Eva Colotková
StoryEditor

Tvár slovenskej reklamy: Eva Colotková

30.05.2012, 06:00

Eva Colotková vyštudovala právo na Karlovej univerzite v Prahe. Pracovala ako žurnalistka vo viacerých periodikách (Film a divadlo, M- report, Plus 7 dní). V roku 1995 vstúpila do sveta reklamy v agentúre Creo / Young & Rubicam, kde na pozícii Executive Creative Director pôsobí dodnes.

Členom Art Directors Clubu je od roku 1997.

Ako si sa dostala od paragrafov k sloganom?
Ja som právo vyštudovala ako „univerzálnu“ vysokú školu. A hneď po skončení som začala pracovať v novinách ako redaktorka. Od novinových titulkov k sloganom už nie je až tak ďaleko.

Máš pocit, že ľudia v reklame majú nejaké vlastnosti, ktoré ich na túto prácu „predurčujú“?
Oh, nemyslím si, že ide o nejaké exaktné vlastnosti. Ide skôr o spôsob uvažovania, ktorému sa musíte naplno podriadiť. Alebo ešte lepšie prepadnúť a naozaj v ňom nájsť pôvab. Preto výborný spisovateľ nie je vždy automaticky výborný copywriter alebo výtvarník art director. Reklama nie je vznešené poslanie. Reklama je predovšetkým bohapustý biznis. Ale práve práca kreatívcov je tou pusinkou šľahačky, ktorá jej dáva punc aj niečoho iného. Jasné, vo všeobecnosti nie je na škodu, ak je reklamný človek pomerne stresuodolný. A určite by nemal byť mimoriadne precitlivelý (čo nie je to isté, ako citlivý).

Čo považuješ na Tvojej práci za najťažšie? Čo Ťa naopak baví najviac?
Ťažké je nepremýšľať o nej viac, ako si zaslúži.

Ťažké je odkladať „vymakané“ nerealizované veci.

Ťažké je aj zmieriť sa s následnými zadávateľovými úpravami kampane, ktorú si vybral a ide sa realizovať.

A najviac ma baví stav „tehotný nápadom“.

Akú radu by si chcela počuť, keď si v reklame začínala?
Neviem... Praktická rada v zmysle návodu na prípravu asi neexistuje. Nič nenahradí osobnú skúsenosť. Veľmi veľa práce vo veľkej agentúre je určite to najlepšie, čo sa môže začiatočníkovi stať. Dobré rady potom môžu pomáhať stať sa väčším profesionálom.

Spomenieš si na nejaký produkt, ktorý bol pre Teba najväčšou tvorivou výzvou?
Každý produkt by mal byť výzvou. Je to hrozná fráza, ale nejdem sa trápiť tým, ako sa jej vyhnúť. Ale paradoxne, možno čím je produkt menej „sexy“, tým je tá výzva väčšia.

Obľúbená reklama z cudzej dielne:
Obľúbená reklama? Tých je veľa. Dám, čo ma zaujalo nedávno. Tento spot dlho vyzerá veľmi nijako a natvrdlo, aby to v pointe vynahradil.

Ale taká, že úplne obyčajne obľúbená, to znamená, že si vždy rada pozriem ďalšiu story, je napríklad zvieracia kampaň pre Oranginu. Špeciálne na tento spot so škodoradostnou hyenou som si spomenula nedávno pri pohľade na jej typickú bacuľatú fľašku na bare v jednom podniku. Skoro som podľahla pokušeniu dať si ju – a to už je pekné zverstvo.

Zopár kampaní, na ktorých Eva pracovala:

ISTROBANKA

Staršiu kampaň pre Istrobanku mám rada preto, lebo vznikla z klasickej, voči copywriterovi, s prepáčením, podj***j vety „vidím to na textovú kampaň“.

SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA

S kampaňou Veselých pre Slovenskú sporiteľňu som si odžila, na naše pomery neuveriteľných, osem rokov. Samozrejme, že mi občas už liezli na nervy. Ale keď skončili, zistila som, že k nim mám dodatočne určitý sentimentálny vzťah.

Teraz so Slovenskou sporiteľňou bankujem.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. máj 2025 15:41