StoryEditor

Máme problém so značkou. Alebo rozprávka o fókuse.

31.10.2013, 09:27
Klient: Máme problém so značkou. Agentúra: Aký? K: Je príliš jednorozmerná. Jeden atribút je veľmi silný a ostatné slabé.

Klient: Máme problém so značkou.

Agentúra: Aký?

K: Je príliš jednorozmerná. Jeden atribút je veľmi silný a ostatné slabé.

A: To je v poriadku, je fókusovaná. Tento atribút Vaša značka vlastní, výborne vás odlišuje od konkurencie a okrem toho konkrétne tento priťahuje viac ako desatinu Slovenska. Čo by dala vaša konkurencia za to, aby mala takéto fókusované značky.

Navyše tie ďalšie atribúty sú generickejšie a snaží sa o ne aj konkurencia.

K: Ale keď ho dáme preč, značke nič nezostane.

A: Preboha, prečo by ste ho mali dávať preč? Čo zostane z BMW, keď dáte preč radosť z jazdy? Čo zostane z Nike, keď sa vzdá individuálneho výkonu?

K: Chceli by sme viac hovoriť o iných atribútoch, aby značka získala viac rozmerov.

A: Ako si to predstavujete?

K: Jednoducho budeme robiť kampane, ktoré našu značku posunú k iným atribútom.

A: Teda chcete oslabiť svoju jedinečnosť?

K: Ten atribút máme, ten nám predsa nikto nezoberie. Len v reklame budeme hovoriť o inom.

A: Môžu vám ho zobrať. Rozdrobovať fókus je veľmi nebezpečné. Spomeňte si, ako dopadlo Volvo, keď prestalo hovoriť o bezpečnosti. Dostali sa do problémov a osobné autá nakoniec museli predať Číňanom.

K: Myslím, že nám nerozumiete.

A: Myslím, že škodíte svojej značke.

K: Asi zmeníme agentúru.

 

Samozrejme, všetky postavy v tomto texte sú vymyslené. Akákoľvek podobnosť so skutočnými osobami, živými alebo mŕtvymi, je čisto náhodná.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 17:04