Prednedávnom Google zaviedol novú organizáciu prijatej pošty.
Pribudli priečinky Sociálne siete a Propagácie. Prichádzajúca pošta sa automaticky zatrieďuje do príslušných priečinkov. Newslettre tak skončia v zložke Propagácie.
Prečo sa Gmail rozhodol pre takýto krok? Odpoveď je jednoduchá. Stačí sa pozrieť na nasledujúci graf. Znázorňuje, aký druh emailov bežne prijímame.
Napriek tomu, že myšlienka triedenia pošty je skvelá, mnoho marketérov sa obáva poklesu open rate – miery otvorenosti newslettrov. Aký je reálny vplyv zavedenia priečinku Propagácie na mieru otvorenosti newslettrov? Zaoberá sa tým štúdia spoločnosti Return Path. Prijímatelia sú zaradení do 3 skupín, podľa miery záujmu (engagement level), čiže podľa toho ako reagujú na vaše kampane. Štúdia ukázala, že tí ktorí o newslettre záujem majú, si ich čítajú aj naďalej a zásadný vplyv na open rate nebol zaznamenaný.
Kompletná štúdia o vplyve zavedenia priečinku “Propagácie” na mieru otvorenosti emailov sa nachádza na stiahnutie TU.
Aký z toho vyplýva záver? Tí čo vaše newslettre čítaťchcú, si k nim svoju cestu nájdu. Úspešnosťnewslettrov je však možné vždy vylepšiť. Ako na to?
- Vyhodnocujte open rate
- Experimentujte s časom odosielania
- Segmentujte zákazníkov a zasielajte cielené newslettre
- AB testovanie predmetov: testujte 2 alebo viac verzií predmetov a následne použite ten, ktorý dosiahol vyšší open rate
- Personalizujte predmet – oslovte prijímateľa menom už v predmete emailu
Ďalšie užitočné články a tipy k tejto téme:
- Vplyv promotion tabu na open rate: http://blog.eloqua.com/gmailinboxtabs/ alebo http://blog.mailchimp.com/how-gmails-new-inbox-is-affecting-open-rates/
- Najlepším spôsobom ako sa dostať do doručenej pošty je, že si vás tam užívateľ presunie sám: http://kb.mailchimp.com/article/how-do-i-get-my-emails-to-the-primary-tab-in-gmail
A čo na to Google? Myšlienka, ktorá je za tým, je veľmi rozumná a praktická. Lepšia organizácia a prehľad prijatej pošty. Pekne to vysvetľuje nasledujúce video:
https://www.youtube.com/watch?v=CFf7dlewJus