Michal Szulányi pochádza z Bratislavy („Taká malá dedinka... na zemeguli vľavo, ako povedal Satinský“). Absolvoval Školu úžitkového výtvarníctva Jozefa Vydru a študoval grafický dizajn na VŠVU („Štúdium som nedokončil kvôli počítačovej grafike, ktorá ma vtedy živila. Treba nosiť index a nenadávať profesorom.“). V reklame sa pohybuje od roku 1998 a za tú dobu pracoval pre veľké množstvo agentúr. Ako sám hovorí, do portfólia väčších agentúr mu chýba už len MADE BY VACULIK a Respect APP. Na vizitkách už mal tieto agentúry: Mayer/McCann Erickson, Soria & Grey, Wiktor Leo Burnett, Euro RSCG, MUW Saatchi & Saatchi a Istropolitana Ogilvy, kde pôsobí v súčasnosti.
Ako si sa dostal k reklame? Spomenieš si na svoju prvú prácu v tomto biznise?
Počas štúdia na VŠ som si privyrábal v rôznych malých agentúrach, aby som nezaťažoval rodinný rozpočet. Tam to nejako začalo. Stále som ale hľadal niečo, čo mi malé agentúry nemohli dať, tak som začal prvýkrát robiť pre Mayer/McCann Erickson. A jedna z prvých vecí, čom som kedy nadizajnoval za prachy bol myslím web pre strýka. Ale taká seriózna vec sa mi podarila až v Soria & Grey pre klienta Liga proti rakovine.
Aká iná oblasť ťa ešte pracovne láka?
Istú dobu som chcel byť chirurg, ale trasú sa mi ruky. A tak som si povedal, že keď ma prestane baviť reklama, raz si snáď otvorím pneuservis.
Počas svojej kariéry si už pracoval s množstvom ľudí. Aká vlastnosť Ti u kolegu najviac prekáža a ktorú si naopak veľmi ceníš?
Prekáža mi, keď si človek neváži druhého a správa sa povýšenecky. Cením si, keď niekto dokáže byť samým sebou a na nič sa zbytočne nehrá, a to aj pod veľkým tlakom.
Ako podľa teba vyzerá naozaj dobrá reklama?
“Dobrá reklama donúti ľudí kúpiť si veci, ktoré nepotrebujú za prachy, ktoré nemajú, aby spravili dojem na ľudí, na ktorých im nezáleží...” Nemám to z vlastnej hlavy, ale na 100% s tým súhlasím.
Mám pár favoritov. Podľa mňa sa naozaj dobrej printovej reklame nebezpečne približuje komunikácia PS2 tuším z roku 2006. Silná jednoduchá idea v kombinácii s úžasnou art direction.
Akú najlepšiu radu si, čo sa reklamnej brandže týka, dostal?
Nápady sú všade okolo teba, akurát sa musíš dívať pozorne.
A akú by si dal ty ostatným?
Zabudnite na Shutterstock!
Obľúbená reklama z cudzej dielne:
Trochu old school, ale predsa…
Zopár kampaní (nie sú všetko kampane) z Michalovho portfólia:
Terno:
Corgoň:
MUW Saatchi & Saatchi; Corgoň