ľudí znížila len o deväť percent v porovnaní s bežným stavom. Ak by sme sa na tieto dáta pozreli cez jednotlivé regióny, v Trenčianskom kraji stúpla návštevnosť parkov o tri percentá, v Banskej Bystrici o päť percent, v Nitrianskom kraji o 29 percent, v Trnavskom kraji o 45 percent a v Košickom kraji dokonca až o 67 percent. V rámci Košíc však Google dodáva, že tento údaj nemusí byť presný, pretože nemá dostatočné množstvo informácií.
Google bude pravidelne zverejňovať všeobecné prehľady v súvislosti s ochorením COVID-19. Chce tak pomôcť predstaviteľom zdravotníctva pri prijímaní kritických opatrení. Bude tak robiť v 131 krajinách.
Hack the Crisis
Na Slovensku stále vznikajú iniciatívy, ktoré sa snažia pomáhať v súčasnej situácii. Počas víkendu sa uskutočnil online seminár Hack the Crisis, kde účastníci hľadajú riešenia na akútne problémy v zdravotníctve, ekonomike, kultúre, v mestách a v komunitách. Prezentácia výsledkov naplánovali organizátori už v nedeľu o 18 00.
Recesia v tvare V
Bývalý šéf jednej z najväčších komunikačných agentúr WPP Martin Sorrell v uplynulom týždni zverejnil pár predikcií, ako sa bude vyvíjať trh v budúcnosti. Každý, kto sa pohybuje v tomto segmente, očakáva pokles výdavkov do reklamy. Na to upozorňuje aj Sorrell. Podľa neho všetky marketingové výdavky budú v krátkodobom horizonte výrazne stiahnuté, možno s výnimkou spoločensky prospešných orientovaných projektov. Podľa Sorrella bude obdobie Q2 "hrozné", Q3 bude o niečo lepšie a v Q4 podľa reklamného mága uvidíme "výrazné oživenie". "Toto bude recesia v tvare V", tvrdí Sorrell. Počas tohto obdobia ako značky znížia investície do reklamy, budú prechádzať do digitálneho prostredia. Z dlhodobého hľadiska nás čaká zrýchľovanie súčasných trendov. Spotrebitelia budú technicky zdatnejší, majitelia médií urýchlia prechod na digitálne technológie a podniky, ktoré doteraz váhali, budú pokračovať digitálnou cestou.
Svetová organizácia vydavateľov novín a spravodajstva WAN-IFRA zverejnila prehľad ako vlády už v jednotlivých krajinách podporujú médiá a vydavateľstvá, prípadne v ďalších krajinách o podporu ešte len žiadajú. Napríklad v Taliansku alebo Maďarsku sú médiá čiastočne oslobodené od platenia daní. Vo Švédsku, Fínsku, Írsku či Rumunsku žiadajú o oslobodenie od dane z pridanej hodnoty. Viac si môžete pozrieť tu.
Vogue s rúškami
Portugalské vydanie módneho magazínu vyšlo v apríli s titulkou, ktorá nie je venovaná móde, ale znázorňuje charakteristickú črtu súčasných dní: