Google poskytuje okrem štandardných komerčných produktov aj nástroje pre lepšiu orientáciu na trhu a analýzu správania sa užívateľov na internete. Jedným z takých je aj Consumer Barometer, projekt pripravený v spolupráci s IAB a TNS.
Portál v podstate agreguje dáta o nákupných, technologických a spoločenských zvyklostiach ľudí v jednotlivých krajinách sveta. Jeho najväčšou výhodou je možnosť porovnávania vždy dvoch vybraných krajín, čo výrazne napomáha pri orientácii sa na zahraničnom trhu.
V Consumer Barometer nájdete odpovede napríklad na tieto otázky:
Koľko percent ľudí na Slovensku použilo vyhľadávač pred nákupom produktov v jednotlivých segmentoch
Koľko percent ľudí na Slovensku nakúpilo online produkty v jednotlivých segmentoch
87% Slovákov pristupuje na internet a takto sa rozdelujú podľa správania sa:
A tu je niekoľko zaujímavých štatistík:
- 15% návštevníkov kina si kúpilo lístok online
- Len 2% ľudí nakupuje potraviny na internete
- Ževraj až 13% tých, ktorí si kúpili auto, tak urobili cez internet (ale kde to neviem :) )
- 35% mobilných telefónov bolo na Slovensku zakúpených online
- V Maďarsku sa o 10% viac (63%) nakupujú pobyty v hoteloch online ako na Slovensku
- Slovenské ženy pod 40 rokov s vyšším vzdelaním kupujú hračky len v 11% prípadov online (pre porovnanie v ČR je to až 35%)
- Slovenskí muži s nižším vzdelaním nakupujú PZP pre autá viac (19%) ako tí s vyšším vzdelaním (14%)
- V podiele online nákupov sme porazli Čechov asi len v segmente darčeky a kvety (5% vs 3%)
Našli ste na Consumer Barometer ešte niečo zaujímavé čo stojí za zmienku?