StoryEditor

O tom, ako EKS "pomáha" štátnym inštitúciám

25.05.2015, 12:08

Priznám sa, že som tomuto blogovému článku nevedel dať žiaden sexy názov. Bude totiž o tom, ako EKS (Elektronický kontraktačný systém) zabíja akúkoľvek kreatívu a berie štátnym inštitúciám aj poslednú mieru voľnosti pri spolupráci s externými firmami, čo môže byť niekedy na škodu..

EKS je povinná novinka pre štátne inštitúcie. Ak chce niektorá z nich vybrať dodávateľa, musí ísť práve cez EKS. Samozrejme na prvý pohľad celkom dobrý nápad, až pokiaľ nezistíte, ako to v praxi funguje.

 

V roku 2014 sme do VISIBILITY získali nového klienta- Slovenské národné divadlo. Oslovili nás sami, pretože sa im páčila naša práca. V priebehu roka sme tak zrealizovali asi tri menšie kampane pre podporu predaja Abonentiek, Darčekových poukážok a podobne. Všetko to boli skôr menšie zadania, nakoľko SND nemalo na online marketing extra rozpočet a taktiež nechceli riešiť väčší tender, ak by to bola suma cez 20,000 EUR na jedného dodávateľa. Myslím, že sme si s ľuďmi v divadle sadli po kreatívnej aj ľudskej stránke a spolupráca fungovala.

 

Preto chceli s nami spolupracovať aj tento rok. Bohužial im to prekazil systém EKS, ktorý museli podľa nového zákona využiť pre zverejnenie zákazky. Vzhľadom na zadanie som si zrátal časovú náročnosť projektu a "biddoval" som sumou cca 4000 EUR bez DPH (celková odhadovaná cena s DPH bola niečo pod 6000 EUR). A vtedy mi začali chodiť notifikácie o počte ponúk a stave verejného obstarávania. Celkovo 9 firiem predložilo 89 cenových ponúk a víťaz tendra bol oznámený emailom:

zákazku Z20156929 Mediálne online kampane a online súťaž vyhral dodávateľ "Quatro Finance s.r.o.". 

 

Finálna suma je 1668 EUR s DPH. Nakoľko to bol tender na Facebook komunikáciu, tvorbu microsite a PPC podporu predaja SND a firmu Quatro Finance vôbec neevidujem ako agentúru, ktorá by niečo také riešila, začal som Googliť. Dostal som sa na ich stránky, veď si kliknite sami. Nechcem nikoho dopredu odsúdiť, ale cez EKS sa už ďalších výberových konaní zúčastňovať nebudem.

 

Teším sa na novú podporu Facebook komunikácie, microsite a PPC kampane SND v tomto roku, za tú cenu to bude určite top. Je mi len ľúto ľudí na marketingu SND, ktorí jednoducho nemajú na výber..

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 10:36