Prečítajte si krátky rozhovor so Stanom Herkom a zistíte, ako sa dostal od réžie, ktorú študoval k reklame, ako mu toto vzdelanie pomáha pri každodennej tvorbe a s akým najzvláštnejším produktom pracoval.
Stano Herko vyštudoval divadelnú réžiu na VŠMU. Do reklamného sveta vstúpil v agentúre Pragma ako copywriter, neskôr pracoval v Juraj Vaculík Creative Studio a Euro RSCG New Europe. V súčasnosti je CEO a Creative director v BRANDY creative services.
Spomenieš si na nejakú reklamu z detstva?
Pamätám si na viacero reklám. Z tých socialistických si spomínam napríklad na televíznu reklamu na motyku s nápaditým sloganom "Kúpte si motyku!". Bolo ich takých viac.
Ako si sa od réžie dostal k reklame?
Popravde dôvod bol veľmi jednoduchý - chcel som si zarobiť nejaké peniaze a môj ročníkový pedagóg mal výhrady voči mojej práci v STV. Reklamná agentúra Pragma bola od VŠMU asi 150 metrov, takže som nenápadne odbiehal zo školy do práce a naopak.
Myslíš, že máš vďaka svojmu vzdelaniu nejakú výhodu oproti ostatným ľuďom pracujúcich v reklamnom biznise?
Určite sú tu isté výhody. Spôsob tvorby, či už v divadle alebo v reklame má presné remeselné princípy. Pokiaľ ich človek pozná, vie celý proces nielen urýchliť, ale hlavne vie ako presne vystavať príbeh, tak aby nemal iné interpretačné roviny ako treba.
Tvoje nápady boli ocenené medzinárodnými aj slovenskými cenami. Je niektorý, na ktorý si obzvlášť hrdý?
Asi najhodnotnejšie sú ocenenia za kampaň "Noc reklamožrútov". Ale popravde, najviac som bol vždy hrdý na to, že som mal možnosť pracovať s množstvom skvelých ľudí.
Čo si o Tvojej práci myslí Tvoje okolie?
Neviem. Radšej sa nepýtam.
S akým najzvláštnejším produktom si pracoval?
Raz sme mali za úlohu zobraziť v inzercii esteticky hnisavú ranu...
Obľúbená reklama z cudzej dielne:
Zopár kampaní, na ktorých Stano pracoval:
Aktuálna OTP banka:
Tatra banka:
(s Adrianom Leškom v JVCS)
Olivový olej Borges:

