Peter Michalka vyštudoval odbor Filozofia na Univerzite Komenského v Bratislave. Od roku 2007, kedy vstúpil do reklamného sveta, úspešne pôsobil vo viacerých agentúrach. Mohli ste ho stretnúť v Effectivity, Istropolitana Ogilvy a Respect APP. V súčasnosti pracuje v agentúre MUW Saatchi & Saatchi na pozícii Senior Copywriter. Členom Art Directors Clubu je od roku 2010.
Ako si sa dostal k reklame? Spomenieš si ešte na svoj úplne prvý reklamný výtvor?
Bol to PR článok o pracích práškoch. Vtedy som bol prvák na výške, o reklame som nič nevedel a fascinovala ma filozofia. Tak aj ten článok vyzeral ako dlhý filozofický traktát na tému pracie prášky. Nezaplatili mi za to.
Ktorá časť tvojej práce ťa najviac baví?
Hľadať, resp. nájsť nápad a potom sledovať, čo sa s ním deje ďalej. Čo s ním robia kolegovia, klienti. Občas je to veľmi napínavé.
Kde hľadáš nápady? Máš nejaké obľúbené knihy, hudbu, internetové portály alebo čokoľvek iné, čo Ťa inšpiruje?
Inšpirácia je doslova všade. Ja viem, je to klišé, ale je to tak. A potom tie knihy, veľa kníh, filmov. A ešte výtvarné umenie, to je mimoriadne dobrý zdroj inšpirácie.
S reklamou sa stretávaš každý deň v práci. Teraz úprimne – rozhoduješ sa pri nakupovaní podľa značiek a ich komunikácie?
Samozrejme, mám obľúbené značky, ktorých komunikácia mi imponuje. Dôležitý je však produkt. Ani najlepšia reklama nezachráni zlý produkt. Všeobecne mám pocit, že som voči reklame pomerne imúnny.
Akú najlepšiu radu, čo sa tohto biznisu týka, si dostal?
Od Roberta Slováka: „Nie je to vážne, je to len reklama.“
Obľúbená reklama z cudzej dielne:
Milujem túto reklamu... Nie je to nejaký geniálny nápad, ale tá amosféra...
Zopár kampaní, na ktorých Peter pracoval:
Gorila.sk:
Áčko festival:
Gorila.sk:


