Agentúra MADE BY VACULIK si odniesla z tohtoročného Zlatého klinca titul Agentúra večera. Z 25 nominácií premenila na klince 12. Najväčší úspech mali práce pre klienta Tesco. Najčerstvejší citylight získal dva zlaté klince, Najčerstvejšie Tesco jeden zlatý klinec, práca Ľadovec jeden zlatý a jeden strieborný klinec a zlatým a bronzovým klincom bol ocenený tiež Prvý online diktát. O tom, aký bol Zlatý klinec pre MADE BY VACULIK, hovorí managing directorka Zuzana Ďurčeková.
Ako hodnotíte Zlatý klinec 2015?
Super! Bavili sme sa a vyhrali sme :))
Získali ste titul Agentúra večera. Prezraďte teda, ako to robíte?
Nemyslíme na to. Tvrdo pracujeme, hádame sa, pochybujeme o sebe a bavíme sa pri tom! To je asi najdôležitejšie.
Osobne ste zasadli do poroty Zlatého klinca ako špecialistka v kategórii Kampaň. Možno hovoriť o nejakom trende, ktorým sa reklamní tvorcovia v poslednom období uberajú?
Trend je, že tradičné ponímanie kampane je už mŕtve. Myslím tým veľké TV, OOH, print kampane, kde je online prílepok v podobe bannerov… Pán prezident KRASu Róbert Slovák použil krásnu metaforu, s ktorou sa plne stotožňujem: „Už je to ako chodenie do opery…”
Kde vidíte priestor na vylepšenie reklamných kampaní?
Zmeniť nastavenie v hlavách nás všetkých. Uvažovať nad kampaňou ako nad ekosystémom, ktorý žije, ľudí baví a print a TV je iba jeho vyústením v ATL priestore.
Ktorá z prihlásených prác vás najviac zaujala?
Už sa budem opakovať asi. Páčia sa mi veci, ktoré „žijú”, ľudia sa nimi bavia, zdieľajú ich v online a potom sú „vytiahnuté“ do offlinu. Pre mňa to bola Kofola – Nerieš.
Zlatý klinec 2015 – kategória Kampaň - výsledky
Zlatý klinec – TRIAD Advertising – Polliter neriešenia (Kofola)
Bronzový klinec – Martinus.sk – Knižná šifra (selfpromo)
Bronzový klinec – Apple Pie – Ľudia bez pomoci (OZ VAGUS)
Shortlist – MADE BY VACULIK – Bambuľka (Raiffeisen banka)