Šport a futbal obzvlášť je biznis. Hoci to na Slovensku poznáme len vo vzácnych výnimkách, tak vo svete rozmýšľajú, ako ten svoj futbalový produkt/klub/sponzoring podporiť a aktivovať u fanúšikov. Je to systematická práca, z ktorej vytŕčajú občas aj výnimočné kreatívne práce.
Liverpool FC vie, že snom mnohých fanúšikov je aktívna účasť na tréningu so svojimi hviezdami. Jedna vec je vyhrať to bez nejakej námahy a druhá vec, keď si to v súťaži naozaj zaslúžite a vybojujete. Takýto zážitok sa cení a dokáže prudko podporiť lojalitu (aj keď v Anglicku fanúšikovská lojalita ku klubu je pojem aj bez toho).
Kreatívne žmýkanie potenciálu sponzoringu na 100 % dlhodobo predvádza Heineken. Tentoraz zabrúsili do zaužívaného zvyky ucelených partií kamarátov, ktorý majú svoj rituál spoločného zdieľania futbalového zážitku z televízie. Chtiac-nechtiac čertovo pokušenie, takmer spálilo jednu futbalovú divácku partiu.
Opäť podpis agentúry Publicis Italy.
Ak vás zaujíma športový marketing viac, tak práve športu bude venovaný 1. konferenčný deň na PIAFe.
Na AdArene sa už objavilo viacero blogpostov, ktoré majú veľkú spojitosť so športom.
Nevyužitý marketingový potenciál slovenskej futbalovej ligy
Dokážu sa športovci predať sponzorom?
Kto sa stane víťazom v súboji futbalových reklám?
Blog AdArena existuje aj na Facebooku.
Michal Halmeš, AdArena

