StoryEditor

Čo prezradil o Slovákoch Google Consumer Barometer?

27.09.2013, 15:18

Google poskytuje okrem štandardných komerčných produktov aj nástroje pre lepšiu orientáciu na trhu a analýzu správania sa užívateľov na internete. Jedným z takých je aj Consumer Barometer, projekt pripravený v spolupráci s IAB a TNS.

Portál v podstate agreguje dáta o nákupných, technologických a spoločenských zvyklostiach ľudí v jednotlivých krajinách sveta. Jeho najväčšou výhodou je možnosť porovnávania vždy dvoch vybraných krajín, čo výrazne napomáha pri orientácii sa na zahraničnom trhu.

V Consumer Barometer nájdete odpovede napríklad na tieto otázky:

Koľko percent ľudí na Slovensku použilo vyhľadávač pred nákupom produktov v jednotlivých segmentoch

Koľko percent ľudí na Slovensku nakúpilo online produkty v jednotlivých segmentoch

87% Slovákov pristupuje na internet a takto sa rozdelujú podľa správania sa:

A tu je niekoľko zaujímavých štatistík:

  • 15% návštevníkov kina si kúpilo lístok online
  • Len 2% ľudí nakupuje potraviny na internete
  • Ževraj až 13% tých, ktorí si kúpili auto, tak urobili cez internet (ale kde to neviem :) )
  • 35% mobilných telefónov bolo na Slovensku zakúpených online
  • V Maďarsku sa o 10% viac (63%) nakupujú pobyty v hoteloch online ako na Slovensku
  • Slovenské ženy pod 40 rokov s vyšším vzdelaním kupujú hračky len v 11% prípadov online (pre porovnanie v ČR je to až 35%)
  • Slovenskí muži s nižším vzdelaním nakupujú PZP pre autá viac (19%) ako tí s vyšším vzdelaním (14%)
  • V podiele online nákupov sme porazli Čechov asi len v segmente darčeky a kvety (5% vs 3%)

 

Našli ste na Consumer Barometer ešte niečo zaujímavé čo stojí za zmienku?

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 09:37