StoryEditor

Tvár slovenskej reklamy: Matúš Priehoda

20.07.2012, 09:50
Pracoval v Mayer/McCann Erickson a Istropolitane Ogilvy. Teraz sa v ADC interview podelí o svoje skúsenosti.

Matúš Priehoda vyštudoval marketingovú komunikáciu na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Už počas vysokoškolských rokov pracoval v Mayer/McCann Erickson ako Junior, neskôr aj ako Senior Copywriter. Od roku 2010 pôsobí v agentúre Istropolitana Ogilvy. Členom Art Directors Clubu je od roku 2010.

Pamätáš si, ako si sa dostal k reklame? Zvažoval si aj nejakú inú kariéru?
K reklame som sa dostal vylučovacím spôsobom. Po maturite som nevedel, čo chcem robiť, vedel som len, čo robiť nechcem. To však zúžilo výber vysokej školy natoľko, že som skúsil marketingovú komunikáciu. K nej som mal najmenej výhrad, pretože som o nej v podstate nič nevedel. Ale zatiaľ neľutujem.

V minulosti ostaňme aj v tejto otázke. Spomenieš si na nejakú reklamu z Tvojho detstva?
Asi prvé reklamy, ktoré som registroval boli v období porevolučného boomu pracích práškov - Lanza, Weisser Riese a Vizir s nezabudnuteľným sloganom “Vy zíráte, my zíráme”, ktorý dokázal prežiť samotný produkt o niekoľko rokov.

S akým najzvláštejším produktom si pracoval? Mal si na stole nejaké zvláštne alebo naozaj originálne zadanie?
Trikke - niečo ako kolobežka s tromi kolesami, ktorá sa dáva do pohybu prenášaním váhy jazdca. Podľa pána, ktorý s tým pred pár rokmi prišiel, to mal byť strašný hit. Nakoniec sme nespolupracovali a odvtedy som ten zázrak nevidel.

Kedy, kde a ako sa Ti najlepšie pracuje?
Ráno, cestou do práce. Možno to súvisí s tým, že aj domáce úlohy som písal vždy až v škole pred prvou hodinou.

Čo si najviac vážiš u ľudí, s ktorými pracuješ?
Šírku záberu. Takmer každý z nich okrem práce v reklame funguje aj alternatívnym životom, v ktorom sa venuje niečomu úplne inému. Vďaka tomu je práca s nimi nielen zábavná, ale aj obohacujúca.

Akú najlepšiu radu si dostal počas svojej kariéry?
“Sprav to jednoduchšie.”

 

Obľúbená reklama z cudzej dielne:

Páčia sa mi vtipné reklamy. Takéto:

Zopár kampaní, na ktorých Matúš pracoval:

Sloboda zvierat:

Coca-Cola:

Zlatý Bažant:

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 14:59