Erik Reingraber študoval na Janáčkovej akademii múzických umění v Brne a absolvoval štúdium činohernej réžie na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. V reklame sa pohybuje od roku 2002. Na jeho vizitke ste mohli nájsť Mayer/McCann Erickson, VACULIK ADVERTISING, PUBLICIS - KNUT, EURO RSCG a MUW Saatchi & Saatchi. V súčasnosti je Creative Director v Creo/Young & Rubicam. Členom Art Directors Clubu sa stal v roku 2012.
Aký bol tvoj prvý kontakt so svetom reklamy? Pamätáš si na svoju prvú prácu v tomto biznise?
Pamätám si na ňu veľmi presne. Spolu s Martinom Črepom sme robili kampaň pre FUN Radio s názvom “Zlomí ti tvár”.
Pracoval si vo viacerých agentúrach, s množstvom kolegov i klientov. Rukami Ti prešlo veľa zadaní. Spomenieš si na produkt, ktorý bol pre Teba najväčšou výzvou?
Asi to je vždy tá, na ktorej momentálne pracujem.
Príprava reklamnej kampane má množstvo etáp. Ktorá z nich Ťa baví najviac?
Nemám špeciálne obľúbenú etapu. Prakticky akúkoľvek od dobrého zadania, cez brainstormy, prípravu, prezentáciu až po realizáciu.
Kde hľadáš inšpiráciu, keď nápad neprichádza?
Vďaka bohu nápad zatiaľ vždy prišiel, ale inšpiráciu považujem za veľmi dôležitú. Myslím si, že v každom odvetví patrí k profesionálnej cti byť zorientovaný v lokálnych aj globálnych trendoch. Samozrejme, že inšpiráciou sú aj knihy, filmy, ale napokon aj život sám. Ale skutočne najväčšou inšpiráciou sú pre mňa ľudia. Tí, s ktorými som spolupracoval, či spolupracujem – klienti, kreatívci, accounti, stratégovia, režiséri, fotografi…
Akú radu by si rád počul, keď si v reklame začínal?
“Uži si to.”
Obľúbená reklama z cudzej dielne:
To sa tak často mení a je ich tak veľa:). Levis Odyssey, Orange Get Closer, O2 Curiosity, Small Business Saturday.
Zopár kampaní, na ktorých Erik pracoval:
AEGON, d.s.s.:
http://www.coloribus.com/adsarchive/tv-commercials/pension-fund-swimming-pool-6595955/
Zoznam.sk:
http://www.coloribus.com/brands/zoznam-sk/
Radio_FM:
http://youtu.be/hSIDM3rpo_E

