Kto by nepoznal značku BMW. Desiatky rokov vývoja, reklamy a marketingu urobili z tejto značky synonymum pre luxus, eleganciu či dynamiku.
Na Slovensku funguje oficiálny dealer BMW pod označením BMW Group Slovakia (http://www.bmw.sk), ktorý robí reklamu a marketing. Koncový predaj však prebieha u samotných predajcov, ktorých je na Slovensku sedem:
- Auto Palace Bratislava (http://www.autopalace.sk)
- Dunaauto Dunajská Streeda (http://bmw.dunauto.com/)
- Regnum Košice (http://www.regnum-kosice.sk/)
- Rija Bavaria Nitra (http://www.rijabavaria.sk/)
- Regnum Bavaria Prešov (http://www.regnum-bavaria.sk/)
- T.O.B. Trenčín (http://www.tob-bmw.sk/)
- MD Bavaria Žilina (http://www.mdbavaria.sk/)
Jednotliví predajcovia majú potom už marketing a reklamu vo svojich rukách. BMW vozidlá sú pomerne drahá záležitosť a preto cenové rozdiely, kvalita servisu či služieb môžu úplne zbúrať regionálne hranice a zákazník z Bratislavy nemusí mať vôbec problém využívať služby predajcu v Trenčíne či Žiline. A to je asi najdôležitejší dôvod, prečo by mali chcieť predajcovia sami seba propagovať a snažiť sa prilákať potenciálnych zákazníkov, ktorí patria do spádovej oblasti konkurenčného predajcu.
Keď si potenciálny kupca automobilu BMW robí prieskum (za predpokladu, že nejde napriamo do najbližšieho showroomu), pravdepodobne zavíta hlavne na Google. Pripravili sme teda prehľad online prezencie webov jednotlivých predajcov v rámci prirodzeného aj plateného vyhľadávania na Google.sk. Výsledok nám aspoň trošku napovie to, ktorí z predajcov sa zaoberajú online marketingom a vedia potenciál Google využiť vo svoj prospech. Metodológia tohto krátkeho prieskumu bola jednoduchá. Na 6 rôznych výrazov som skontroloval pozície webov predajcov BMW v organických aj platených výsledkoch.
Po zadaní brandového výrazu do vyhľadávača sa na prvých pozíciách zobrazili všetky weby predajcov, okrem predajcu Regnum Košice. Ak som do vyhľadávača zadal zvyšné výrazy, na najvyšších pozíciách organického vyhľadávania sa zobrazoval web Auto Palace Bratislava a MD Bavaria Žilina.
Pri kontrole pozícií platených odkazov sa na najvyšších pozíciách umiestnil opäť web MD Bavaria Žilina, za ním Auto Palace Bratislava a Regnum Košice. Napriek tomu, že Regnum Košice má slabé zastúpenie v organickom vyhľadávaní, snaží sa to vykompenzovať platenými odkazmi. Keď si zadáme akékoľvek kľúčové slová spojené s modelmi áut, jednotliví predajcovia majú praktivky nulové zastúpenie vo výsledkoch vyhľadávania.
| Brandový výraz/ vlastný názov | Výraz "BMW predaj" | Výraz "Predajcovia BMW" | Výraz "BMW autá" | Výraz "BMW 1" | Výraz "BMW X5" | |||||||
| Organická | Platená | Organická | Platená | Organická | Platená | Organická | Platená | Organická | Platená | Organická | Platená | |
| Auto Palace Bratislava | 1 | 0 | 2 | 4 | 4 | 3 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Dunauto Dunajská Streda | 2 | 0 | 3 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Regnum Košice | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Rija Bavaria Nitra | 2 | 1 | 0 | 0 | 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| T.O.B. Trenčín | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| MD Bavaria Žilina | 1 | 0 | 1 | 6 | 5 | 1 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Regnum Bavaria Prešov | 1 | 0 | 7 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Urobil som aj druhú tabuľku, kde som sledoval zobrazovanie PPC reklamy po zadaní názvu konkurenčného predajcu BMW, ani jeden z dílerov neinzeruje na svoju konkurenciu!
Tento jednoduchý prieskum mal poukázať hlavne na fakt, že predajcovia áut sa stále sťažujú na zlú dobu, slabé predaje a hospodársku krízu, ale ani zďaleka nie sú tam, kde ich hľadajú ich potenciálni klienti. Možno príde čas, keď si to uvedomia...

