Odborníci z neuromarketingu zistili pomocou všetkých tých tajomných metód merajúcich kožnú vodivosť, turbulenciu krvi, tep, mozgovú aktivitu a iné chemické procesy nášho tela, že sex ako marketingový všeliek je už dlhšie po dobe expirácie.
Vysvetľujú si to jednak moderným svetom plnom nahoty a všadeprítomnej sexuality. Žijeme v dobe, kedy nás zobrazenie fyzickej intimity nešokuje a neprekvapuje. Zhrnuté a podčiarknuté sme spoločnosť prežratá sexom a teda sa nám ho viac nežiada, na rozdiel od časov, keď odhalený členok kreslenej dámy spôsoboval testosterónovú búrku.
Druhý argument odborníkov je trošku protichodný, no takisto hodnotí sexualitu v reklame ako neefektívnu. Tu sa odborníci opierajú o evolúciu a o sexe hovoria ako o hlboko zakorenenom pude, a jednej z najzákladnejších potrieb, ktorá prehluší čokoľvek iné. To v podstate znamená, že použitie motívu sexuality síce pozornosť pritiahne, ale sústredí sa výlučne naň, takže neprichádza k spojeniu s produktom, či značkou.
Znamená to, že sex v marketingu už dosiahol vrchol a z reklamných tvorcov sa stanú kreatívni rehoľníci dodržujúci komerčný celibát? No, na jednej strane by to mohlo byť fajn, ak by to malo za následok zredukovaný počet prsníkov v reklamách na jazdené pneumatiky, fúkače na lístie a podobný sexi sortiment. =)
Osobne si myslíme, že erotično má v marketingu svoje miesto, hneď vedľa vkusu, a relevantnosti k značke a posolstvu. Toho by sa mali držať marketingoví tvorcovia, aby sa potom nediali napríklad takéto fuj veci:
https://www.youtube.com/watch?v=V68UXteyuFg