StoryEditor

Človek mobilný

25.06.2015, 10:59
To, že mobilné zariadenia umožňujú okamžitý prístup k informáciám, aktivizujú používateľov a sociálne médiá, je známe. Stefan Bardega a George Dixon hovoria o tom, akú pridanú hodnotu môžeme získať, ak namierime na smartfóny skutočných nadšencov.

Sú tri dôvody, pre ktoré budú ľudia využívať mobilnú platformu.

1. Prístup

Ľudia, ktorí sú vášniví športovci, milujú hudbu, hry, filmy, alebo majú akúkoľvek inú záľubu, chcú mať vždy prístup k informáciám a tomu, čo ich zaujíma. A to 24 hodín denne 7 dní v týždni. Smartfóny toto umožňujú. Nielenže sa nachádzajú nanajvýš dva metre od svojho majiteľa, je to posledná vec, ktorú vypnete predtým, ako idete spať (ak vôbec idete), prvá vec, ktorú kontrolujete, keď vstanete, a sprevádza vás celý čas počas dňa. Takže, ak chcete zasiahnuť svoju cieľovú skupinu - ľudí, ktorí sú vašimi fanúšikmi a nadšencami pre váš produkt, začnite mobilným zariadením. Dodávať im relevantný kontent prostredníctvom ich smartfónu môže byť dobrý začiatok. Napríklad Sky je jedným z pionierov, ktorý umožnil vďaka aplikácii Sky Go zákazníkom sledovať športový zápas naživo priamo z ich mobilného zariadenia. V tom čase MediaCom využil geotargeting, aby zasiahol ľudí priamo počas toho, ako sa nachádzali na zápase. Vystihli tak ich „slabú chvíľku“. Práve tým, že ľuďom dali možnosť získať neobmedzený prístup k informáciám a že zároveň dokázali využiť v pravý čas túto ich „slabú chvíľku“,  vybudovala sa v nich prirodzená túžba po týchto informáciách, a to kedykoľvek a kdekoľvek. O tom, že táto kombinácia funguje, svedčí aj 5 miliónov stiahnutí aplikácie počas prvých troch týždňov od jej uvedenia na trh.

2. Zapojenie

Ľudia, ktorí sú pre určitú vec nadchnutí, sú zároveň aj aktivisti. A tiež sú vždy pripravení zapojiť sa do konverzácie, ktorá súvisí s ich záľubou, prispieť určitým kontentom a vždy chcú nové zážitky. Mobilná platforma aj v tomto prípade nahráva do kariet. Umožňuje nadšencom aktívnejšie sa zapájať, v konečnom dôsledku vytvárať si hlbší vzťah s produktom. K tomu, samozrejme, dopomáhajú aj stále sa vyvíjajúce technológie, ako napríklad schopnosť smartfónu identifikovať polohu svojho majiteľa, zachytenie toho, čo práve robí, prostredníctom fotografií,  videí, následne ich umožňuje okamžite ďalej zdieľať na sociálnych médiách, rozpoznáva hlasy a ponúka výhody NFC technológie. A to sú len tie najzákladnejšie funkcie, ktoré smartfón robia smartfónom. Všetko napovedá tomu, že mobilné zariadenia, smartfóny dokážu fanúšikov aktivovať oveľa bezprostrednejšie ako ktorýkoľvek iný komunikačný kanál. A výsledok? Ten najviac ocení práve fanúšik.  A to aj ide. Podľa prieskumu IAB počas Super Bowlu 56% ľudí, ktorí Super Bowl pozerali, mali celý čas svoje smartfóny pri sebe, aby boli informovaní o skórovaní, získali prístup k štatistikám, a tiež, aby využívali aplikáciu navrhnutú pre Super Bowl, uverejňovali vlastné postrehy o hre a fotky zo zápasu, alebo jednoducho iba diskutovali o celom priebehu.

3. Sociabilita

Ľudia, ktorí navštevujú eventy, konferencie, koncerty, futbalové zápasy, sa navzájom spájajú. Vedia, že ich záujem je rovnaký a majú preto dôvod sa spájať. V budúcnosti bude preto mobilné zariadenie fungovať ako „digitálny lep“ práve na podobných eventoch, ktoré na určitom
priestore v určitom čase združujú ľudí s určitým záujmom. Títo ľudia tak budú zdieľať spoločný digital-social priestor. To, že spomenuté dôvody sú relevantné, dokazuje aj napríklad aplikácia Glancee, ktorá rozpoznáva záujmy ľudí, ktorí sú vo vašej blízkosti, a zároveň vás  upozorňuje na tie, ktoré máte spoločné. Mnohí veria, že práve Glancee je akousi druhou fázou internetu. Niektorí dokonca o nej hovoria  ako o grafe záujmov (interest graph), opak k sociogramu (social graph). Avšak my sa domnievame, že má skôr bližšie ku grafu vášní (passion graph) a mobilné zariadenie v tomto prípade zohrá najdôležitejšiu úlohu.

 

Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 15:13