StoryEditor

Čo nového v socializme?

16.06.2015, 21:06
Vyhradiť si čas na pravidelné zorientovanie sa vo vodách sociálne mediálnych je náročné, najmä keď si človek musí vybrať medzi prehľadávaním na to určených stránok, skupín, vlastným testovaním a na druhej strane volaním divočiny / kúpaliska / zmrzliny / kolobežky / korčulí / piva a tak ďalej. Preto som sa rozhodol urobiť sem-tam dobrý skutok, nie pričasto, aby sa nezunovalo a nie primálo, aby to nestratilo efekt, a v blogu zhrnúť pár významných udalostí zo sveta "soušl mídia”. 
 
1. Neviete o čom postovať na sociálne siete? Neverím. Slovenské sociálne siete totiž vždy trápi len jedna ústredná téma, ktorá rozdeľuje národ na dve polovice - napríklad 3x áno, imigranti a tak ďalej...Za hranicami našej vlasti je však spoločnosť diverzifikovanejšia a práve tam chce FB podať pomocnú ruku. Aktuálne testuje možnosť “poradiť" pri postovaní 5 trendov / tém, ktoré momentálne vládnu svetu, a to z kategórie "Spravodajstvo, Politika, Veda a technika, Šport a Zábava". Viac tu
 
2. Facebook updatol custom audience pixel - to je (napríklad aj) tá fičúrka, že keď si na webe obzeráte šaty alebo ojazdenú Felíciu na autobazári, začne sa vám toto šatovanie (alebo ojazdená Felícia) náhle zobrazovať aj na Facebooku. Po novom je možné trackovať aj eventy, získavať viac informácií ohľadom web adries a web stránok, celkovej návštevnosti v jednotlivých podsegmentoch či zdieľať custom audience pixel s ostatnými účtami v business manageri. Za tieto vylepšenia uznanlivo ťapkám Facebook po pleci. 
 
3. Eventy budú "nové video", trúsia sa šumy z pozadia modrej sociálnej siete, minimálne v rámci toho, ako ich bude FB tlačiť do popredia. V rámci spoločnosti založili oddelenie venujúce sa vývoju a testovaniu možností spojených s eventami. Môžeme očakávať viac eventov v news feede, viac odporúčaní, interakcií, užšiu intergáciu s Messengerom a najmä možnosť pozývať aj používateľov, ktorí nie sú zaregistrovaní na Facebooku. 
 
4. Instagram chystá novinky - prvou poteší najmä marketérov, druhou stalkerov otvorených profilov a fanúšikov kvalitných (resp. veľkých) fotografií. V priebehu roka spustí možnosť promovania príspevkov pre brandy. Možnosti cielenia budú skutočne široké, v tomto smere si Instagram technológie a aj dáta požičia od svojho väčšieho pána brata Facebooka. Druhou novinkou je prehľadnejší flat dizajn na desktopových zariadeniach. 
 
5. Mnoho ľudí na Facebooku nelajkuje. Jedni zo zásady, druhí majú možno krátky palec a nedočiahnu na lajk button. Tak či onak, nie sú to o nič horší ľudia ako tí, ktorí blahodárne lajky udeľujú a pomáhajú tak značkám a agentúram plniť stanovené KPI's. Najmä cez analytické tooly vieme my prešibaní marketéri vystriehnuť, koľko ľudí urobilo interakciu aj bez toho, aby dal človek lajk. Stačí napríklad, aby na post klikol, veď napokon reklamné posolstvo je odovzdané aj bez lajku. Facebook sa tiež mieni prispôsobiť tomuto trendu a tak po novom algoritmus uprednostní posty, s ktorými používatelia trávia čas, zväčšujú si obrázky, čítajú text, prípadne študujú diskusiu a podobne. 
 
Tak, o social media už čo-to viete a teraz, hor sa na prepálené hranolky na kúpaliská. :)
 
Jaro.
 
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. máj 2025 18:00