StoryEditor

Vulgárny Pur a opice, ktoré si škrabú zadok

07.04.2015, 22:31
Na ostatnom zasadnutí Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu sme preberali iba dve sťažnosti. Jedna lepšia ako druhá.

/Ak sa vám to nechce čítať, pozrite rovno videoblog,)

Na ostatnom zasadnutí Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu sme preberali iba dve sťažnosti. Jedna lepšia ako druhá. Po veľkej párty pani domáca otvorí dvere do kuchyne, kde uvidí obrovskú mastnú panvicu a povie: "No do…" Posledné slovo je vypípané. Sťažovateľ namietal, že reklama je vulgárna, aj keď tam žiaden vulgarizmus neodznel. Je asi jasné každému, že na nejaké škaredé slovo asi tvorcovia mysleli, ale to neodznelo, jedine v hlavách ľudí, minimálne sťažovateľa. No nezaznie tam vulgarizmus, takže vulgárna nie je.

Mali sme už podobný prípad, kedy v online videu našej agentúry bola vynechaná jedna slabika z textu Rytmusovej skladby a vulgarizmus nezaznel. Tiež to bolo v poriadku a neporušil sa Etický kódex, podobne ani pri reklame na Pur.

Druhý spot bol z iného súdka. Sponzorský odkaz Hemostopu, ktorý nejak rieši problémy s hemoroidmi, autori poňali tak inak, no… Ukazovali dve opice, jedna druhej škrabkala zadoček. V rámci obhajoby nám poslali ukážky ako sa podobné produkty komunikujú v iných krajinách, kokoz, nebudem vám to ukazovať, buďme radi, že zvolili tie opice. Niekedy mi to pripadá bizarné, keď napríklad pani docentka Oľga Gyárfášová, členka komisie, musí vo voľnom čase a bez honoráru pozerať na takéto veci. 

Spot je takisto v poriadku, aby som citoval z tlačovej správy Rady pre reklamu: "Svoje komunikačné posolstvo zadávateľ symbolicky odprezentoval zobrazením prirodzeného správania sa opíc v prirodzenom prostredí."

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2025 05:52