5 VLASTNOSTÍ, KTORÉ SILICON VALLEY ODPORÚČA
1. Buďte prví mobilní
Doba počítačov sa skončila, mobilné zariadenia vládnu svetu. Výskum Forrester predpovedá, že do roku 2017 používatelia mobilných zariadení utratia 90 miliárd dolárov mobilnými platbami, čo oproti roku 2012 predstavuje 48-percentný nárast. Google a Facebook už prispôsobujú svoje produkty v prvom rade mobilným zariadeniam a až v druhom pre klasický web. Napriek tomu mnohé značky sa stále zaoberajú len webom, a to by sa malo zmeniť.
2. Premýšľajte o reklame
Staré formy propagácie formou prerušenia a núteného pozerania sú prežitkom. Reklama sa bude musieť prispôsobiť tak, aby bola relevantná a mala formu osobného obsahu, ktorý budú užívatelia na Facebooku, Twitteri a všade inde zdieľať. Reklamy musia byť praktické, zaujímavé a zábavné, a musia prihliadať aj na spätnú väzbu a zdieľanie.
3. Buďte osobnejší
Personalizácia je umením a vedou, ktoré si musia všetky brandy osvojiť. Značky si musia vytvoriť stovky (alebo tisícky) reklám, ktoré budú pomocou mikrotargetingu maximálne prispôsobiteľné a skombinovateľné, aby boli čo najúčinnejšie. Navyše by mali pomôcť spotrebiteľom zvládnuť množstvo obsahu, ktorý sa každú sekundu vytvorí, a naučiť sa využívať údaje na personalizáciu obsahu. Spotrebitelia chcú relevantný obsah prefiltrovaný inteligentnými algoritmami.
4. Údaje + technický obsah = úspech
Všetky značky by sa mali snažiť vytvoriť virtuálne dokonalé dáta, technológie a obsah. To je úspechom budúcnosti. Spracovanie dát, ich priradenie a následné personalizované správy sa navyše stanú takými dôležitými ako samotné kreatívne a strategické schopnosti, ktoré si agentúry dlhé desaťročia zušľachťovali.
5. Nezabudnite na dvojnásobnú kontrolu
Vzťah medzi Twitterom a Shazamom je vynikajúcim príkladom tejto dynamiky. Twitter je zosilnením momentu a nástrojom, ktorého pomocou môžu ľudia komentovať televízny obsah. Shazam sa pripája k televízii cez mobilný web, ľudia spoznajú hudbu alebo zvuk relácie alebo reklamy a prepoja ho s mobilnou stránkou alebo s úplným mobilným zážitkom pomocou Shazam App. Pridanie jeho loga prináša trojnásobný engagement a dvojnásobné word-of-mouth.
5 VECÍ, KTORÉ NÁS DIGITÁLNE START-UPY UČIA
1. Buďte inovatívni, ale aj produktívni
Inovácia je o doručení produktívnych nápadov v nových alebo existujúcich oblastiach obchodu. Začnite identifikáciou prázdneho miesta, kde by technológia pridala na hodnote vám aj vašim cieľovým skupinám. Potom je potrebné konať rýchlo. Spoločnosti v Silicon Valley sa revracajú každých 12 týždňov, nie 12 mesiacov. Nemôžu si dovoliť, aby ich nápady ostali stáť nevyužité.
2. Aplikujte techniky testovania a učenia
Skúmanie každého nového nápadu a technológie môže byť náročné pre už aj tak komplikovaný proces produktového vývoja a IT. Je dôležité mať dostatok priestoru v rámci tvorby produktu, aby bolo dosť času na experimenty. Mnohé spoločnosti v Silicon Valley majú „test-and-learn“ projekty, ktoré robia mimo hlavných projektov. To im dáva možnosť experimentovať a sledovať príležitosti bez toho, aby ohrozili svoje hlavné iniciatívy a aktivity.
3. Konajte tak, aby talenty chceli pre vás pracovať
Mnohé start-upy sa predbiehajú nie v platoch a v tituloch, ale v korporátnej kultúre. Jedným z najdôležitejších faktorov v úspešnej kultúre sa zdá vytvorenie prostredia, v ktorom zamestnanci dokážu ľahko šíriť a absorbovať nové nápady. Dôležité je tiež, aby v tomto prostredí zamestnanci mysleli vo veľkom, out-of-box, originálne a inovatívne.
4. Ignorujte štruktúry a zameriavajte sa na spojenia
Tradičné spoločnosti rady škatuľkujú: mobil vs. desktop, online vs. offline a vytváranie vs. distribúcia. Tieto organizačné modely neexistujú v Silicon Valley. Namiesto toho sa zameriavajú na vytváranie a užívateľský zážitok napriek všetkými zariadeniami, pričom mobil je jedným z prvých. Aby aj agentúry a marketingové oddelenia mohli vytvoriť podobný obchodný model, musia nájsť spôsoby, ktoré integrujú špecialistov do flexibilných štruktúr.
5. Porozumejte dátam a ich vplyvu na riadenie obchodu
V Silicon Valley sú bohmi programátori a inžinieri. Každý sa zameriava na produkt a vytvorenie prepojeného zážitku. Úspešní marketéri budúcnosti sa budú musieť naučiť hovoriť technologicky ako všetci ostatní. To znamená investovať do analytických kapacít a usporadúvať tréningy tak, aby objavili insighty, ktoré poskytnú skutočné obchodné výhody.
Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

