StoryEditor

Porota EFFIE: Podľa čoho rozhoduje o víťazoch?

18.09.2015, 13:25
Existujú otázky, ktoré si štandardne väčšina porotcov EFFIE pri čítaní jednotlivých prihlášok pokladá. Zistite, ktoré to sú.
 
Tiež vás zaujíma, akým spôsobom hodnotí porota súťaže o najefektívnejšiu reklamu Slovenska prihlásené práce? Základom sú vraj jasné otázky.
 
Je to pravda, skutočne existuje súbor otázok, ktoré si štandardne väčšina porotcov EFFIE pri čítaní jednotlivých prihlášok pokladá. Pomáhajú im odhaliť možné problémové miesta a tiež vidieť informácie, ktoré sú pre hodnotenie efektivity reklamných kampaní naozaj dôležité. Nadišiel čas, aby ste sa dozvedeli, ktoré to sú. 
 
Strategická idea a idylická stratégia sú dve rozdielne veci 
Každá práca môže v hodnotení získať maximálne 100 bodov – 40 za stratégiu a ideu, 20 za exekúciu a ďalších 40 za dosiahnuté výsledky. Je nepísaným pravidlom, že stratégia a idea sú najdôležitejšou časťou prihlášky. Najdôležitejšou preto, lebo v nej porota hodnotí prínos agentúry, originalitu stratégie i brilantnosť nápadu, vďaka ktorému agentúra efektívne vyriešila problém klienta. Porotu zaujíma:
 
- Ako kampaň rieši problém, ktorý mala riešiť?
- Aká je komunikačná stratégia kampane? 
- Je to efektívna a inovatívna stratégia? 
- Je stratégia relevantná vzhľadom na problém, ktorý mala kampaň riešiť? 
- Je stratégia relevantná vzhľadom na situáciu na trhu? 
- Zodpovedá stratégia cieľovej skupine a jej „duši“ a „insightu“? 
- Aké je kreatívne riešenie? 
- Je stratégia zaujímavo, inovatívne a relevantne exekuovaná v kreativite? 
- Je kreativita dostatočne kreatívna, aby cieľovú skupinu zaujala a bola reálnym riešením problému, ktorý stál na začiatku kampane? 
- Je kampaň skutočne efektívnym a inovatívnym strategickým a aj kreatívnym riešením problému, ktorý bolo treba riešiť?  
 

 
Stratégia a idea, ktoré vedia zaujať a dokážu predať 
Exekúcia kampane na stratégiu a ideu priamo nadväzuje. Porota hodnotí, či exekúcia správne oslovila cieľovú skupinu, či ju mohla skutočne zaujať, či vedela zrozumiteľne odovzdať posolstvo a či dokázala motivovať cieľovú skupinu k činnosti, ktorá bola cieľom kampane. Porota sa pýta:
 
- Aká je mediálna stratégia? Zodpovedá problému, ktorý mala kampaň riešiť? Zodpovedá cieľovej skupine? Zodpovedá komunikačnej stratégii? 
- Je výber médií a realizácia mediálneho nasadenia výsledkom efektívnej mediálnej stratégie, alebo ide len o mechanické použitie mediálneho softvéru a demografických dát?
- Uvádzajú sa relevantné trhové mediálne benchmarky, uvádzajú sa mediálne spendingy konkurencie?
- Je zvolená mediálna stratégia skutočne efektívna a inovatívna? 
 

 
Výsledky, ktoré skutočne dosiahli na vrchol 
Poslednú kapitolu prihlášky, za ktorú môže práca rovnako ako za stratégiu a ideu získať až 40 bodov, tvoria dosiahnuté výsledky. Porota hodnotí, či kampaň vďaka svojej stratégii a nápadu naplnila stanovené ciele. Posudzuje:
 
- Aké sú výsledky kampane? 
- Splnila kampaň svoje ciele? Prekročila ich zaujímavým spôsobom?
- Sú dosiahnuté výsledky skutočne dané kampaňou, teda tým, ako kampaň strategicky a kreatívne riešila problém, ktorý bolo treba riešiť?
- Sú výsledky zaujímavé vzhľadom na trhovú situáciu a konkurenčné prostredie? 
- Bola to skutočne efektívna kampaň? 
 
 
Svoje práce do súťaže o najefektívnejšiu reklamu Slovenska – EFFIE Slovakia 2015 môžete prihlásiť na adrese Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. najneskôr do 19. októbra (skorý DDL) / 26. októbra (final DDL). Organizátorom súťaže je Klub reklamných agentúr Slovenska. Viac informácií o pravidlách a termínoch nájdete na www.effie.sk
 
 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 03:33