StoryEditor

Patria vaše produkty do online sveta?

16.09.2015, 17:09
Internet dnes dokáže každodenné veci a predmety veľmi jednoducho spojiť s digitálnym svetom. Čo to znamená pre značky?

Ako osoba pravdepodobne využívate možnosti internetu od vyhľadávania informácií až po sociálne siete. Čo ale vaše produkty? Potrebujú tiež Facebook profil či Twitter účet? Znie to síce ako scéna zo sci-fi filmu, no je čas zobudiť sa a pozrieť sa na možnosti online pripojenia. Samozrejme, v prospech vašej značky. Prinášame príklady, ako môžete svoju značku spojiť s technológiou.

Produkt nie je už iba produktom

Za to, že sa zákazníci môžu dnes doslova spojiť s produktmi, vďačíme smartfónom, zvyšujúcej sa penetrácii a už dostupným technológiám. Zákazníci tak váš produkt budú vnímať v pozitívnejšom svetle a čo viac, uvidia, že im ponúkate viac ako „len produkt”. Dobrým príkladom je Nike+, v ktorom sa spájajú fyzické propozície (tréneri) a služba v jednom: pomáhajú zlepšovať váš bežecký výkon, zapamätať si, kedy ste behali naposledy a, samozrejme, umožňujú kontakt s ostatnými nadšencami behu. Práve toto pomáha Nike dosiahnuť skutočný a plnohodnotný vzťah so svojimi zákazníkmi. Značke atlétov sa tak podarilo premeniť úžitkový produkt na zmysluplný zážitok. Ponúkli ľuďom nielen produkt. Je síce logické, že lepšie šance získať si obľubu u zákazníkov má elektronika, no netreba zabúdať ani na FMCG produkty. Práve tie svojou podstatou poskytujú ešte väčší priestor na spájanie sa so spotrebiteľmi online.

Spojte sa s EVRYTHNG

Ak chcete otvoriť dvere novým technologickým možnostiam a premeniť svoje značky v aktívne médiá, vhodným riešením môže byť spojenie s EVRYTHNG. Diageo, najväčší podnikateľ s nápojmi, tieto stratégie prijal. Spoločnosť úzko spolupracuje s EVRYTHNG a zbiera tak skúsenosti a zlepšuje svoje analýzy potrebné pre ich produkty. Výsledkom bolo napríklad, že spoločnosť vyrobila pre whiskey Johnnie Walkera minulý rok v Brazílii presvedčivý darček. Ku každej fľaške pripojila osobný krátky film. Obyčajný darček získal tak svoju vlastnú jedinečnú identitu. Stačila na to jednoduchá mobilná stránka. Výhody pre Diageo siahajú ďaleko za rámec predaja. Isté však je, že tieto iniciatívne produkty a získané dáta by nemohli fungovať bez digitálneho príslušenstva.

Nechajte produkt prísť k vám

A to nemusíme ostávať iba pri výrobcoch nápojov. Výsledky kampane Diageo na tomto špecifickom prípade ukázali, že možnosti prepojiť offline svet s online (a to celé cez jeden produkt) sú tak v mnohých sektoroch. Predstavte si glukózový monitor pripojený na internet. Tak by boli do minúty známe potrebné informácie o užívateľovi, jeho type cukrovky, veku a jeho celá zdravotná história vo dne či v noci. Pozrite sa na Progressive Insurance, poistka, ktorú platí zákazník, len keď šoféruje svoje auto. Takáto služba je možná, len ak má auto zabudovanú digitálnu identitu a vie rozoznať, či je riadené, kým je riadené a ako. Konektivita sa stáva dôležitou zložkou rozmanitej škály produktov a služieb. V neposlednom rade ponúka skvelú možnosť pre značky spojiť sa priamo s tými, ktorí práve nakupujú ich produkty.

 

VITAJTE VO SVETE PREDVÍDAVÉHO DIZAJNU

Alebo - Dôveru zákazníkov vymeňte za dáta o nich.
Už dlhšie je známe, že Amazon vie predvídať naše túžby. Len si spomeňte na vaše posledné nákupy kníh, na základe ktorých ste dostali rýchly e-mail so záhadne presnými návrhmi a odporúčaniami na ďalšie čítanie. V dnešnej dobe sa veda predvídavého dizajnu stáva čoraz viac populárnou. Čo je predvídavý dizajn a ako ho využiť?

  • Kto má „nadbehnuté”?

Jedným z posledných je Foursquare. Začiatkom predminulého roka prišla na trh táto online check-in aplikácia, navrhnutá tak, aby pomohla s návrhmi a odporúčaniami, čo navštíviť ako ďalšie. Checknete sa v bare a hneď môžete vidieť, koľkí ľudia tu boli na večeri a čo odporúčajú k jedlu. Foursquare nie je, samozrejme, jediná takáto služba. Google Now sleduje poveternostné podmienky a na základe toho vám odporučí tú najvhodnejšiu cestu do práce. Taktiež vám dokáže navrhnúť posilňovňu podľa vášho časového harmonogramu. Predvídavý dizajn ponúka firmám príležitosť stať sa zákazníkovým pomocníkom. Poskytovať mu služby šité na mieru a tým si budovať lojalitu k svojej značke. Niektoré z týchto služieb môžu znieť povedome obchodníkom venujúcim sa analýzam spotrebiteľa a direct marketingu. Rozdiel je však v tom, že tieto posolstvá firiem sú doručené v reálnom čase, s odporúčaniami na základe aktuálneho spotrebiteľského správania.

  • S kým sa deliť o naše osobné dáta?

Túto otázku ovplyvňuje veľa faktorov, no ten najdôležitejší je dôvera. Vieme, že banky a telefónni operátori (spolu s Google, Facebookom a Foursquare) majú o nás veľa informácií. Taktiež poskytujeme veľké množstvo dát značkám a ani si to neuvedomujeme. Aplikácie si pri vstupe od nás pýtajú prihlásenie prostredníctvom Facebooku alebo Twitteru a žiadajú nás o prístup k našim dátam a kontaktom. Čítali ste si niekedy obchodné podmienky? Jedna značka sa však snaží poskytnúť zákazníkovi užitočnú výmenu za jeho dáta. Ide o Financial Times. Poskytnete prístup MyFT aplikácií k vášmu kalendáru a na základe toho vás bude upozorňovať na dôležité články a informácie o ľuďoch, s ktorými máte mať stretnutie. Koniec koncov, je to individuálna schopnosť značiek využiť tieto osobné informácie. Sľubujú nám užitočnosť výmenou za našu dôveru. Avšak značky, ktoré nedokážu splniť a kontrolovať obe tieto oblasti, by radšej nemali na ihrisko vstupovať.

 

Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. júl 2025 12:45